Hjælp kvalme konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

-Sigrid-

Malene76 skriver:

Ja det kan jeg godt foratå... Jeg er virkelig også bange for at kvalmen og madleden her aldrig stopper. Det er en kamp for mig, bare at få en lille bid ned.. Øv nogle stakler vi er.

MVH Malene

Ja, det er rigtig synd for os

Min mor gik med voldsom kvalme med mig til 6. måned, og ved godt at det er meget forskelligt, men er sgu ræd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Malene76

BigBabyWish skriver:

Jeg havde voldsom døgnkvalme frem til uge 20, tabte mig 7 kg og lå indlagt på svangreklinikken. Jeg fik medicin som hed Ondansetron og de hjalp mig en smule...

Det lyder godt nok vildt. Min læge sagde også i dag at indlæggelse kunne være en sidste mulighed. Det er ufatteligt at noget man ønsker sig så meget og i vores tilfælde har kæmpet så meget for, skal være så voldsomt belastende. Hvor længe var du indlagt? Hvor lang tid gik der inden du var over kvalmen og kunne eksistere normalt?

MVH Malene

Anmeld

14. juni 2011

Malene76

-Sigrid- skriver:

Ja, det er rigtig synd for os

Min mor gik med voldsom kvalme med mig til 6. måned, og ved godt at det er meget forskelligt, men er sgu ræd 

Hverken min mor eller mandens mor havde nogen særlige symptomer sa de var gravide... Så havde virkelig håbet at jeg også undgik det... men nej nej så heldig skulle jeg ikke være. Min største skræk er også at det ikke snart får en ende... Det er helt ufatteligt hårdt. Er du ikke også sygemeldt?

KH Malene

Anmeld

14. juni 2011

Filippa & Liva

Malene76 skriver:

Det lyder godt nok vildt. Min læge sagde også i dag at indlæggelse kunne være en sidste mulighed. Det er ufatteligt at noget man ønsker sig så meget og i vores tilfælde har kæmpet så meget for, skal være så voldsomt belastende. Hvor længe var du indlagt? Hvor lang tid gik der inden du var over kvalmen og kunne eksistere normalt?

MVH Malene

Ja, kan kun give dig ret ... Sådan en kvalme er virkelig hård når man døjer med den så længe!

uha, jeg lå indlagt af flere omgange hvor jeg fik akupunktur, væske ind via drop og tilsidst kvalmestillende.

Min kvalme forsvandt først da jeg var i uge 20.

Det er først nu her jeg rigtig kan nyde at være gravid og kunne spise bare nogenlunde normalt igen!

Anmeld

14. juni 2011

december-babyen

Jeg lever pt i det selvsamme helvede

Jeg spiser Ondansetron 3 gange om dagen og de piller hjælper mig således at jeg kan drikke vand/æblejuice og spise lidt friskt franskbrød med skrabet smør og lidt lakrids og menthol karameller.

Før jeg startede på pillerne var jeg også indlagt flere gange på OUH hvor jeg fik drop samt akupunktur og prøvede 2 andre slags medicin som slet ingen virkning havde.

Jeg har ialt tabt 8 kg og er gravid 12+3 idag.

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

Malene76 skriver:

Hverken min mor eller mandens mor havde nogen særlige symptomer sa de var gravide... Så havde virkelig håbet at jeg også undgik det... men nej nej så heldig skulle jeg ikke være. Min største skræk er også at det ikke snart får en ende... Det er helt ufatteligt hårdt. Er du ikke også sygemeldt?

KH Malene

Min mor var som sagt meget dårlig, men min svigermor havde ingen graviditetsgener overhoved. Hun har født 6 børn, og kun kastet op én gang. Og det var pga infuenza. Hendes længste fødsel tog 12 timer fra første ve til datteren var ude. Nå ja, hun fødte den sidste hjemme på toilettet fordi hun vidste at hun ville føde for hurtigt og smertefrit, så hun gad ikke lige på hospitalet?! 

Ville gerne have haft svigermors graviditeter og fødsler 

Jeg render rundt og keder mig, og begynder på gymnasium efter sommerfeiren 

Anmeld

14. juni 2011

Carl-Emil's mor

Malene76 skriver:

Hej I gravide derude..

Nogle af jer der lider af konstant kvalme og madlede? Jeg har det så dårligt og kan faktisk ikke spise ret meget og må tvinge hver bid ned, så jeg er også sulten konstant fordi der simpelthen ikke ernærring nok i det jeg kan spise. Jeg skal til lægen igen i morgen og have akupunktur, hvilket hjælper fantastisk den dag jeg får det! Dagen efter er det lige så slemt igen... Jeg har haft det sådan her i 17!! dage og kan ikke tage det mere.

Mit spørgsmål er... Er der nogen af jer der har fået piller for at tage kvalmen? og vigtitst af alt virkede de?

MVH Malene

Spis spis spis spis spis  jo mere du spiser jo mindre kvalme.. 

det er pisse hårdt at komme igang med det hjælper altså 

Anmeld

14. juni 2011

Malene76

MorTilJanuar skriver:

Spis spis spis spis spis  jo mere du spiser jo mindre kvalme.. 

det er pisse hårdt at komme igang med det hjælper altså 

Du har helt ret... men har så meget madlede at hver mundfuld er en kamp...

Men tak for rådet.

MVH Malene

Anmeld

14. juni 2011

Malene76

-Sigrid- skriver:

Min mor var som sagt meget dårlig, men min svigermor havde ingen graviditetsgener overhoved. Hun har født 6 børn, og kun kastet op én gang. Og det var pga infuenza. Hendes længste fødsel tog 12 timer fra første ve til datteren var ude. Nå ja, hun fødte den sidste hjemme på toilettet fordi hun vidste at hun ville føde for hurtigt og smertefrit, så hun gad ikke lige på hospitalet?! 

Ville gerne have haft svigermors graviditeter og fødsler 

Jeg render rundt og keder mig, og begynder på gymnasium efter sommerfeiren 

Ja det lyder som em din svigermor klarede det meget nemt... en smule misundelig kan man jo godt være..

MVH Malene

Anmeld

14. juni 2011

Filippa & Liva

december-babyen skriver:

Jeg lever pt i det selvsamme helvede

Jeg spiser Ondansetron 3 gange om dagen og de piller hjælper mig således at jeg kan drikke vand/æblejuice og spise lidt friskt franskbrød med skrabet smør og lidt lakrids og menthol karameller.

Før jeg startede på pillerne var jeg også indlagt flere gange på OUH hvor jeg fik drop samt akupunktur og prøvede 2 andre slags medicin som slet ingen virkning havde.

Jeg har ialt tabt 8 kg og er gravid 12+3 idag.

Øv, stakkels dig!  det lyder nøjagtig som det forløb jeg havde til at starte med ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.