mme eller mm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Ved ikke hvordan jeg skal skrive dette uden at virke negativ, men du skriver at du vil få ammningen til at fungere for en hver pris.. Dejligt at det fungere for dig, men en konstant kamp for at gøre dit barn mæt, så tror jeg også du ville hoppe på flasken

Og hvis det er en konstatn kamp, er det sjældent en kamp der er værd at kæmpe, da det - for manges vedkommende - går i psyken og dermed direkte i babsen og mælkeproduktionen!

til dem der ammer, men ligeså meget til dem der siger fra, for både deres egen og børnenes "skyld"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2011

Trollebaby

Jeg ammede min datter  i 9 mdr.

Jeg var så heldig at det gik helt problemfrit, hvilket jeg var rigtig glad for.

Pigebarnet nægtede flaske, og har derfor aldrig fået mme som jeg ellers havde planer om at supplere med i håb om en bedre nattesøvn da hun var omkring de 5 mdr.

Anmeld

11. juni 2011

Siljes Mor

Troede jeg skulle amme fuldt ud, men jeg havde problemer med at få gang i produktionen. Silje blev født ved akut kejsersnit, og jeg brugte malkemaskine for at få det igang. Efter 3 uger gav jeg op...hun tog ikke det på i vægt som hun skulle, og jeg gav mindre og mindre mælk. Så her var det lykken at gå over til MME på flaske. Så kunne jeg holde øje med hvor mange ml hun fik. Derefter tog hun på, og jeg fik det bedre psykisk. Var nemlig ikke sjovt at prøve sit bedste med at amme, og det så bare ikke ville virke. Så det var klart det bedste at jeg valgte at sige stop på neonetal afd..for ellers ville de blive ved med at have os indlagt for at få amningen til at fungere. Var indlagt af 2 omgange... men jeg var ved at køre helt ned over det. Ville hjem og have en hverdag til at fungere. Det har gået super siden

Anmeld

14. juni 2011

ledermus

Oliver får begge dele og har fået det næsten fra fødslen af. Jeg har desværre ikke nok mælk til ham men jeg ammer først og supplerer så op med flaske

Anmeld

14. juni 2011

chael

Gitze skriver:

Vil være sjovt at se hvordan fordelingen er,
hvorfor gør du som du gør?

Jeg vil da starte ud, min søn er 1 uge gammel og 1 dag, han får udelukkende modermælk, jeg kunne på ingen måde se ham få modermælkserstatning, med mindre jeg bare slet ikke var i stand til at amme ham.

Jeg har fra jeg fandt ud af jeg var gravid ønsket at amme ham selv, min største frygt gennem graviditeten har nok været at få kejsersnit og at jeg ikke kunne amme ham.

Nu det jeres tur fortæl fortæl

Min datter ammede jeg, men det fungerede slet ikke og måtte derfor give hende MME.

Og efter den oplevelse med min datter, som var temlig sørgelig, så havde jeg MME som opbakning til min søn. Selvom jeg ammede ham fuldt ud i 5 mdr. Så gad han ikek selv ligge der, så han fik se MME til han var 9 mdr, så gad hen heller ikke det mere.

Han sagde selv fra, som om han ikke havde tid eller lyst til at ligge der og vente, så han skulel have sine kartofler

*Camilla 24+6

Anmeld

14. juni 2011

LBK

Gitze skriver:

Vil være sjovt at se hvordan fordelingen er,
hvorfor gør du som du gør?

Jeg vil da starte ud, min søn er 1 uge gammel og 1 dag, han får udelukkende modermælk, jeg kunne på ingen måde se ham få modermælkserstatning, med mindre jeg bare slet ikke var i stand til at amme ham.

Jeg har fra jeg fandt ud af jeg var gravid ønsket at amme ham selv, min største frygt gennem graviditeten har nok været at få kejsersnit og at jeg ikke kunne amme ham.

Nu det jeres tur fortæl fortæl

Jeg har stemt MME.

Jeg fik en brystreduktion i december 09, pga meget store bryster. Jeg havde så mange smerter i dem hvilket bl.a. var grunden til jeg blev opereret..

Efter operatonen har jeg stadig mange både fysiske og psykiske smerter, som gør at jeg slet ikke har haft lyst til at prøve amning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.