¤
Med vores første barn måtte jeg desværre tilbyde MME, da jeg ikke fik gang i amningen, og blev indlagt pga. vægttab, og derfor måtte vælge.
Hun endte med at blive ammet først, det jeg nu kunne/havde, og så få flaske bagefter. Men hun var mest flaskebarn.
¤
Med vores andet barn var jeg blot ENDNU MERE opsat på at få dét skiii! amning til at fungere. Det var såååå hård en kamp! Men jeg vandt! 
Hende ammede jeg 100% indtil hun var et halvt år.
Så begyndte hun at få suppleret med mos og grød + amning.
Hun sagde selv fra til amning, da hun var omkring 10 måneder gammel.
¤
Skal vi nogensinde have et barn mere, så HÅBER jeg virkelig, at det igen lykkes mig at amme.
Men det er ikke "bare lige" noget man gør, for alle. Og det er bestemt ikke dårligt, at man så må opgive og tilbyde sit barn MME i stedet for.
Jeg har dog sværrere ved at forstå dem, som bare fravælger amningen uden at give det et forsøgt. Som på forhånd har bestemt sig for, at give barnet flaske? ......Med mindre der ligger noget dybere bag det (fx. incest, voldtægt eller lignende), som begrundelse.
Men at man ikke vil amme fordi det måske kan give en "hængepatter" syntes jeg virker tåbeligt. Graviditeten kunne også give en pigment-forandringer, strækmærker og meget andet. Så det virker helt plat på mig, hvis man så ikke vil amme sit barn af udseendesmæssige årsager
Anmeld