Jeg glædede mig hele graviditeten til at have den hygge med ham, som der er når man ammer og ville amme fuldt ud. Men sådan blev det desværre ikke... tværtimod. Kian havde et for kort tungebånd, og selvom han blev klippet var der ikke nok at klippe af, hvilket også kan gøre at han kommer til at læspe senere hen 
Amningen blev et rent helvede, det var enormt smertefuldt da han ikke kunne få fat, så han blev ved med at prøve at sutte sig fast og kom derved til at "smutte" den.. av av.. Han fik derved heller ikke meget og kunne nemt ligge 1,5 time og ville ammes igen efter 1/2-1 time igen
Det endte med at jeg stoppede efter 3 mdr. Jeg rystede over hele kroppen, havde tårer ned af kinderne, bed i en pude og svedte helt vildt, pga. smerten, når jeg ammede. Jeg frygtede at skulle i seng hver aften, for når jeg vågnede skulle jeg jo amme ham
Det var hårdt psykisk og på trods af af mine 2 jordmødre, lægen og SP sagde jeg skulle stoppe fortsatte jeg kampen. Det der fik mig endeligt til at stoppe var at Kian en dag kiggede skræmt op på mig, og bare stirrede - der gik det op for mig, at det jo heller ikke var spor hyggeligt for ham længere, nu han var gammel nok til at forstå at mor ikke havde det rart når det stod på Det gjorde mig så enormt ked af det, for jeg ønskede at amme og have hyggestunder og ønskede for alt i verden ikke at min kamp med amningen, skulle gå ud over ham 
Det sidder stadig i mig og jeg føler stadig at jeg har svigtet både ham og mig selv, og bare givet op. Men samtidig ved jeg jo også at jeg kæmpede, frem for bare at sige nå okay, og ikke en gang forsøge.
Men på trods af alt lykkedes det nogle få gange at have lidt hygge uden smerter, og den hygge var fantastisk, bare at sidde og nusse ham, mærke ham putte sig ind til mig, og føle sig tryg og slappe af. Der følte jeg inderligt at jeg var hans mor, at han var en del af mig
Nu ser jeg bare frem til at kunne amme den næste
Kian og jeg har jo på trods af ingen amning haft mange hyggestunder, med leg, sovning hos mor osv. og det er det jeg vælgr at fokusere på 
Det skal forresten lige siges at jeg forsøgte med udmalkning, men at kampen og psyken havde stoppet en stor del af mælkeproduktionen. Jeg forsøgte at få den op, en valgte til sidst at nyde ham frem for at bruge energi på at få produktionen op og malke ud...