Hvor mange ugers ferie har I og jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Aves.

wamse skriver:

Hmm det må jeg lige have tjekket, for jeg er i praktik, og får revalidering, og behøver derfor ikke optjene ekstra timer, for at kunne afholde ferie 

Du er jo ansat på lige vilkår...så ferie er en del af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

tinasmor

Vi har 5 uger fordelt på et år. De to uger holdes hvor bh dikterer at vi skal have fri. SÅ holder vi en uge i sensommeren og en uge når det er koldt og gråt så tager vi nok ud og rejser og så har vi planer om at tage en uge omkring februar eller lign. hvor jeg synes man trænger igen inden der heldigvis derefter kommer påske og pinse og andre lækre helligdage.

Anmeld

9. juni 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

har i lige lang ferie eller snupper i en længere ferie, eller gør de..

Her har vores børn altid ferie i hvert fald så lang som deres skoleferie er, så det er 7 uger...når de har gået i børnehave har de som regel haft to måneder. Jeg ved ikke med egen ferie, men satser og håber ikke på job/studiestart før til efteråret.

Og med tanke på den der med at man ville holde ferie uden børn, så ville jeg klart kunne holde en uge væk fra dem velvidende de hygge og holdt ferie med deres bedster men at sende dem afsted ogs elv bare fise den af derhjemme, det ville ikke lige være mig.

Hvad med jer?

Dengang jeg arbejdede som lærer, har jeg jo altid fulgt ungernes skoleferier..eller rettere det man nu kunne få lov til at få ferie, når man tager i betragtning at lærerne bestemt ikke har lange ferier..de bliver som regel brugt til afslutning af det ene skoleår og al forberedelsen til det næste, så i virkeligheden har en lærer ikke mere ferie end alle andre...faktisk mindre, for de bruger som regel de korte ferier til at indhente alt det de ikke når i dagligdagen og weekenderne

Lidt senere, så planlagde vi ferierne så vi i familien kunne tage turnusser med den yngste, så han enten var hos os herhjemme, hos sin far eller sin storesøs.
Min mand og jeg lagde ferien, så vi havde en uge sammen og ellers havde ferie forskudt for hinanden.
Så med smidighed og vilje, gik det jo alligevel.
Men jeg har altid gjort hvad jeg kunne, for at have mest muligt ferie og fri med mine unger.

Jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at se ud i år..men indtil videre er jeg hjemme (mit job blev jo alligevel ikke til noget...men der er planer om noget andet fra kommunens side)
Anyway så holder jeg fri den sidste uge i juli og den første uge i august fordi vi skal holde fest for knægten og igen i slutningen af august fordi vi skal ud og rejse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Dengang jeg arbejdede som lærer, har jeg jo altid fulgt ungernes skoleferier..eller rettere det man nu kunne få lov til at få ferie, når man tager i betragtning at lærerne bestemt ikke har lange ferier..de bliver som regel brugt til afslutning af det ene skoleår og al forberedelsen til det næste, så i virkeligheden har en lærer ikke mere ferie end alle andre...faktisk mindre, for de bruger som regel de korte ferier til at indhente alt det de ikke når i dagligdagen og weekenderne

Lidt senere, så planlagde vi ferierne så vi i familien kunne tage turnusser med den yngste, så han enten var hos os herhjemme, hos sin far eller sin storesøs.
Min mand og jeg lagde ferien, så vi havde en uge sammen og ellers havde ferie forskudt for hinanden.
Så med smidighed og vilje, gik det jo alligevel.
Men jeg har altid gjort hvad jeg kunne, for at have mest muligt ferie og fri med mine unger.

Jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at se ud i år..men indtil videre er jeg hjemme (mit job blev jo alligevel ikke til noget...men der er planer om noget andet fra kommunens side)
Anyway så holder jeg fri den sidste uge i juli og den første uge i august fordi vi skal holde fest for knægten og igen i slutningen af august fordi vi skal ud og rejse.

Kærligst
Sussie

Jeg har en del lærere i min omgangskreds og de har altså en lang ferie...tror de bruger en uge på forberedelse...så det er bestemt ikke min oplevelse...af dem jeg har kendskab til.

Men ved også at der er mange lærere der gerne vil få det til at lyde som om det er præcis som alle andre..hehe..

Anmeld

9. juni 2011

wamse

Eva. skriver:

Du er jo ansat på lige vilkår...så ferie er en del af det...

Må lige have snakket med min socialrådgiver omkring, hvordan jeg skal forholde mig når jeg får revalidering 

Anmeld

9. juni 2011

betski

har i lige lang ferie eller snupper i en længere ferie, eller gør de..

Her har vores børn altid ferie i hvert fald så lang som deres skoleferie er, så det er 7 uger...når de har gået i børnehave har de som regel haft to måneder. Jeg ved ikke med egen ferie, men satser og håber ikke på job/studiestart før til efteråret.

Og med tanke på den der med at man ville holde ferie uden børn, så ville jeg klart kunne holde en uge væk fra dem velvidende de hygge og holdt ferie med deres bedster men at sende dem afsted ogs elv bare fise den af derhjemme, det ville ikke lige være mig.

Hvad med jer?

Jeg skal for første gang nogensinde i mit voksen liv prøve at holde tre ugers sammenhængende ferie. Det glæder jeg mig meget til. Og min datter skal naturligvis også holde ferie der så ingen SFO til hende. Derefter skal hun på tre ugers ferie hos hendes far og når hun kommer hjem, skal hun holde den sidste uges ferie med mine forældre, som bor meget tæt på os. Så ingen SFO til hende i ferien

Anmeld

9. juni 2011

eElak

Situationen er lidt speciel her...

Jeg er ledig fra midten af næste uge.... Regner med at starte på studie i slutningen af augsut... Så har (for første gang i mit liv - altså foruden barsel) "ferie" i 2,5 måned.
I know - jeg skal søge jobs og til en samtale, men de når ikke at smide mig i aktivering inden studiestarten.

Dette er forudsat at jeg kommer på august-optaget.

Min søn har 3 ugers ferie.

Den første uge deler faren og jeg imellem os, da det passer med at det er farens weekend..

Den anden uge holder jeg med ham.

Den tredie uge holder faren med ham.

Derudover kan jeg godt finde på at tage en fridag med ham indimellem, hvis jeg synes at vi skal hygge lidt ekstra... Men ingen planer endnu... ;-)

Anmeld

9. juni 2011

Thalia

Puha, jeg har faktisk ikke talt uger, men typisk holder ungerne ferie 6 uger om sommeren, 4 uger til jul og en masse ind imellem. Eksempelvis har jeg lige holdt en uges Kristi Himmelfartsferie med dem fordi jeg har arbejdet meget de sidste måneder og trængte til at være sammen med dem.

Jeg tror et realistisk bud er at vi holder gennemsnitligt 12 ugers ferie sammen hvert år.

Anmeld

9. juni 2011

Jeanette78

Pigerne har 7 ugers sommerferie, da ingen af dem går i SFO.

Mathias kommer i SFO i 26 og 27, så holder SFO lukket i 28,29 og 30, og vi har ferie i 31. Om han skal i SFO i uge 32 er jeg lidt i tvivl om endnu.

Grunden til  at Mathias ikke holder 7 ugers ferie som pigerne, er at han går i et specialtilbud, og at han derfor ikke har nogen legekammerater i vores nærområde. Pigerne kan sagtens finde legekammerater heromkring i ferierne, det kan han ikke, og så er 7 ugers ferie godt nok lang tid for ham. Han skal formentlig også lidt på ferie hos hans aflastningsfamilie, men det er ikke planlagt endnu.

Anmeld

9. juni 2011

dorthemus

Jeg har taget det maksimale jeg kan få, som er 4 uger sammenhængende. Det betyder 3 fulde uger og den sidste uge skal bruges på blid tilbagevenden til vuggestuen igen. Vi har haft en hård indkøring, så jeg vil gerne have, at Runa skal tilbage så stille og roligt som muligt med korte dage så overgangen ikke blir for hård.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.