Eva. skriver:
har i lige lang ferie eller snupper i en længere ferie, eller gør de..
Her har vores børn altid ferie i hvert fald så lang som deres skoleferie er, så det er 7 uger...når de har gået i børnehave har de som regel haft to måneder. Jeg ved ikke med egen ferie, men satser og håber ikke på job/studiestart før til efteråret.
Og med tanke på den der med at man ville holde ferie uden børn, så ville jeg klart kunne holde en uge væk fra dem velvidende de hygge og holdt ferie med deres bedster men at sende dem afsted ogs elv bare fise den af derhjemme, det ville ikke lige være mig.
Hvad med jer?
Dengang jeg arbejdede som lærer, har jeg jo altid fulgt ungernes skoleferier..eller rettere det man nu kunne få lov til at få ferie, når man tager i betragtning at lærerne bestemt ikke har lange ferier..de bliver som regel brugt til afslutning af det ene skoleår og al forberedelsen til det næste, så i virkeligheden har en lærer ikke mere ferie end alle andre...faktisk mindre, for de bruger som regel de korte ferier til at indhente alt det de ikke når i dagligdagen og weekenderne 
Lidt senere, så planlagde vi ferierne så vi i familien kunne tage turnusser med den yngste, så han enten var hos os herhjemme, hos sin far eller sin storesøs.
Min mand og jeg lagde ferien, så vi havde en uge sammen og ellers havde ferie forskudt for hinanden.
Så med smidighed og vilje, gik det jo alligevel.
Men jeg har altid gjort hvad jeg kunne, for at have mest muligt ferie og fri med mine unger.
Jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at se ud i år..men indtil videre er jeg hjemme (mit job blev jo alligevel ikke til noget...men der er planer om noget andet fra kommunens side)
Anyway så holder jeg fri den sidste uge i juli og den første uge i august fordi vi skal holde fest for knægten og igen i slutningen af august fordi vi skal ud og rejse.

Kærligst
Sussie
Anmeld