Er min pige i maven for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Henriette1976 skriver:

Her sagde de med nummer 1 ville veje 2400-2600 g og han veje 2920 føde 13 dag før terminen.

Med nummer 2 sagde de 2900-3000 kg hun veje 3150 fødte på 40+2

Med nummer 3 sagde de max 3200 kg han veje 4160 fødte på 40+2

Du skal ikke tag det så tung + man siger af jo større de er jo nemmer fødsel har man jeg kan kun sig hos mig har de haft rat i det men ikke hva børne veje hihi.

Henriette

Hold da op - de skød da HELT forkert med den sidste

Ej, hvor sjovt... Det virker jo total ulogisk, men det passer sikkert i rigtig mange tilfælde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Englebassen82 skriver:

Kommer også meget an på om man har meget fostervand... 1 gang have jeg meget fostervand og de blev ved med at sige at jeg havde en MEGET stor baby i mavsen... og det sidste bud var omkring de 4 kg og det var i 36 uge... Hvor jeg også fødte og der vejede det lille Pus blot 2700 gram... Så der må man sige at vi ikke kunne regne med hvad jordemødrene sagde for jeg var indlagt op til fødslen og de var flere der skød til omkring 3800-4000 gram... Så de var sikker på at min termin var forkert... men de blev klogere...

Så tag det som det kommer... Hellere lidt for stor end alt for lille...

Held og lykke med det hele

Eeeej, hvor vildt... Synes godt nok der er mange, som er blevet skønnet helt forkert

Ja, der er ikke andet for - vil også hellere have, at hun har lidt ekstra derinde end at hun mangler noget

Tusind mange tak - og tusind tak for svar

Anmeld

8. juni 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Halløj de damer

Har været ved mit andet lægebesøg i dag, og hun sagde det var en stor pige, jeg havde i maven - hun vurderede hende til at være en uge større end hvad hun burde nu (hvilket jeg jo synes lyder af meget, taget i betragtning af, at der stadig er omkring 15 uger til hun kommer)

Frygter at skulle føde en kæmpe-baby - men kan hun virkelig ved at mærke på maven, sige at hun er "for" stor?

Er kun glad for, at hun får sig nogle festmåltider derinde og tager godt på, men frygter da for mit understel  

Nogle med beroligende ord til en lidt nervøs kommende mor?

har ikke læst de andre svar, men vil bare sige, at sidst jeg var til læge, nægtede han overhoved at give et bud på vægten. Han sagde, at det var så svingende uden en scanning eller lign. at det næsten var rent gætteri. Han siger at det ofte svinger halvt til et helt kilo forkert i forhold til når barnet så bliver født.

Anmeld

8. juni 2011

tinasmor

Henriette1976 skriver:

Her sagde de med nummer 1 ville veje 2400-2600 g og han veje 2920 føde 13 dag før terminen.

Med nummer 2 sagde de 2900-3000 kg hun veje 3150 fødte på 40+2

Med nummer 3 sagde de max 3200 kg han veje 4160 fødte på 40+2

Du skal ikke tag det så tung + man siger af jo større de er jo nemmer fødsel har man jeg kan kun sig hos mig har de haft rat i det men ikke hva børne veje hihi.

Henriette

var det hårdere at føde nr 3 fordi han var større eller gjorde det ingen forskel?

Anmeld

8. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det behøver altså slet ikke være ensbetydende med en svær fødsel, hvis barnet er stort - mit andet barn vejede 4700 g, og det var den letteste af mine tre fødsler. Jeg bristede ikke, og selv om han havde et stort hoved, var han ikke svær at "klemme ud" - og jeg er fysisk set en lille kvinde, 160 cm og (dengang) med en normalvægt på 60 kg. De andre vejede hhv. 3750 og 3600 g, og den sidste og mindste var den, det tog længst tid at føde.

Aner ikke, om det er en myte, men jeg har hørt, at store børn ofte er lettere at føde, fordi de selv "hjælper til" - det er nu nok individuelt. Om ikke andet vil jeg da langt hellere have et barn, der er lidt større end gennemsnittet, end et meget lille et, hvor man skal være særligt obs. på vægten den første tid.

Anmeld

8. juni 2011

Skouboe

Med min første skønnede og scannede både læger og JM også ret meget forkert - det var bare den anden vej. De gættede på 3400 og datteren vejede 4170.

Med nummer 2 havde min egen JM lært lektien Det var samme JM og her skønnede hun 6 uger før termin at hun ville komme til at veje 4 kg og hun vejede 4070.

Anmeld

9. juni 2011

sandratobias

1. graviditet var bedømningen meget rigtigt... Jordemoderen sagde 1300 gram... Og scanningen sagde vist 1200... Og Tobias vejede 1257 da han kom ud (uge 31+2.. )

2. graviditet lå jeg indlagt på sygehuset pga svangerskabsforgiftning.. Så babys vægt blev holdt meget øje med.. Den der sagde det højste bud af vægt sagde ca 2500 g.. Da jeg fødte i uge 38+0 vejede Amanda kun 2190... Scanningen regnede hende ud til at veje ca 2300... Og det var nogle dage før fødslen.. 

Men hellere at baby er for stor end for lille..
Har 2 små børn ved ankomsten..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.