Er min pige i maven for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Må jeg lige spørge dig om noget helt andet: Fik du lyttet hjertelyd til dit andet lægebesøg, eller? Jeg skal nemlig afsted i morgen og er lidt nysgerrig  

Ja, det gjorde jeg

Både barnets og mit eget hjerte

God fornøjelse i morgen - man kan ikke høre det lille hjerte for tit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Sikke da en fræk kommentar at komme med Haha...

Dejligt du kan følge mig - selvom jeg vil gøre ALT for hende, så bliver man lidt nervøs for understellet

Ja, tænker også, at det er bedre hun har lidt ekstra at tære på, end hvis hun nu slet ikke ville tage på, og så skulle ud før tid... Så på den måde, er det jo godt nok

Bliver spændende i morgen - håber han har det godt - 300 gram ekstra eller ej - er sikker på han er helt perfekt som han er

Synes også kommentaren var en smule for kæk hehe... men nu har jeg det egentlig ganske fint med det - tænker ikke så meget over det mere, men det kan da være jeg går i panik i morgen hvis hun siger han allerede vejer 2500g når der stadig er 8 uger igen!!! haha

Men ja, hvis de bliver født før tid er deres chancer jo en hel del større med lidt ekstra sul på kroppen tænker jeg

Men jo det med underlivet skal man ikke tænke for meget over - fik at vide af én, der havde født en baby på 4,5kg, at hendes underliv var intakt efter fødslen, og mange der føder børn på 3kg går både i stykker det ene og det andet sted - så tror ikke helt det har noget med vægten at gøre altid... det kan vi i hvert fald tro på for at berolige os selv

Anmeld

8. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Århh, sikke da en omgang

Måske min fødsel ikke behøver være præcis lige som din... Hehe...

Lyder til at have været noget af en oplevelse, især som førstegangsfødende uden nogen læger eller noget til at forklare dig, og guide dig igennem, hvad der skete...

Kunne lige forestille mig social og sundhedshjælperen blive mere og mere hvid i hovedet - og hive hårdere og hårdere i snoren

ha ha ja... hun takkede mig dog bagefter for oplevelsen.... men kan huske på et tidspunkt at jeg beder efter noget vand og de kan ikke finde noget glas og så siger de til mig at jeg lige skal vente 5 min de skal lige finde et glas, så jeg måtte ned fra sengen og ud på toilettet og drikke af hanen for det kunne jeg ikke vente på...men jeg kunne ikke komme tilbage igen.. så so og sundh , blev igen mega forvirret da jeg nu begyndte at brække mig... så hun hev helt vildt  i snoren og råbte efter hjælp på gangen.. på et tidspunkt spørger min veninde hende om jeg ikke kunne falde ned af briksen ( det var en meget smal briks)  " jo det kan hun godt" det var så komisk.....i hvertfald bagefter....

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Synes også kommentaren var en smule for kæk hehe... men nu har jeg det egentlig ganske fint med det - tænker ikke så meget over det mere, men det kan da være jeg går i panik i morgen hvis hun siger han allerede vejer 2500g når der stadig er 8 uger igen!!! haha

Men ja, hvis de bliver født før tid er deres chancer jo en hel del større med lidt ekstra sul på kroppen tænker jeg

Men jo det med underlivet skal man ikke tænke for meget over - fik at vide af én, der havde født en baby på 4,5kg, at hendes underliv var intakt efter fødslen, og mange der føder børn på 3kg går både i stykker det ene og det andet sted - så tror ikke helt det har noget med vægten at gøre altid... det kan vi i hvert fald tro på for at berolige os selv

Det kan jeg godt forstå... Hehe... Men mon ikke han er lige som han skal være

Ja, sådan har jeg det også... De taber sig jo også de første dage, så er det godt nok, at de ikke mangler noget

Det var dejligt og beroligende at høre... Hehe... Så er der håb for, at os som føder de store babyer (som nogen jo skal gøre ) - kan få lov at sidde ned dagene efter... Haha...

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

ha ha ja... hun takkede mig dog bagefter for oplevelsen.... men kan huske på et tidspunkt at jeg beder efter noget vand og de kan ikke finde noget glas og så siger de til mig at jeg lige skal vente 5 min de skal lige finde et glas, så jeg måtte ned fra sengen og ud på toilettet og drikke af hanen for det kunne jeg ikke vente på...men jeg kunne ikke komme tilbage igen.. så so og sundh , blev igen mega forvirret da jeg nu begyndte at brække mig... så hun hev helt vildt  i snoren og råbte efter hjælp på gangen.. på et tidspunkt spørger min veninde hende om jeg ikke kunne falde ned af briksen ( det var en meget smal briks)  " jo det kan hun godt" det var så komisk.....i hvertfald bagefter....

Nej nej nej, ruller nærmest rundt på gulvet af grin  Haha... Shit mand, havde nok skidt i bukserne, hvis jeg havde været hende... DIG glemmer hun ihvertfald ALDRIG

Anmeld

8. juni 2011

lukasmor

Jm mente også at min søn ville veje de 4kg ved fødslen men han var kun 3350g så du skal ikke sluge alt til dig

Anmeld

8. juni 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå... Hehe... Men mon ikke han er lige som han skal være

Ja, sådan har jeg det også... De taber sig jo også de første dage, så er det godt nok, at de ikke mangler noget

Det var dejligt og beroligende at høre... Hehe... Så er der håb for, at os som føder de store babyer (som nogen jo skal gøre ) - kan få lov at sidde ned dagene efter... Haha...

Haha! Lige præcis

Men jo, er helt sikker på at han er præcis ligesom han skal være - lige som at din prinsesse er det

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

Jm mente også at min søn ville veje de 4kg ved fødslen men han var kun 3350g så du skal ikke sluge alt til dig

Det vil jeg lade være med så

Anmeld

8. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Næ, det ville jeg ikke stole på overhoved.

Her sagde de med nummer 1 ville veje 2400-2600 g og han veje 2920 føde 13 dag før terminen.

Med nummer 2 sagde de 2900-3000 kg hun veje 3150 fødte på 40+2

Med nummer 3 sagde de max 3200 kg han veje 4160 fødte på 40+2

Du skal ikke tag det så tung + man siger af jo større de er jo nemmer fødsel har man jeg kan kun sig hos mig har de haft rat i det men ikke hva børne veje hihi.

Henriette

Anmeld

8. juni 2011

Englebassen82

Kommer også meget an på om man har meget fostervand... 1 gang have jeg meget fostervand og de blev ved med at sige at jeg havde en MEGET stor baby i mavsen... og det sidste bud var omkring de 4 kg og det var i 36 uge... Hvor jeg også fødte og der vejede det lille Pus blot 2700 gram... Så der må man sige at vi ikke kunne regne med hvad jordemødrene sagde for jeg var indlagt op til fødslen og de var flere der skød til omkring 3800-4000 gram... Så de var sikker på at min termin var forkert... men de blev klogere...

Så tag det som det kommer... Hellere lidt for stor end alt for lille...

Held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.