Er min pige i maven for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Hooooold da helt fast  

Sikke da en fejlvurdering... Blev du sat igang med det samme, eller gik du tiden ud?

Sikke et voldsom fejl-skøn - dejligt han kom ud i en lidt mindre udgave

nej han kom ud 38+3, ved vandafgang 4.40 mandag nat, mærkede intet til den forstående fødsel for kl 00 tirsdag aften , men ca oo begynndte nogle afsindige onde veer... og 04.50 var han født, fra 1 presseve gik der 10 min og 5 presseveer... min veninde var hos mig alle dagene, og havde lige selv født 6 mdr forinden, og hun synes jeg var noget pylret.. men da jeg kom på føde gangen var jeg faktisk fuldt åbent, men pga af travlhed, blev jeg først tilset da jeg havde haft min første presseve uden nogen hos mig, udover en social og sundhedshjælper der var ved at gå i panik... så min søns fødsel gik ektremt hurtig.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

NadiaSK skriver:

Jeg blev scannet ved samme lægebesøg og der målte lægen min lillefis til at veje små 300g mere end gennemsnittet! Hun kiggede på mig og sagde: "ja, nogen skal jo føde de store babyer" og så grinte hun!

Der blev jeg også noget paf, så kan sagtens følge, hvordan du har det og har tænkt meget på det siden. Har dog valgt at se det positivt - hvis han vokser godt og alt andet er som det skal være, må det være et tegn på, at han har det godt derinde Skal til lægen igen i morgen tidlig, så nu må vi se hvad scanningen siger denne gang - hun sagde nemlig, at det sagtens kunne nå at ændre sig - så er lidt spændt

Men hvis din læge bare har mærket dig lidt på maven, tror jeg ikke du skal være nervøs - og meget kan nå at ændre sig endnu Tag det stille og roligt - du skal nok klare det

Sikke da en fræk kommentar at komme med Haha...

Dejligt du kan følge mig - selvom jeg vil gøre ALT for hende, så bliver man lidt nervøs for understellet

Ja, tænker også, at det er bedre hun har lidt ekstra at tære på, end hvis hun nu slet ikke ville tage på, og så skulle ud før tid... Så på den måde, er det jo godt nok

Bliver spændende i morgen - håber han har det godt - 300 gram ekstra eller ej - er sikker på han er helt perfekt som han er

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

nej han kom ud 38+3, ved vandafgang 4.40 mandag nat, mærkede intet til den forstående fødsel for kl 00 tirsdag aften , men ca oo begynndte nogle afsindige onde veer... og 04.50 var han født, fra 1 presseve gik der 10 min og 5 presseveer... min veninde var hos mig alle dagene, og havde lige selv født 6 mdr forinden, og hun synes jeg var noget pylret.. men da jeg kom på føde gangen var jeg faktisk fuldt åbent, men pga af travlhed, blev jeg først tilset da jeg havde haft min første presseve uden nogen hos mig, udover en social og sundhedshjælper der var ved at gå i panik... så min søns fødsel gik ektremt hurtig.....

Hoooold da kæft - du må siges at være en sand superføder

Håber jeg kan gøre det ligeså hurtigt som dig - men det er nok drømmetænkning

Anmeld

8. juni 2011

malenecl

Som de andre skriver, skal du ikke være nervøs for det .. Min jordemoder skønnede min pige til at være 3500 og hun vejede 2780 .

Anmeld

8. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Hoooold da kæft - du må siges at være en sand superføder

Håber jeg kan gøre det ligeså hurtigt som dig - men det er nok drømmetænkning

åhh ja det siger jeg også i dag, men nej hvor var jeg ræd.... pga af alt hvad man hørte troede jeg jo bare jeg skulle op og have noget smertestillende og så hjem igen... jeg har aldrig følt mig så alene som da jeg lå der med smerter, og 2 veninder der farede rundt som hovedeløse høns der heller ikke anede hvad de skulle gøre og kan huske at da jeg sagde "nu kommer han, jeg presser nu" farede de begge ud af døren for at finde en jordmoder, så jeg var ladt alene med en social og sundhedshjælper der hev meget i snoren....håber det går bare en snert langsommere næste gang, jeg var hverken blevet indkrevet vinduerne stod på fuldt gab (23 jan 08), gardinere var ikke rullet ned så alle kunne kigge ind og jeg lå på en undersøgelses briks....og da jeg endelig havde født lå jeg på sammebriks i 9 timer før jeg kom på en stue.... øj jeg håber på det blir lidt bedre næste gang...

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

malenecl skriver:

Som de andre skriver, skal du ikke være nervøs for det .. Min jordemoder skønnede min pige til at være 3500 og hun vejede 2780 .

Dejligt, så er jeg mere rolig igen

Tusind tak for svar

Anmeld

8. juni 2011

LinLin

Anonym skriver:

Halløj de damer

Har været ved mit andet lægebesøg i dag, og hun sagde det var en stor pige, jeg havde i maven - hun vurderede hende til at være en uge større end hvad hun burde nu (hvilket jeg jo synes lyder af meget, taget i betragtning af, at der stadig er omkring 15 uger til hun kommer)

Frygter at skulle føde en kæmpe-baby - men kan hun virkelig ved at mærke på maven, sige at hun er "for" stor?

Er kun glad for, at hun får sig nogle festmåltider derinde og tager godt på, men frygter da for mit understel  

Nogle med beroligende ord til en lidt nervøs kommende mor?

Min jordemoder skønnede Adam til 3600-3700 en uge før termin -han er født præcist på terminen og vejede 3720 g - så hun skønnede rigtigt!

Men har da også hørt om nogle der blev skønnet 1 kg forkert!

Anmeld

8. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Halløj de damer

Har været ved mit andet lægebesøg i dag, og hun sagde det var en stor pige, jeg havde i maven - hun vurderede hende til at være en uge større end hvad hun burde nu (hvilket jeg jo synes lyder af meget, taget i betragtning af, at der stadig er omkring 15 uger til hun kommer)

Frygter at skulle føde en kæmpe-baby - men kan hun virkelig ved at mærke på maven, sige at hun er "for" stor?

Er kun glad for, at hun får sig nogle festmåltider derinde og tager godt på, men frygter da for mit understel  

Må jeg lige spørge dig om noget helt andet: Fik du lyttet hjertelyd til dit andet lægebesøg, eller? Jeg skal nemlig afsted i morgen og er lidt nysgerrig  

Anmeld

8. juni 2011

Topp

Anonym skriver:

Halløj de damer

om baby vejer 3 kg. eller 4 kg ved fødsel gør ikke den store forskel - da det er hovedet der gør nas - og ikke kropsvolumen

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

åhh ja det siger jeg også i dag, men nej hvor var jeg ræd.... pga af alt hvad man hørte troede jeg jo bare jeg skulle op og have noget smertestillende og så hjem igen... jeg har aldrig følt mig så alene som da jeg lå der med smerter, og 2 veninder der farede rundt som hovedeløse høns der heller ikke anede hvad de skulle gøre og kan huske at da jeg sagde "nu kommer han, jeg presser nu" farede de begge ud af døren for at finde en jordmoder, så jeg var ladt alene med en social og sundhedshjælper der hev meget i snoren....håber det går bare en snert langsommere næste gang, jeg var hverken blevet indkrevet vinduerne stod på fuldt gab (23 jan 08), gardinere var ikke rullet ned så alle kunne kigge ind og jeg lå på en undersøgelses briks....og da jeg endelig havde født lå jeg på sammebriks i 9 timer før jeg kom på en stue.... øj jeg håber på det blir lidt bedre næste gang...

Århh, sikke da en omgang

Måske min fødsel ikke behøver være præcis lige som din... Hehe...

Lyder til at have været noget af en oplevelse, især som førstegangsfødende uden nogen læger eller noget til at forklare dig, og guide dig igennem, hvad der skete...

Kunne lige forestille mig social og sundhedshjælperen blive mere og mere hvid i hovedet - og hive hårdere og hårdere i snoren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.