Er min pige i maven for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2011

Mira0911

Du skal ikke tænke så meget over det... Det er kun et skøn som man ikke altid kan regne med... 

Kort tid før termin skønnede min jm Julie til at veje 3600g når jeg fødte.. Hun vejede 3 kg... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2011

Anonym trådstarter

BB78 skriver:

Det ville jeg ikke være nervøs for  Min læge skønnede forkert, men kunne dog mærke at min datter var større end gennemsnittet i min graviditet - hvilket holdte stik med både jordemoder og scanninger. Jeg fik en 4 kg baby 

Har også sagt, at en 4 kilos baby er velkommen, frygter bare hvis hun kommer over de 4 kilo, hun skal jo ud 1 vej

Men så er jeg langt mere rolig nu - tusind tak for svar

Anmeld

8. juni 2011

ESV

Anonym skriver:

Halløj de damer

Har været ved mit andet lægebesøg i dag, og hun sagde det var en stor pige, jeg havde i maven - hun vurderede hende til at være en uge større end hvad hun burde nu (hvilket jeg jo synes lyder af meget, taget i betragtning af, at der stadig er omkring 15 uger til hun kommer)

Frygter at skulle føde en kæmpe-baby - men kan hun virkelig ved at mærke på maven, sige at hun er "for" stor?

Er kun glad for, at hun får sig nogle festmåltider derinde og tager godt på, men frygter da for mit understel  

Nogle med beroligende ord til en lidt nervøs kommende mor?

Det ville jeg ikke rigtig stole på, læger er IKKE udd. til at vurderer den salgs....

Min læge sagde at han mente jeg ville føde et KÆMPE KÆMPE barn, jeg fik en pige på 3404 g. Såååååååå

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Du skal ikke tænke så meget over det... Det er kun et skøn som man ikke altid kan regne med... 

Kort tid før termin skønnede min jm Julie til at veje 3600g når jeg fødte.. Hun vejede 3 kg... 

Okay, så er jeg mere rolig

Har tit hørt, at de skønner helt forkert - men man bliver jo lidt bekymret alligevel (allerede hønemor) ¨

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Det ville jeg ikke rigtig stole på, læger er IKKE udd. til at vurderer den salgs....

Min læge sagde at han mente jeg ville føde et KÆMPE KÆMPE barn, jeg fik en pige på 3404 g. Såååååååå

Ja, det kan man ikke ligefrem kalde kæmpe... Hehe...

Så er jeg meget mere rolig nu, dejligt I er så søde til at hjælpe herinde

Anmeld

8. juni 2011

ESV

Anonym skriver:

Ja, det kan man ikke ligefrem kalde kæmpe... Hehe...

Så er jeg meget mere rolig nu, dejligt I er så søde til at hjælpe herinde

Var så lidt..

Det skal du i hvert fald ikke stresse over..

Selv jordmødrene kan have rigtig svært ved at skønne barnets størrelse og de er jo trods alt udd. til det.

Og får du et rigtig stort barn skal du nok klare det men det kan også sagtens være større end gennemsnittet nu og så have normal str. om 4 uger.... Så tag du det stille og roligt og nyd resten af din graviditet.

Anmeld

8. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Halløj de damer

Har været ved mit andet lægebesøg i dag, og hun sagde det var en stor pige, jeg havde i maven - hun vurderede hende til at være en uge større end hvad hun burde nu (hvilket jeg jo synes lyder af meget, taget i betragtning af, at der stadig er omkring 15 uger til hun kommer)

Frygter at skulle føde en kæmpe-baby - men kan hun virkelig ved at mærke på maven, sige at hun er "for" stor?

Er kun glad for, at hun får sig nogle festmåltider derinde og tager godt på, men frygter da for mit understel  

Nogle med beroligende ord til en lidt nervøs kommende mor?

jeg ville ikke stole på det... 1,5 mdr inden jeg fødte var jeg til kontrol og de vuderede ham til omkring 4 kg.... jeg var knust.....og hulkede hele vejen ned af gangen på kolding sygehus... men da han kom ud vejde han kun 2920... ahmen altså en lettelse...

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Var så lidt..

Det skal du i hvert fald ikke stresse over..

Selv jordmødrene kan have rigtig svært ved at skønne barnets størrelse og de er jo trods alt udd. til det.

Og får du et rigtig stort barn skal du nok klare det men det kan også sagtens være større end gennemsnittet nu og så have normal str. om 4 uger.... Så tag du det stille og roligt og nyd resten af din graviditet.

Tusind mange tak

Ja, kan selvfølgelig være hun lige har taget et ryk derinde... Hehe... Det hjalp ihvertfald meget på tankerne (som jo er høje på hormoner og bare drøner rundt) Haha...

Er sikker på, hun er perfekt som hun er, når hun kommer ud - uanset størrelse

Igen - tusind tak for svar

Anmeld

8. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

jeg ville ikke stole på det... 1,5 mdr inden jeg fødte var jeg til kontrol og de vuderede ham til omkring 4 kg.... jeg var knust.....og hulkede hele vejen ned af gangen på kolding sygehus... men da han kom ud vejde han kun 2920... ahmen altså en lettelse...

Hooooold da helt fast  

Sikke da en fejlvurdering... Blev du sat igang med det samme, eller gik du tiden ud?

Sikke et voldsom fejl-skøn - dejligt han kom ud i en lidt mindre udgave

Anmeld

8. juni 2011

Muttitil1+1

Jeg blev scannet ved samme lægebesøg og der målte lægen min lillefis til at veje små 300g mere end gennemsnittet! Hun kiggede på mig og sagde: "ja, nogen skal jo føde de store babyer" og så grinte hun!

Der blev jeg også noget paf, så kan sagtens følge, hvordan du har det og har tænkt meget på det siden. Har dog valgt at se det positivt - hvis han vokser godt og alt andet er som det skal være, må det være et tegn på, at han har det godt derinde Skal til lægen igen i morgen tidlig, så nu må vi se hvad scanningen siger denne gang - hun sagde nemlig, at det sagtens kunne nå at ændre sig - så er lidt spændt

Men hvis din læge bare har mærket dig lidt på maven, tror jeg ikke du skal være nervøs - og meget kan nå at ændre sig endnu Tag det stille og roligt - du skal nok klare det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.