Man kan løbe eller gå med en klapvogn...det gjorde jeg da jeg tabte de der 30 kg...gik lange ture og intet andet..
jamen det kan man selvfølgelig, det jeg siger er at ikke alle har de samme muligheder og ressoucer, jeg kan fx. ikke løbe (altså fysisk - har aldrig kunne får rygsmerter), men at svømme det kan jeg og det kan jeg lide, men det kan jeg jo ikke som alenemor, jeg kan træne herhjemme - det er hvad jeg kan og gå ture med en klapvogn, hvor mit barn ikke gider at sidde i, så nu går vi ture, men det gør mig jo ikke slim og lækker desværre, og nu er der jo en grund til at overvægten er kommet, så det første må vel være at man arbejde med den grund, samtidig er der dem som har depressioner, selvom de har godt af motion, kræver det jo at de fysisk kan tage sig sammen til det - og det er ikke alle med den form for lidelser, der kan det, og indtil den dag hvor man selv har prøvet at ligge i sin seng og fysisk ikke kunne komme ud af den, så tror jeg ikke man kan sætte sig ind i at man fysisk ikke er i stand til at gå i gang med noget som for dig måske er nemt og naturligt, men for andre kan være omfattende og udoverskuelig, så hjælper det da slet ikke at sige de kan bare komme igang - så enkelt er det jo desværre sjældent - altså det var det for dig, og det er da en fantastisk ting, men ikke nødvendigvis for alle andre der er overvægtige.
det er det jeg mener med ressourcer, både de synlige og de usynlige, ligesom man som pædagog godt ved at børn fra hjem med mindre midler ofte har mere usund mad med i børnehaven - ressourcer.
Anmeld