Skal, skal ikke??? Vide Kønnet på Junior!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

CmarianN

Miss T skriver:

Man kan sige, at når man ikke ved det, så er der spænding til det sidste og det synes jeg bare var så fedt. Jeg tror, at flertallet i dag får af vide, hvilket køn de venter, da denne generation helst skal forberede alt på forhånd..

Så derfor synes jeg bare, at det er så fedt, at vente lige til det sidste. Ville ønske vi havde taget samme valg første gang, og uanset køn, var det jo bare en fantastisk oplevelse

Alle vi kender med børn har også vidst kønnet eller ved det  Vi kommer da til at skille os ud af mængden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

JustAnotherName

Købte en 3D-skanning og vidste kønnet under graviditeterne, begge gange.

Vi var nysgerrige, og syntes samtidig at det var praktisk ift. forberedelser og indkøb og overvejelser omkring navn, osv.

Jeg har aldrig fortrudt, at vi valgte, at få det at vide.
Men jeg forstår godt, at nogle vælger at vente og lade det være en overraskelse
...Det evner jeg bare ikke!....Der er jo ventetid nok i forvejen!  

Anmeld

7. juni 2011

askovj

Vi var enige om at hvis det kunne ses til MD-scanningen, så ville vi vide det, men bettefisen lå med samlede ben, så vi ved det ikke.

Vi har efterfølgende overvejet om vi skulle købe en kønsscanning, men det er aldrig kommet længere end til overvejelsen. Desuden er der mange andre ting vi hellere vil bruge pengene på. 

Jeg synes ikke at det er det store problem ikke at vide det. Selvfølgelig kan vi ikke gå ud og købe køns-bestemte tøj og ting, og det har da været lidt irriterende, men så er det heller ikke værre.

Anmeld

7. juni 2011

Ka+Ma=Be

CmarianN skriver:

Jeg har aldrig ville vide det, men ville da gerne lige høre folks begrundelser for den ene eller den anden beslutning 

Og de begrundelser der kommer omkring IKKE at vide det, gør mig nok bare mere sikker i min sag om heller IKKE at vide det 

Hehe det kan jeg også godt forstå! Hvis jeg ikke var så svag og havde mere viljestyrke, så ville jeg heller ikke vide det!

Anmeld

7. juni 2011

Miss T

CmarianN skriver:

Alle vi kender med børn har også vidst kønnet eller ved det  Vi kommer da til at skille os ud af mængden 

FEDT så har i spændingen længere end dem  Min mor troede at det var løgn, at vi ikke vidste det, hun troede bare ikke at vi ville fortælle det, det var simpelthen så griner.

Anmeld

7. juni 2011

AA10

KamillaT skriver:

Vi var ALT for nysgerrige, så MÅTTE bare vide det

Og det har vi været rigtig glade for 

enig

Anmeld

7. juni 2011

Mumto3

CmarianN skriver:

Ja jeg kan godt se din pointe 

Godt argument!!!!

Faktisk synes jeg lige præcis med tøjet at det er fedt ikke at vide det! Selvfølgelig ser man noget hvor man tænker; Ej, det har jeg virkelig lyst til at købe hvis nu det bliver en Dreng/Pige, men det er fint at købe kønsneutralt tøj, og når man så har født, jamen så har folk virkelig LYST til at give barselsgave, fordi de ved at man ikke har noget tøj til 'kønnet'. HVis man nu i månedsvis havde købt tøj ind til babyen, jamen så er det bare noget andet at komme med endnu en lyserød/lyseblå sparkedragt, og så er det at mange vælger at købe noget i en større størrelse, så man har noget til senere. Det er også dejligt, men så skal man holde styr på det tøj man lige har fået, men som først skal bruges om nogle måneder osv. Ej, så har jeg/vi været super glade for at få skønt tøj i den størrelse der passer baby lige nu.

Men som med alting så er folk forskellige og har forskellige præferencer! Andre ville sikkert blive vanvittige af ikke at vide hvilken farve tøj de skulle købe.

Anmeld

7. juni 2011

mamalicious

Vi har ikke vidst det nogen af gangene... og VILLE heller ikke !

Ventetiden ville i vores tilfælde blive meget længere/hårdere, da vi så var bange for at bekymrer os om unødige ting, såsom - er barnet okay, hvordan kommer fødslen til at gå... o.s.v - vi kan jo intet gører ved det alligevel.

Derimod brugte vi den dejlige ventetid på spekulation omkring kønnet.

Desuden ville vi ikke stå i den situation, at vide kønnet og skulle have kejsersnit, som nogle gør..... - Hvad kan de ringe til familie og venner og fortælle ??????... De ved jo hvad de ventede, hvilken dato og klokkeslet, og de fleste har endda også fået skønnet barnets vægt lige inden. Så intet !!

For os svarer det til at åbne julegaven om sommeren, og ikke vente spændt på overraskelsen. Der forsvinder så meget af det magiske !!

Men det er jo bare vores mening ! - og som det kan ses er vi en del af mindretallet 

Anmeld

7. juni 2011

DLM

vi fik det at vide og var rigtig glade for det.

Synes selv om jeg viste hvad køn det var, var det stadig mit livs oplevelse at føde vores søn, bare tanken om at han ville blive lagt i mine arme var verdens dejligste så det var på ingen måde en skuffelse at vide det

Anmeld

7. juni 2011

channie-g

gravid20 skriver:

Jeg vil ikke vide kønnet på min baby  

dette er der mange grunde til.

en af dem er at jeg gerne vil går og være spændt hele graviditeten på det,

en anden grund er at jeg gerne vil have at alle andre også går lidt i spænding, og det syns jeg lidt man tager fra dem hvis man fortæller kønnet  

en tredje grund er at jeg har en meget høj risiko for at miste barnet, så vil ikke binde mig for meget til det .. tror det er nemmere at håndtere hvis jeg mister, og ikke kender kønnet . 

må jeg spørge om hvorfor du har stor chance for at midste???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.