Miamaja skriver:
ohh tror ikke helt paa den med at dk burde have en hojere dodelighed. de to lande. usa og dk kan jo slet ikke sammenlignes nar der er ohh mange millioner flere mennesker end i lille dk
men bevares, hvis man har sine egne overbevisninger end professionelle fagfolks foreskrifter til forebyggelse af SIDS saa maa det vaere paa egen bekostning synes jeg. personligt har jeg det bare bedst med at gore som SIDS forskning undersogelser viser at det altsaa er bedst at sove uden dyne. for mig virker det ogsaa logisk at undgaa at laegge tapper, dyner, pude eller legetoj ned i krybben til en baby. saerlig efter en mor herinde beskrev at hun fandt sit 7 mdr barn dod under sin dyne ( der er saa nogen der stadig mener det er umuligt at en baby skulle kunne faa en dyne over hovedet selv). Ja for mig er 1 enkelt barn som er dod ifb med at ligge med dyne, grund nok til at jeg undlader det
Af natdragter kan man faa mange varianter og andre end lige fleece : der findes varme dobbelforede og tynde Oko natdragter i bomuld (har bl.a en fra katvig) . hos os sover guldklumpen dejligt om vinteren naar det er koligt i luften i sin fleece og naar jeg maerker efter hos ham om morgen er han ikke varm eller svedig men veltilpas og lun. fleecedragter virker alletiders for os om vinteren.
Nu er det jo lige at man I saadanne undersoegelser maaler antallet af doede per 1000 foedte boern netop saa man kan sammenligne Lille Dk med store USA.
Nu er min oplevelse af Amerikanerne ogsaa, at de mange gange er noget for over noget hysteriske paa nogle omraader.
Med hensyn til forskning soegte jeg inde paa PUBMED, hvilket er en service fra US national library of medicine and the national institutehealth. Der var der flere forskninger hvor resultatet var "Results suggest that all the bedding materials tested are safe for use even in the newborn period"
"Using the rabbit/doll's head and mechanical models, a wide range of bedding was indicted, including cushions, sheepskins, pillows, comforters, foam mattresses, and even simple blankets and sheets as potentially causing fatal rebreathing. Except for the use of pillows in general, as well as mattresses filled with kapok and bark, there has been no epidemiologic support for these indictments"
Saa Jeg respekterer at du gor som du vil, men de forskninger jeg fandt frem til viser altsaa at det er sikkert at sove med en dyne. Og bare fordi en herinde skrev at hendes doede under en dyne(hvilket selvfoelgelig er forfaerdeligt), er det ikke jo ikke ligefrem en videnskabelig undersoegelse, der kunne jo vaere mange andre ting der laa til grund for det.
Camilla
Anmeld