Forebyggelse imod vuggedod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Hvad vejede din søn da han blev født ?

Victoria vejede 3240 og nu vejer hun omkring 9.5, så den er næsten tripplet

4800g vejede Jeppe...så pænt stor og pænt lille nu... men med et stort hjerte og en kæmpe udstråling..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

Maria9990

Ja, han var da stor

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja, han var da stor

Ja, det var han...puha, kunne mærkes....men gik 16 dage overtid. Med Bertram fik jeg ham taget 14 dage før tid, dvs en måned før jeppe blev født og der vejede han allerede 4500g, så han var jo egentlig meget større...
Min den yngste var et lille nips på 3800g 14 dage før termin...

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

Ja, det var han...puha, kunne mærkes....men gik 16 dage overtid. Med Bertram fik jeg ham taget 14 dage før tid, dvs en måned før jeppe blev født og der vejede han allerede 4500g, så han var jo egentlig meget større...
Min den yngste var et lille nips på 3800g 14 dage før termin...

Ja, det kan jeg da godt forstå at det kunne!
Det må ha gjort ondt!!
Fik du så kejsersnit 2 og 3 gang?

Victoria er født i uge 38+1, så det er jo ingenting i forhold til dine dejlige drenge

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja, det kan jeg da godt forstå at det kunne!
Det må ha gjort ondt!!
Fik du så kejsersnit 2 og 3 gang?

Victoria er født i uge 38+1, så det er jo ingenting i forhold til dine dejlige drenge

<må være dejligt at have haft en rigtig lille baby...det følte jeg med den sidste...men jo intet i forhold til mange andre babyer...

Ja, det var en hård fødsel og valgte at få ks de to andre gange...

Knus..

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

<må være dejligt at have haft en rigtig lille baby...det følte jeg med den sidste...men jo intet i forhold til mange andre babyer...

Ja, det var en hård fødsel og valgte at få ks de to andre gange...

Knus..

Ja, det var dejligt, og hun var jo helt igennem perfekt!
Men fødslen var nu hård alligevel, da jeg fik ve-drop, så havde stortset ingen pauser, og hendes hjertelyd faldt rigtigt meget, så der var en masse kaos på fødestuen (navlesnoren omkring halsen).

Og så endte vi begge med en infiktion, så det blev til nogle dage på børneafdelingen.

Jeg syntes det er meget godt at det nogle steder er muligt at bede om at få planlagt kejsersnit, og mener at valget burde være kvindens.

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Maria9990 skriver:

Ja, det var dejligt, og hun var jo helt igennem perfekt!
Men fødslen var nu hård alligevel, da jeg fik ve-drop, så havde stortset ingen pauser, og hendes hjertelyd faldt rigtigt meget, så der var en masse kaos på fødestuen (navlesnoren omkring halsen).

Og så endte vi begge med en infiktion, så det blev til nogle dage på børneafdelingen.

Jeg syntes det er meget godt at det nogle steder er muligt at bede om at få planlagt kejsersnit, og mener at valget burde være kvindens.

Lydre meget som min fødsel...øv...jeg havde heller ingen pauser og presseveer havde jeg i to timer også bare drønende derud af...tror slet ikke på det er godt med de ve-drop og igangsættelse..da Jeppe kom ud sagde han intet og var helt blå..jeg blev klippet og da hovedet var ude sugede de ham ud med kop.
Han var væk en time og jeg så ham så i fem min. og så ellers 8 timer på intensiv, imens jeg lå et andet sted..det var forfærdeligt og er det stadig for mig...han skulle have været hos sin mor jo..han blevogså tjekket for om han havde fået en hjermeskade pga iltmangel under fødslen og så havde jordemoder ikke tjekket om han lå fast, så han blev født med armen oppe ved hovedet, kunne have været navlestrengen...puha..
Så ja, for mig var der kun ks som reel mulighed...tør ikke det andet.
Knus Eva...og godt vores børn er sunde og raske...

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Ja, guskelov for det!
Jeg blev også klippet og hun blev taget med kop, da hun jo bare skulle ud.
Men dét er jeg egentlig glad fort, for mærkede ikke at hun kom ud(det havde jeg frygtet meget), da jeg jo blev bedøvet inden de klippede.

Jeg vil for alt i verden også undgå at sættes igang igen, det var jo umenneskeligt! Og kunne ikke engang få noget mod smerterne

Men jeg er bare lykkelig for at alt endte godt

Knus Maria, som godt kan forstå du har valgt at få kejsersnit de efterfølgende gange.

Anmeld

26. november 2008

Hertzum77

Jeg har begge gange været meget bange for vuggedød. Da jeg havde en lillesøster der led vuggedødden i 1989.

Jeg har altid lagt dem til at sove på ryggen, har aldrig brugt pude, da de var små. Jeg lufter ud hver dag i det værelse de sover i og sørger for at de ikke har det for varmt. Jeg er også meget hyserisk med røg, der bliver ikke røget hjemme hos os overhovedet.

Anmeld

26. november 2008

netdaddy

Vi har konsekvent lagt vores søn på siden - både i sengen og i barnevognen. Så skifter vi mellem hvilken side han ligger på, så han ikke får flad nakke eller skævt hoved.

Vi tør slet ikke ligge ham på ryggen, for så længe han ikke kan vende sig selv er der jo risiko for at han kan blive kvalt i sit eget gylp og det ville da være frygteligt.

Vores SP er personligt enig med os i det vi gør, men hun skal jo anbefale at han ligger på ryggen.

Nu har han det så også bedst med at ligge på siden og vi ligger ham sådan at han ikke kan trille om på maven - dvs. der er støtte til han både på ryggen og på maven hvis I forstår.

Derudover bruger han ikke pude og vi holder en konstant temperatur på 19-20 grader i rummet og han sover kun med ble, strømper og natdragt. Om natten har han ikke en body på, da han får det lidt for varmt med den på.

Ovenstående virker for os - vi er trygge ved at ligge ham i sengen, og han sover godt og tungt på den måde vi gør det på. Men det er jo ikke ensbetydende med at det virker for andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.