Forebyggelse imod vuggedod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.298 visninger
45 svar
0 synes godt om
26. november 2008

Miamaja

Ifb med en anden traad om vuggedod, er jeg nysgerrig efter at vide hvilke tanker I har gjort jer for at forebygge vuggedod hos jeres egne born. dvs har I altid sorget for at laegge dem paa ryggen i krybben til 1 aars alderen, og undlade at have noget som helst i krybben (dyne, tappe, puder, legetoj, bamser m.m?).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

Maria9990

Jeg gør det ved at undgå hun bliver udsat for røg, ikke har det for varmt og ligger hende på ryggen.

Men, hun vender sig jo bare om igen, så lige på det punkt er vi lige vidt.
Har intet hørt om at der ikke må være dyne og pude i hendes seng?

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Varme og røg...mine drenge har altid sovet på siden...både fordi jeg syntes det virkede som om de bedst kunne lide det og fordi jeg synes det er så synd de børn der får flade nakker.
Knus..

Anmeld

26. november 2008

Miamaja

Maria9990 skriver:

Jeg gør det ved at undgå hun bliver udsat for røg, ikke har det for varmt og ligger hende på ryggen.

Men, hun vender sig jo bare om igen, så lige på det punkt er vi lige vidt.
Har intet hørt om at der ikke må være dyne og pude i hendes seng?

De amerikanske laegere advarer staerkt imod at bruge taepper, dyner og andet i krybben:

2. Place infants to sleep in a baby bed with a firm mattress. There should be nothing in the bed but the baby - no covers, no pillows, no bumper pads, no positioning devices and no toys. Soft mattresses and heavy covering are associated with the risk for SIDS.

ovenstaaende er taget fra American sudden Infant death syndrom: http://www.sids.org/nprevent.htm

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Miamaja skriver:

De amerikanske laegere advarer staerkt imod at bruge taepper, dyner og andet i krybben:

2. Place infants to sleep in a baby bed with a firm mattress. There should be nothing in the bed but the baby - no covers, no pillows, no bumper pads, no positioning devices and no toys. Soft mattresses and heavy covering are associated with the risk for SIDS.

ovenstaaende er taget fra American sudden Infant death syndrom: http://www.sids.org/nprevent.htm

Okay.
Dét var jeg ikke lige klar over?
Men, Victoria har altid sovet med dyne, den bliver som regl sparket af, men så ligger vi den over hende igen, når vi går i seng.

Har din ikke brugt dyne, eller noget?

Anmeld

26. november 2008

Miamaja

Maria9990 skriver:

Okay.
Dét var jeg ikke lige klar over?
Men, Victoria har altid sovet med dyne, den bliver som regl sparket af, men så ligger vi den over hende igen, når vi går i seng.

Har din ikke brugt dyne, eller noget?

Ikke for han var 1.5 aar. det har noget at gore med at naar de er under 1ar kan de have svaere ved at faa dynen, tappet eller hvad det nu er vak fra deres ansigt naar de er saa smaa og kan derfor indaande sin egen kulilte eller kvaeles og do.

derfor har jeg altid brugt en natdragt til den lille saa han ikke fryser uden tappe eller dyne og en fleece natdragt naar det er koldt.

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Ja, kunne næsten godt forestille mig at det havde noget med det at gøre, da jeg godt kan se at en helt lille baby, ikke kan få dynen væk, hvis den skulle komme op over hovedet.

Det er da noget jeg vil tænke noget mere over, når jeg engang får nr. 2, for det er jo indlysende.
Mærkeligt hvorfor der ikke er noget omkring det herhjemme. (Men, det kommer jo nok på et tidspunkt)

Anmeld

26. november 2008

Miamaja

Maria9990 skriver:

Ja, kunne næsten godt forestille mig at det havde noget med det at gøre, da jeg godt kan se at en helt lille baby, ikke kan få dynen væk, hvis den skulle komme op over hovedet.

Det er da noget jeg vil tænke noget mere over, når jeg engang får nr. 2, for det er jo indlysende.
Mærkeligt hvorfor der ikke er noget omkring det herhjemme. (Men, det kommer jo nok på et tidspunkt)

Ja, jeg var ogsaa meget overrasket for min mor og en hel del venner i danmark studsede godt nok over at guldklumpen ikke engang havde en dyne? det var jo ligefrem synd var der en der mente.

det er det jo ikke, saa lange baby har en god varm dragt paa med fodder

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Nej, da. Baby er jo sådan set ligeglad bare den har en tilpas temperatur.
Og hellere at undvære den dyne, end at der skulle gå hen at ske noget helt forfærdeligt.

Anmeld

26. november 2008

babyboy

Jeg bor i Holland og har født begge mine børn her.
Hernede har vi også fået af vide at man ikke må bruge dyne til små børn, da de kan blive kvalt i den. I vuggestuerne bliver der brugt sovepose til dem, sådan en slags med korte ærmer i der bliver lynet på.
Jeg har brugt denne sovepose til dem begge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.