Forebyggelse imod vuggedod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2008

Honningblomst

Men hvor tit har man hørt om et barn der er kvalt i sin dyne...jeg må indrømme jeg synes det er en tand for meget...men altså, jeg er måske bare gammeldaws...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2008

A.

Men hvor tit har man hørt om et barn der er kvalt i sin dyne...jeg må indrømme jeg synes det er en tand for meget...men altså, jeg er måske bare gammeldaws...
Knus..

har heller ikke hørt det men har så hørt at de små føler sig mere tryg under dyne..

Anmeld

26. november 2008

Anja

Ja, INGEN røg, altid sove på ryggen og intet i liften/sengen ud over dynen til de er over 1 år - eller i al fald fordoblet deres fødselsvægt som jo siges at være en væsentlig faktor.

Ang. varmen - ja, de sover nok i middel temperatur.

Anmeld

26. november 2008

babyboy

Personligt har jeg aldrig hørt om det, men det betyder jo ikke at det ikke sker.

Jeg spekulerer på om betegnelsen vuggedød også kan dække over disse tilfælde.

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Anja skriver:

Ja, INGEN røg, altid sove på ryggen og intet i liften/sengen ud over dynen til de er over 1 år - eller i al fald fordoblet deres fødselsvægt som jo siges at være en væsentlig faktor.

Ang. varmen - ja, de sover nok i middel temperatur.

Fordoblet fødselsvægten...?? min søn var 2 år før han havde fordoblet sin vægt

Anmeld

26. november 2008

Anja

Eva skriver:

2 år !!! ?

Hovedregelen er vel, at de gerne må have fordoblet deres vægt når de nærmer sig ½ år og så have en vægt når de er 1 år, der er omkring 3 dobbelt fødselsvægten.

Det har i al fald holdt stik ved mine drenge - må jo vente og se, hvordan Esther-tøsen udvikler sig

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Anja skriver:

2 år !!! ?

Hovedregelen er vel, at de gerne må have fordoblet deres vægt når de nærmer sig ½ år og så have en vægt når de er 1 år, der er omkring 3 dobbelt fødselsvægten.

Det har i al fald holdt stik ved mine drenge - må jo vente og se, hvordan Esther-tøsen udvikler sig

Jeps...han var 2 år før han havde fordoblet sin vægt....og i en alder af 11½år har han kun 6 doblet sin vægt...

Anmeld

26. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

Hvad vejede din søn da han blev født ?

Victoria vejede 3240 og nu vejer hun omkring 9.5, så den er næsten tripplet

Anmeld

26. november 2008

Anja

Eva skriver:

Jeps...han var 2 år før han havde fordoblet sin vægt....og i en alder af 11½år har han kun 6 doblet sin vægt...

sjovt som de udvikler sig forskelligt de små poder. Min den store på godt 4 år har allerede mere end 5 doblet sin fødselsvægt på 4 kg

Anmeld

26. november 2008

Honningblomst

Anja skriver:

sjovt som de udvikler sig forskelligt de små poder. Min den store på godt 4 år har allerede mere end 5 doblet sin fødselsvægt på 4 kg

Ja, det er rigtig sjovt...min søn på 6 år vejer stort set det samme som jeppe på snart tolv og er kun 10 cm imellem...-griner- længe leve forskellighed i al dens herlighed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.