jeg går snart fra ham..... :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Sophie26 skriver:

jeg kan anbefale dig at læse bogen mænd er fra mars og kvinder er fra venus

samme råd fik jeg faktisk af en veninde for 1 måneds tid siden...

jeg må hellere finde den bog så.

Men skal jeg forstå det sådan at hans måde at være på så er helt okay og normal? og at jeg bare tager det for nært og jeg ikke forstår ham fordi vi er "fra 2 forskellige planeter"? (billedeligt talt...)

det mærkelig er bare at han ikke plejer at være sådan her... det er først kommet efter at vi blev forældre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

merle2010

laver i nogle ting hver for sig??? for min mand bliver nøjagtig som du beskriver når han ikke har været alene i noget tid.. så trænger han til at komme ud med nogle venner eller bare sidder hjemme foran xboxen uden skrigende børn og en kone der hundser f.eks. idag har han været i tyskland sammen med sin far det meste af dagen, og han var glad og super kærlig da han kom hjem.. måske trænger din kæreste til noget frihed.. jeg prøver at give min mand alt det frihed jeg kan klare.. men de skal jo osse stadig deltage herhjemme i det huslige og med børnene... så det er lidt af en balancegang

Anmeld

6. juni 2011

N&J

Anonym skriver:

Vi har HELT klart kommunikations problemer.. og de er store... vi kan intet snakke om uden at fare i flint begge to! der hvor jeg bliver opgivende er når det nærmest altid er ham, som skak starter med at sige et eller andet negativt... det er så opslidende... 

Men ja jeg har faktisk også tænkt tanken om at vi skulle prøve at få lidt professionelt hjælp ind..

for jeg er villig til at gøre ALT for at få det godt sammen med ham.

Vil helt klart overveje dit råd om samtale med præsten! Ringer man bare og bestiller tid eller hvordan?

Altså min søster ringede bare og snakkede med præsten, men i esbjerg er der nogle præster der har mere fokus på det end andre, så prøv en google søgning inden og se om der er en præst (hvis I bor i et større område) der har fokus på det område, ellers så tilbyder de fleste kommuner hvis forældre er ved at overveje at gå fra hinanden 3 samtaler for netop enten at få reddet forholdet eller give mulighed for bedre kommunikation i samarbejdet fremover - det hjalp min søster og hendes mand kommunikationsmæssigt med de øvelser præsten gav dem (tror de var afsted hver 14. dag), men desværre bundede deres problemer i mere end kommunikation, så de blev skilt, men jeg tror hun er glad for og mere afklaret fordi de prøvede det før de bare valgte at gå hver til sit - for så har hun i det mindste forsøgt.  

Anmeld

6. juni 2011

Tvillingemor80

jeg har hørt at RIGTIG mage der for børn går fra hinanden inden for de første 2 år (og fleste inde for det første).. Fordi det er super svært at gå fra at være to til at være tre (eller flere)...

Det tager energien, derfor blvier dagligdags ting også mere uoverskuelige.. Jeg tror det har noget med det at gøre..

Hvis du elsker ham, så synes jeg i skal gi det en chance, og snakke, snakke snakke om problemerne, og så sige til hinanden at det nok skal blive bedre, når i lige finder melodien i jeres familie..

Anmeld

6. juni 2011

Sphynxlover

Anonym skriver:

samme råd fik jeg faktisk af en veninde for 1 måneds tid siden...

jeg må hellere finde den bog så.

Men skal jeg forstå det sådan at hans måde at være på så er helt okay og normal? og at jeg bare tager det for nært og jeg ikke forstår ham fordi vi er "fra 2 forskellige planeter"? (billedeligt talt...)

det mærkelig er bare at han ikke plejer at være sådan her... det er først kommet efter at vi blev forældre...

nu kender jeg hverken dig eller ham så det kan godt være der ligger andre ting til grund som evt. fødselsdep eller andet - men kan ihvertfald anbefale bogen da jeg selv har lært en del derfra

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

laver i nogle ting hver for sig??? for min mand bliver nøjagtig som du beskriver når han ikke har været alene i noget tid.. så trænger han til at komme ud med nogle venner eller bare sidder hjemme foran xboxen uden skrigende børn og en kone der hundser f.eks. idag har han været i tyskland sammen med sin far det meste af dagen, og han var glad og super kærlig da han kom hjem.. måske trænger din kæreste til noget frihed.. jeg prøver at give min mand alt det frihed jeg kan klare.. men de skal jo osse stadig deltage herhjemme i det huslige og med børnene... så det er lidt af en balancegang

vi er nok egentlig ret dårlige til at komme ud og lave noget hver for sig... han er da til fodbold engang imellem, og jeg har haft et par ture hvor jeg var ude med veninderne...

men ellers sidder vi sammen hver aften....

tror da egentlig at du har fuldstændig ret i at det ville være godt for både ham og mig hvis han kom ud og fik lidt luft under vingerne!

Tit når han kommer hjem fra arbejde, og jeg spørger ham om han vil tage den lille lidt, udbryder han "jamen jeg har sku da været på arbejde en hel dag! Nu trænger jeg bare til at slappe af!"

Hvis jeg så siger at jeg sku da også har "arbejdet" hele dagen, med madning, lorte bleer, leget, sunget, puttet, vakset op, ryddet op osv osv, siger han bare: "det er da ikke et arbejde der er lige så hårdt som mit!"

aha tak for kaffe siger jeg så bare.... så står man der med fedtet hår og gylp ned af begge arme og bare ønsker sig 10 min til et BAD!

men det er så der at skænderiet for alvor kan komme igang, og så skal der godt nok intet til resten af dagen for at pisse ham yderligere af...

jeg vil dog prøve din metode af og sende ham ud af huset med vennere i weekenden. Så håber jeg virkelig at det hjælper....

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Altså min søster ringede bare og snakkede med præsten, men i esbjerg er der nogle præster der har mere fokus på det end andre, så prøv en google søgning inden og se om der er en præst (hvis I bor i et større område) der har fokus på det område, ellers så tilbyder de fleste kommuner hvis forældre er ved at overveje at gå fra hinanden 3 samtaler for netop enten at få reddet forholdet eller give mulighed for bedre kommunikation i samarbejdet fremover - det hjalp min søster og hendes mand kommunikationsmæssigt med de øvelser præsten gav dem (tror de var afsted hver 14. dag), men desværre bundede deres problemer i mere end kommunikation, så de blev skilt, men jeg tror hun er glad for og mere afklaret fordi de prøvede det før de bare valgte at gå hver til sit - for så har hun i det mindste forsøgt.  

rigtig ærgeligt med din søsters forhold... det er lige præcis sådan jeg helst ikke vil ende...

og ja HVIS vi ender med at gå hvert til sit vil jeg helt klart have det lidt bedre med tanken om at man da i det mindste forsøgte at reparere....

tak for det gode råd, jeg vil helt sikkert snuse lidt på nettet omkring tilbudene.

Anmeld

7. juni 2011

merle2010

Anonym skriver:

vi er nok egentlig ret dårlige til at komme ud og lave noget hver for sig... han er da til fodbold engang imellem, og jeg har haft et par ture hvor jeg var ude med veninderne...

men ellers sidder vi sammen hver aften....

tror da egentlig at du har fuldstændig ret i at det ville være godt for både ham og mig hvis han kom ud og fik lidt luft under vingerne!

Tit når han kommer hjem fra arbejde, og jeg spørger ham om han vil tage den lille lidt, udbryder han "jamen jeg har sku da været på arbejde en hel dag! Nu trænger jeg bare til at slappe af!"

Hvis jeg så siger at jeg sku da også har "arbejdet" hele dagen, med madning, lorte bleer, leget, sunget, puttet, vakset op, ryddet op osv osv, siger han bare: "det er da ikke et arbejde der er lige så hårdt som mit!"

aha tak for kaffe siger jeg så bare.... så står man der med fedtet hår og gylp ned af begge arme og bare ønsker sig 10 min til et BAD!

men det er så der at skænderiet for alvor kan komme igang, og så skal der godt nok intet til resten af dagen for at pisse ham yderligere af...

jeg vil dog prøve din metode af og sende ham ud af huset med vennere i weekenden. Så håber jeg virkelig at det hjælper....

min kæreste er osse træt hvis han kommer hjem efter en lang arbejdsdag.. jeg plejer lige at give ham 1 time til lige at komme ind ad døren og slappe af, og så spørger jeg om han ikke víl tage den lille lidt.. det plejer at virke men hvis han siger blankt nej, så presser jeg ham ikke.. så ligger jeg hende måske på legetæppet og spørger om han ikke vil holde øje med hende imens jeg er i bad, så kan han jo ikke rigtig sige nej(og jeg tager mig GOD tid i badet)..

ved godt det er hårdt at være sammen med en lille hele dagen, men jeg plejer at gå en lang tur med den lille i barnevogn, hvis det hele er ved at ramle sammen.. så får man lidt luft, og den lille sover eller ligger og kigger.. ellers tager vi hjem til venner eller familie der kan tage lidt over...

men send ham afsted med nogle venner, og lad endelig være med at skrive og ringe hele tiden, lad ham kontakte dig, hvis han vil snakke.. så får han noget luft fra familien og de sure pligter og kan tage ud og te sig som en på 15 igen.. det skal de mænd altså bare have lov til engang imellem..

Anmeld

7. juni 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

jeg har hørt at RIGTIG mage der for børn går fra hinanden inden for de første 2 år (og fleste inde for det første).. Fordi det er super svært at gå fra at være to til at være tre (eller flere)...

Det tager energien, derfor blvier dagligdags ting også mere uoverskuelige.. Jeg tror det har noget med det at gøre..

Hvis du elsker ham, så synes jeg i skal gi det en chance, og snakke, snakke snakke om problemerne, og så sige til hinanden at det nok skal blive bedre, når i lige finder melodien i jeres familie..

ja og den kedelige statestik har jeg altid svoret at jeg ikke ville blive en del af...

men jeg må jo kryde til korset og indrømme at det altså ER svært at være det samme par som vi var før vi blev forældre...

dog synes jeg virkelig at jeg forsøger, men hvis jeg dog bare kunne få svar på hvorfor han er så gal på mig....

jeg vil SÅ meget gerne give det en chance, og jeg vil helt sikkert prøve alle de råd af i alle har givet.

men hvis intet virker, og det fortsætter sådan her længe endnu, kan jeg bare mærke at jeg vil gå hen og blive en meget trist person, og det ønsker jeg ikke... både for min egen, vores barn og hans skyld.

Anmeld

7. juni 2011

N&J

Anonym skriver:

rigtig ærgeligt med din søsters forhold... det er lige præcis sådan jeg helst ikke vil ende...

og ja HVIS vi ender med at gå hvert til sit vil jeg helt klart have det lidt bedre med tanken om at man da i det mindste forsøgte at reparere....

tak for det gode råd, jeg vil helt sikkert snuse lidt på nettet omkring tilbudene.

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.