Navnet Sirius..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Lusi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det er ikke et navn jeg ville vælge. Tænker på Sirius patruljen . Men mange kan godt lide navnet, og vigtigst af alt i. Så hvorfor skulle jeres dreng ikke hedde det. 

Vil altså lige tilføje at Nova betyder Ny. Stella betyder stjerne.

Deraf Stella Nova. Ny stjerne. 

Der er sikkert andre som har nævnt det. Hvis det er tilfældet så sorry. 

Ja det var der også en anden der skrev igår men som jeg skrev til hende, så troede jeg da bare at når det hedder Stella Nova= ny stjerne, at det så var Nova der betød stjerne eftersom man siger stella Nova, så bliver det jo rent faktisk til stjerne ny, når du oversætter det.. Stella= stjerne, Nova=ny.. Men altså Ska jo så heller ik bruge navnet alligevel, da vi ik Ska ha flere børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lykke86 skriver:

Ja det var der også en anden der skrev igår men som jeg skrev til hende, så troede jeg da bare at når det hedder Stella Nova= ny stjerne, at det så var Nova der betød stjerne eftersom man siger stella Nova, så bliver det jo rent faktisk til stjerne ny, når du oversætter det.. Stella= stjerne, Nova=ny.. Men altså Ska jo så heller ik bruge navnet alligevel, da vi ik Ska ha flere børn

På latin er ordstillingen en anden. Nok deraf forvirringen. Men det er jo ligemeget hvis i ikke skal bruge det. 

Skøn reaktion fra daddy ang. navnet, hehe 

Anmeld

7. juni 2011

Lusi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

På latin er ordstillingen en anden. Nok deraf forvirringen. Men det er jo ligemeget hvis i ikke skal bruge det. 

Skøn reaktion fra daddy ang. navnet, hehe 

Heh jaaer okay, latin er nok ik lige min stærkeste side

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lykke86 skriver:

Heh jaaer okay, latin er nok ik lige min stærkeste side

Hehe  Det er vist ikke manges stærke side hehe. 

Anmeld

7. juni 2011

bullerbassen

Har aldrig hørt navnet før , men syntes faktisk det er et pænt navn.  Og hvis det er det rigtige for jer så kan han jo ikke hedde andet.

Tror det er et navn man lige skal tygge lidt på- og jo mere man siger det - jo bedre lyder det..

Anmeld

7. juni 2011

Lusi

bullerbassen skriver:

Har aldrig hørt navnet før , men syntes faktisk det er et pænt navn.  Og hvis det er det rigtige for jer så kan han jo ikke hedde andet.

Tror det er et navn man lige skal tygge lidt på- og jo mere man siger det - jo bedre lyder det..

Ja der skal lige tygges lidt på det.. Jeg havde selv lige en periode hvor jeg tænkte, KAN man virkelig hedde det, men altså det gik over igen dagen efter. Han kan bare ik hedde andet og så synes vi både det passer til et barn og til en gammel mand.. Og ja dét imellem

Anmeld

7. juni 2011

twinboys

Sødt navn

Anmeld

7. juni 2011

Lusi

- skriver:

Syntes ikke det er et navn, men dejligt i er enige...

Ej for fanden, så er der 39 stakler, der render rundt uden navn i landet

Anmeld

7. juni 2011

~Aviaya~

Jeg har selv en lille Sirius herhjemme. Jeg studerer astrofysik og selvfølgelig skulle min lille søn opkaldes efter himlens klareste stjerne (eller stjerner - for det er egentligt en dobbeltstjerne). Familien skulle lige "tygge" lidt på den, men nu kan han ikke hedde andet. Men jeg har da også fået kommentarer som "hva, Cirkus? Det kan man sgu da ikke hedde" eller "nå, du er nok Harry Potter fan?". Jeg er hamrende ligeglad og det skal du selvfølgelig også bare være. Sirius er i øvrigt græsk og betyder "det der lyser/brænder".

Anmeld

8. juni 2011

Lusi

~Aviaya~ skriver:

Jeg har selv en lille Sirius herhjemme. Jeg studerer astrofysik og selvfølgelig skulle min lille søn opkaldes efter himlens klareste stjerne (eller stjerner - for det er egentligt en dobbeltstjerne). Familien skulle lige "tygge" lidt på den, men nu kan han ikke hedde andet. Men jeg har da også fået kommentarer som "hva, Cirkus? Det kan man sgu da ikke hedde" eller "nå, du er nok Harry Potter fan?". Jeg er hamrende ligeglad og det skal du selvfølgelig også bare være. Sirius er i øvrigt græsk og betyder "det der lyser/brænder".

Fedt at hører og sgu da godt vi er nogle der synes det er et navn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.