Navnet Sirius..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

modesty

Nova betyder nu altså ikke stjerne, men ny. Stella betyder stjerne. Måske I har fået blandet ordene rundt da "stella nova" (ny stjerne) er et astronomisk udtryk. Bare lige så I har begreberne i orden hvis nu I på et tidspunkt skulle få en pige til ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Pigent

Ja altså nu er der jo en del tråde om, hvad folk synes om forskellige navne og nu vil jeg også være med Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk siger dårligt om det, for det ER det han kommer til at hedde.. Er bare nysgerrig Navnet kommer af at vi har en Luna (måne) og sagde at fik vi en pige til, skulle hun hedde Nova, som jeg synes er så flot, og betyder stjerne. Nå men vi fik jo så en dreng og brugte evigheder på nettet, i forsøg på at finde et navn vi kunne lide og betød stjerne eller ligende.. Fandt det bare aldrig! Så en dag skrev jeg et eller andet på facebook, om at han lå og sparkede eller noget og en veninde svarede: han er da en rigtig lille Sirius.. Og BANG der var den! Jeg elskede navnet fra første sekund og ringede til manden og foreslog det, men beskeden lød, at det ku man sgu da ik hedde.. Hm øv, så var dén ligesom uddebateret! Meeen nej en lille time efter ringede han tilbage med ordene "han skal hedde Sirius" og jeg var selvfølgelig pænt nysgerrig for at høre hvad der dog havde fået ham til pludselig at skifte mening... Han havde et kundemøde og havde ik lige tænkt på hvad firmaet hed. Da han jo så kommer ud til kunden, ser han så det hedder "Sirius køleteknik" og han siger til sig selv at hvis han sælger, skal han hedde sirius og det gjorde han jo så.. Havde på det tidspunkt slet ik tænkt tanken at Sirius, jo sådan set ER en stjerne, så det var jo en bonus, når vi havde idéen om et himmelnavn Men hvad er så jeres mening om navnet?

Har lige fundet nogle navne der betyder stjerne 

Pigenavne 

Esther 
Stella
Stjerne 

Drengenanve
Sohail

Anmeld

6. juni 2011

grinbidderen

Jeg syntes det er et såå fint navn der er ik mange som hedder det og det er specielt men super sødt.. har en veninde hvor hendes den mindste hedder det og det er bare super drengenavn.. så

Anmeld

6. juni 2011

Lusi

modesty skriver:

Nova betyder nu altså ikke stjerne, men ny. Stella betyder stjerne. Måske I har fået blandet ordene rundt da "stella nova" (ny stjerne) er et astronomisk udtryk. Bare lige så I har begreberne i orden hvis nu I på et tidspunkt skulle få en pige til ;-)

Når det hedder Stella Nova og det betyder Ny stjerne, så troede jeg sådan set også det var Nova, der var stjerne.. Ellers hedder det jo stjerne ny.. Men er egentlig også ligemeget nu, får vi skal IKKE have flere børn!! da jeg fik afvide, efter fødslen, at jeg havde været tæt på at miste livet, pga. Svangerskabsforgiftningen, ja så tør jeg sgu ik sætte livet på spil igen, når jeg allerede har to dejlige unger

Anmeld

6. juni 2011

Rosa

Jeg synes det er sødt  Og med den følelse I har så kan han da ikke hedde andet 

Anmeld

6. juni 2011

Ann.

Ikke lige min kop te - der er aaaalt for meget Harry Potter over det. 

Og det vil også nok være det han vil blive sat i forbindelse med.

Anmeld

6. juni 2011

Lusi

Barnepigen skriver:

Har lige fundet nogle navne der betyder stjerne 

Pigenavne 

Esther 
Stella
Stjerne 

Drengenanve
Sohail

Sohail.. Hmm.. Holder mig til Sirius men godt fundet, for jeg brugte flere dage på det og ku bare ingen drengenavne finde.. Men uanset hvad Sirius betød, kom han også til at hedde det alligevel..

Anmeld

6. juni 2011

Moaar

Vi har gået til baby-svømning sammen med en lille Sirius. Da de sagde, hvad han hed, troede jeg de sagde Cirkus, hvilket jeg altså syntes var lige specielt nok . Da jeg fandt ud af, at han faktisk hed Sirius blev jeg lettet, selvom jeg også synes det er lidt for specielt til min smag .

Anmeld

6. juni 2011

Lusi

Rosa skriver:

Jeg synes det er sødt  Og med den følelse I har så kan han da ikke hedde andet 

Anmeld

6. juni 2011

BellaT

Flot navn. Vidste slet ikke at det er et navn. Men det klinger flot.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.