Navnet Sirius..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Lusi

Ann. skriver:

Ikke lige min kop te - der er aaaalt for meget Harry Potter over det. 

Og det vil også nok være det han vil blive sat i forbindelse med.

Ja flere herinde har nævnt Harry Potter, men var slet ik klar over der var en Sirius med i dér.. Vi havde også alvin oppe og vende i starten, men så var det vel bare alvin og de frække jordegern, han ville blive sammenlignet med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

FrkLarsen

Her tænker jeg også på Harry Potter. 

Anmeld

6. juni 2011

Lusi

BellaT skriver:

Flot navn. Vidste slet ikke at det er et navn. Men det klinger flot.

Tak viste heller ik selv man kunne hedde det.. Var som skrevet en veninde der skrev det og faldt jo så pladask for det, så var inde og se på nettet om det var godkendt som navn og det er det jo så

Anmeld

6. juni 2011

Sakris

MariaE skriver:

jeps, min eneste tanke var også at det måtte være harry potter fans der tog sådanb et navn:-)

For mig vil navnet altid stå i forbindelse med Harry Potter, og det vil mange andre fra vores generation også de næste MANGE år.

Men så længe i ved i nok støder på det tit, og evt skal høre for at jeres dreng er opkaldt efter en figur i en film, så er det jo også lige meget:-)

Man skal vælge det navn man tror er bedst for barnet, ikke kun en selv, og hvis i tror han vil elske sit navn så vælg det uanset hvad alle andre tænker om det:-)

Hehe-... Det tænkte jeg også....

Kan dog ret godt lide navnet. Det er sødt 

Anmeld

7. juni 2011

Lusi

grinbidderen skriver:

Jeg syntes det er et såå fint navn der er ik mange som hedder det og det er specielt men super sødt.. har en veninde hvor hendes den mindste hedder det og det er bare super drengenavn.. så

Tak hvad hedder hendes andet barn så, hvis man må spørge? Altså er bare nysgerrig, for h*n hedder vel også noget specielt?

Anmeld

7. juni 2011

SussieThyssen

Sirius er hundestjernen...den står for trofasthed og udholdenhed.
Flot navn, selvom jeg ikke ville kalde mit eget barn det, så er det heller ikke grimt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. juni 2011

Tennamor

Jeg synes det er et sødt navn, men skulle liige vende mig til det Men Torben synes stadig det er lidt specielt..

Anmeld

7. juni 2011

TinaPina

Jeg må nok hoppe på Harry Potter vognen. Jeg bryder mig slet ikke om det, og synes det er alt for tegnefilmsagtigt

Men det vigtigste ér jo at i kan lide det.

Den slags specielle navne snakkede vi ikke. Både fordi det ikke er OS, men også fordi det lyder rimelig tamt at hedde fx Sirius Nielsen

Anmeld

7. juni 2011

Lusi

Tennamor skriver:

Jeg synes det er et sødt navn, men skulle liige vende mig til det Men Torben synes stadig det er lidt specielt..

Heh.. Carsten ku jo heller ik fordrage det, men nu har han da vidst vænnet sig til det.. Det ER jo også specielt, men helt ærlig de ka jo ik alle hedde noah, Simon, Lukas osv søde navne, men hvor fedt er det også at der er en Noah N, Noah K osv. i klassen.. Og kan Sirius ik lide sit navn, kan han tage sit mellemnavn, som bliver Peter, efter far

Anmeld

7. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja altså nu er der jo en del tråde om, hvad folk synes om forskellige navne og nu vil jeg også være med Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk siger dårligt om det, for det ER det han kommer til at hedde.. Er bare nysgerrig Navnet kommer af at vi har en Luna (måne) og sagde at fik vi en pige til, skulle hun hedde Nova, som jeg synes er så flot, og betyder stjerne. Nå men vi fik jo så en dreng og brugte evigheder på nettet, i forsøg på at finde et navn vi kunne lide og betød stjerne eller ligende.. Fandt det bare aldrig! Så en dag skrev jeg et eller andet på facebook, om at han lå og sparkede eller noget og en veninde svarede: han er da en rigtig lille Sirius.. Og BANG der var den! Jeg elskede navnet fra første sekund og ringede til manden og foreslog det, men beskeden lød, at det ku man sgu da ik hedde.. Hm øv, så var dén ligesom uddebateret! Meeen nej en lille time efter ringede han tilbage med ordene "han skal hedde Sirius" og jeg var selvfølgelig pænt nysgerrig for at høre hvad der dog havde fået ham til pludselig at skifte mening... Han havde et kundemøde og havde ik lige tænkt på hvad firmaet hed. Da han jo så kommer ud til kunden, ser han så det hedder "Sirius køleteknik" og han siger til sig selv at hvis han sælger, skal han hedde sirius og det gjorde han jo så.. Havde på det tidspunkt slet ik tænkt tanken at Sirius, jo sådan set ER en stjerne, så det var jo en bonus, når vi havde idéen om et himmelnavn Men hvad er så jeres mening om navnet?

Det er ikke et navn jeg ville vælge. Tænker på Sirius patruljen . Men mange kan godt lide navnet, og vigtigst af alt i. Så hvorfor skulle jeres dreng ikke hedde det. 

Vil altså lige tilføje at Nova betyder Ny. Stella betyder stjerne.

Deraf Stella Nova. Ny stjerne. 

Der er sikkert andre som har nævnt det. Hvis det er tilfældet så sorry. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.