ahhhhh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

Mettefpigen

N&J skriver:

Det er faktisk lige præcis det sernarie jeg har frygtet, at han var der, så ville smutte, og så dukke op igen, og det er bare ikke i orden. Jeg ved godt at alle gør det bedste de nu kan med det de nu engang har formåen til i livet, men når det gælder børn så syntes jeg ikke der skal være nogle prøveperioder - altså enten så tager man sit ansvar alvorligt og er der (uanset hvor lidt eller hvor meget) for sit barn eller også må man holde sig væk

Tænker lige præcis det samme!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

det er de også, er egentlig meget glad for at jeg tros alt ikke behøvede at sætte mig ind i dem, og skulle min datters far få lyst så kan vi heldigvis stadig snakke sammen, så vi burde kunne ordne det selv. 

hehe helt enig hehe

Anmeld

6. juni 2011

Carina1977

Det eneste du skal sørge for er tøj, overtøj og fodtøj.....resten skal han selv sørge for. dvs. han både skal sørge for bleer, købe seng, puslebord, barnevogn (man kan nemt få en brugt barnevogn billigt, hvis man ikke er kritisk), dyne og pude osv.

Derudover skal han betale børnebidrag, og jeg vil anbefale dig at lade det køre via kommunen, så får du nemlig altid dine penge, også selvom han ikke får betalt.

Samvær lige efter fødslen, kan han godt droppe alt om. Ved statsamtet sagde de tidligere, at dette først blev fastlagt efter 2 års alderen, men jeg skal ikke kunne sige om det er blevet tidligere. Men hvis han ser barnet jævnligt, synes jeg godt de kan komme på samvær med overnatning fra 1-års alderen....men kun hvis faderen har været stabil.

Statsamtet fastsætter samvær....somregel fra fre-søn eller fre-man hver 2. uge....og oftest samvær 1 enkelt hverdag i den modsatte uge. Derudover hver 2. jul og nytår, 1-2 uger i sommerferien (afhængig af alder), og så deles man ellers om de resterende ferier. Dette her er blot et eksempel, og samvær er altid fastsat. Så han kan ikke bare vælge en weekend som det passer ham, men skal have jeres barn på de fastsatte weekender.

Men på mig lyder han meget umoden. Kan ikke huske om du skrev, hvor gammel han er? Et barn er ikke en ting, men et menneske med rigtige følelser. Han skal være far nu, så jeg synes det er på tide han begynder at vågne op. Han har et ansvar nu, og der er et lille barn der regner med ham/har behov for ham. Uhh hvor får jeg lyst til at ryste ham godt og grundigt, så han vågner op

Anmeld

6. juni 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Okay, hvad så med det der med at han vil have en ordning hvor intet er fast, ? han kan med andre ord fra den ene dag til den anden bede om weekenden med den lille. ? skal ordningen ikke være fast ???  

men det godt nok rart at vide at han ikke bare kan komme fra fødslen og bede om at få den lille for sig selv.  :') 

det kan ikke lade sig at gøre, det skal være fast, ellers er det ikke holdbart for barnet....

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Det eneste du skal sørge for er tøj, overtøj og fodtøj.....resten skal han selv sørge for. dvs. han både skal sørge for bleer, købe seng, puslebord, barnevogn (man kan nemt få en brugt barnevogn billigt, hvis man ikke er kritisk), dyne og pude osv.

Derudover skal han betale børnebidrag, og jeg vil anbefale dig at lade det køre via kommunen, så får du nemlig altid dine penge, også selvom han ikke får betalt.

Samvær lige efter fødslen, kan han godt droppe alt om. Ved statsamtet sagde de tidligere, at dette først blev fastlagt efter 2 års alderen, men jeg skal ikke kunne sige om det er blevet tidligere. Men hvis han ser barnet jævnligt, synes jeg godt de kan komme på samvær med overnatning fra 1-års alderen....men kun hvis faderen har været stabil.

Statsamtet fastsætter samvær....somregel fra fre-søn eller fre-man hver 2. uge....og oftest samvær 1 enkelt hverdag i den modsatte uge. Derudover hver 2. jul og nytår, 1-2 uger i sommerferien (afhængig af alder), og så deles man ellers om de resterende ferier. Dette her er blot et eksempel, og samvær er altid fastsat. Så han kan ikke bare vælge en weekend som det passer ham, men skal have jeres barn på de fastsatte weekender.

Men på mig lyder han meget umoden. Kan ikke huske om du skrev, hvor gammel han er? Et barn er ikke en ting, men et menneske med rigtige følelser. Han skal være far nu, så jeg synes det er på tide han begynder at vågne op. Han har et ansvar nu, og der er et lille barn der regner med ham/har behov for ham. Uhh hvor får jeg lyst til at ryste ham godt og grundigt, så han vågner op

Han er 24 . men ja, han har altid været bange for rutiner og for at binde sig fast til noget.. så er meget i tvivl om hvorvidt han overhoved skal have muligheden for at skuffe barnet... men har valgt at give ham en chance hvis han vælger at være der jævntligt for barnet.. så må han jo bare bevise for mig at han kan det. ellers ryger forældremyndigheden fra ham, er ikke ligefrem fan af fædre der lover at komme og tilbringe tid med børn, og skuffer gang på gang, han har meget behov for sin ungdom, og at gå i byen, meget modsætning af mig selv. og den opførsel han lægger for dagen lige pt. så er jeg da ikke sikker på at jeg har lyst til at han skal have muligheden for at se mit barn.. 

vil hellere have at han slet ikke er der, end at barnet regner med ham og så kommer han kun som aftalt hver 2. eller 3. gang .. 

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

det kan ikke lade sig at gøre, det skal være fast, ellers er det ikke holdbart for barnet....

et er jeg meget glad for .. kan slet ikke holde tanken ud om at barnet skulle kastes rundt med på den måde, + at jeg ikke ville kunne planlægge noget fast med den bette 

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

jeg siger bare stakkels barn hvis det fra tid til anden bliver kastet fra det ene sted til det andet alt efter hvornår HAN lige har tid, den slags holder jo ikke

og så vil han "låne" bleer og den slags, øhh har han ikke selv været med til at få det barn, så må man sørme også betale til det, det er sgu ikke kun den ene part der skal det.

han mener jo nemlig at de børne bidrag han betaler skal dække  ALLE udgifter, også for hans side- ellers mener han ikke han er forpligtet til at betale noget til mig, men han bliver klogere... 

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Mine forældre blev skilt da jeg var 2 år, og min mor har haft rimelig mange problemer med min far da jeg var yngre.... Han var ikk så god til at passe de weekender jeg skulle være hos ham, og hun havde ikk de store problemer med at få weekenderne fjernet hvis han ikk kunne styre det.. Dem der står for det, går meget ind for at mændende passer de weekender som børnene skal være hos dem..

Tøj skal der være med som mange andre skriver, men mad,bleer ALT andet andet som barnet har brug for skal han sørge for... Og børnepenge skal han selvfølgelig betale...

Men må sige at jeg synes han lyder som et ....!! Men som sagt ved hvordan det er for barnet når faren ikk er så villig til at være sammen med det, så hvis han viser sig hurtigt at være sådan en så vil jeg råde dig til ikk at lade det kører videre for det kan hurtigt gøre ondt på barnet når det blir større...

Men få et møde sammen og find ud af hvad han vil have og derfra find ud af noget, for han kan 100% ikk selv bestemme hvornår han vil have barnet det skal være fastlagt!!...

Held og lykke og håber ikk jeg lyder for "skrap", det er ihvertfald ikk meningen!

har også kun tænkt mig at give ham en chance.. forspilder han den, ja så er det bare ærgeligt for ham, mit barn skal ikke føle sig svigtet af sin elskede far.. 

så det bedere at h*n ikke kender ham.. 

Anmeld

6. juni 2011

jydeinden

Anonym skriver:

han mener jo nemlig at de børne bidrag han betaler skal dække  ALLE udgifter, også for hans side- ellers mener han ikke han er forpligtet til at betale noget til mig, men han bliver klogere... 

øhm der er da vist en der ikke ved hvor dyrt det er at få børn...

hvis det beløb han skal betale skal dække ALT, så skalk beløbet vist sættes noget op.. hmm

Anmeld

6. juni 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

øhm der er da vist en der ikke ved hvor dyrt det er at få børn...

hvis det beløb han skal betale skal dække ALT, så skalk beløbet vist sættes noget op.. hmm

jep. men det hele kommer til at gå igennem kommunen, jeg gider ikke slås med ham om det mere.. så må han tage den med dem hvis han vil noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.