Det eneste du skal sørge for er tøj, overtøj og fodtøj.....resten skal han selv sørge for. dvs. han både skal sørge for bleer, købe seng, puslebord, barnevogn (man kan nemt få en brugt barnevogn billigt, hvis man ikke er kritisk), dyne og pude osv.
Derudover skal han betale børnebidrag, og jeg vil anbefale dig at lade det køre via kommunen, så får du nemlig altid dine penge, også selvom han ikke får betalt.
Samvær lige efter fødslen, kan han godt droppe alt om. Ved statsamtet sagde de tidligere, at dette først blev fastlagt efter 2 års alderen, men jeg skal ikke kunne sige om det er blevet tidligere. Men hvis han ser barnet jævnligt, synes jeg godt de kan komme på samvær med overnatning fra 1-års alderen....men kun hvis faderen har været stabil.
Statsamtet fastsætter samvær....somregel fra fre-søn eller fre-man hver 2. uge....og oftest samvær 1 enkelt hverdag i den modsatte uge. Derudover hver 2. jul og nytår, 1-2 uger i sommerferien (afhængig af alder), og så deles man ellers om de resterende ferier. Dette her er blot et eksempel, og samvær er altid fastsat. Så han kan ikke bare vælge en weekend som det passer ham, men skal have jeres barn på de fastsatte weekender.
Men på mig lyder han meget umoden. Kan ikke huske om du skrev, hvor gammel han er? Et barn er ikke en ting, men et menneske med rigtige følelser. Han skal være far nu, så jeg synes det er på tide han begynder at vågne op. Han har et ansvar nu, og der er et lille barn der regner med ham/har behov for ham. Uhh hvor får jeg lyst til at ryste ham godt og grundigt, så han vågner op 
Anmeld