ahhhhh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.663 visninger
53 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Anonym trådstarter

Han driver mig til vandvid, ! 

han siger 10 forskellige ting i løbet af en dag ! han har forladt mig da jeg blev gravid, og velle ikke have noget med hverken mig eller barnet af gøre.. fair nok, når han nu ikke er klar til at være far, HVELKET HAN IKKE ER ! 

men,men,men .... nu snakker han om at han vil have fælles forældremyndighed, ? fair nok.. jeg vil også gerne have han er en del af barnets liv.. men,men,men, Han er´ikke sikker på at han klare at have en fast ordning omkring hvornår han skal have den bette, fordi at han vil have frihed til at gøre hvad det passer ham, dag for dag,.. + han mener, at han ikke skal købe noget til barnet udover vugge og puslebord.... tøj, barnevogn, legetøj, mad, bleer osv mener han at han kan låne af mig når han skal have barnet ? sådan fungere det vel ikke ???? 

+ han mener at overnatninger skal finde sted allerede efter fødsel af, hvilket jeg slet ikke er med på da jeg har planer om at amme mit barn ! 

bliver sindsyg, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre eller sige. jeg aflevere ikke min  14 dage gamle datter/søn til sin far en hel weekend ! no way- det må da være nogen regler. ? 

håber der er nogen der kan hjælpe ..  :/ ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv . >!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Barbamama

Altså barnet skal være meget ældre før det skal overnatte hos ham alene. Jeg kender en der har været igennem noget lignende og der overnattede barnet heller ikke hos faderen. Det er sådan et lille barn slet ikke klar til. Det skal først og fremmest knytte bånd til sin mor som ammer og giver tryghed. Selvfølgelig skal det også knytte bånd til sin far, men det er på en anden måde. Hvis der bliver noget bøvl vil en sp kunne hjælpe dig med at slå fast at du ikke skal skilles fra din baby.

Og så vil jeg da lige sige at han lyder som noget af et fjols der ikke har nogen ide om hvad det vil sige at have et barn!

Anmeld

5. juni 2011

1000Ben

Jeg mener barnet skal være 1,5 år gammelt før der overhovedet kan være tale om evt. overnatninger og hvis manden er så umoden, kan du også hurtigt få det stoppet - jeg synes du skal få dig en snak med en evt. sagsbehandler, som kan rådgive dig om de helt rette regler og NEJ han skal da selv købe bleer, mad osv... - OG han skal betale børnepenge uanset om han vil have barnet eller ej.... 

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

Det er vist noget med at barnet skal være 1½ -2 år før det overnatter hos faren - og mener at samvær skal ske hos dig det første stykke tid, hvor barnet er så lille.

Anmeld

5. juni 2011

.....

For det første skal barnet da være ved dig, det første styke tid , og for det andet, så skal han f*ndme da også selv være med til at yde penge til bleer osv..man kan da ikke bare sige at han LÅNER bleer af dig..det er da ligeså meget hans barn, så skal han jo også være med til at støtte økonomisk , og mener også at han skal betale børnepenge til dig!

Anmeld

5. juni 2011

fønix

Anonym skriver:

Han driver mig til vandvid, ! 

han siger 10 forskellige ting i løbet af en dag ! han har forladt mig da jeg blev gravid, og velle ikke have noget med hverken mig eller barnet af gøre.. fair nok, når han nu ikke er klar til at være far, HVELKET HAN IKKE ER ! 

men,men,men .... nu snakker han om at han vil have fælles forældremyndighed, ? fair nok.. jeg vil også gerne have han er en del af barnets liv.. men,men,men, Han er´ikke sikker på at han klare at have en fast ordning omkring hvornår han skal have den bette, fordi at han vil have frihed til at gøre hvad det passer ham, dag for dag,.. + han mener, at han ikke skal købe noget til barnet udover vugge og puslebord.... tøj, barnevogn, legetøj, mad, bleer osv mener han at han kan låne af mig når han skal have barnet ? sådan fungere det vel ikke ???? 

+ han mener at overnatninger skal finde sted allerede efter fødsel af, hvilket jeg slet ikke er med på da jeg har planer om at amme mit barn ! 

bliver sindsyg, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre eller sige. jeg aflevere ikke min  14 dage gamle datter/søn til sin far en hel weekend ! no way- det må da være nogen regler. ? 

håber der er nogen der kan hjælpe ..  :/ ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv . >!

han er da vist lidt umoden ham farmand der... barnet skal være en del ældre før der kan være tale om nogen form for overnatninger! har du været inde på statsforvaldningens hjemmeside og læst om de forskellige ting? det er en god side synes jeg der står en masse om reglerne for forældremyndighed og ellers få et møde med dem, er sikker på de kan rådgive dig godt 

og ja self skal han selv betale til barnet når han har det, men der går nok lige lidt endnu inden

du kan jo søge om de ekstra tilskud der er, som det 2 måneder før og fødselsbidrag ved jeg lige der er 

Anmeld

5. juni 2011

Nessie

Jeg kender ikke lige reglerne omkring overnatning, men mener da bestemt også at barnet skal være noget større.

Mht. til tøj, mad, bleer, sovemøbler osv., så skal faren selv sørge for at der er det nødvendige, når han har samvær med barnet.

OG han skal også betale børnebidrag til dig, og det vil jeg foreslå at du skal lade gå gennem kommunen, så kan de slås med ham, hvis han ikke vil betale.
Og jeg vil også råde dig til at kontake statsamtet (eller hvad det hedder idag), så I allerede nu, kan få fastlagt nogle regler, så der ingen tvivl er, når først den lille er født.

Og til sidst, et stort tillykke med graviditeten, og det skal nok gå jer godt   

Anmeld

5. juni 2011

Anonym trådstarter

Okay, hvad så med det der med at han vil have en ordning hvor intet er fast, ? han kan med andre ord fra den ene dag til den anden bede om weekenden med den lille. ? skal ordningen ikke være fast ???  

men det godt nok rart at vide at han ikke bare kan komme fra fødslen og bede om at få den lille for sig selv.  :') 

Anmeld

5. juni 2011

N&J

Jeg ville gå ind på statsforvaltningens side og læse hvad der står, så du får lidt ro i sindet.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4743

Mht. tøj, så står der dette på statsforvaltningens hjemmeside:

Børnenes far kræver, at jeg leverer tøj med børnene, når de skal på samvær hos ham. Har jeg pligt til det?

Svar: Ja, du skal levere en passende mængde tøj og fodtøj med børnene på samvær hos deres far. 
og denne.
Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?

Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

Til gengæld kan jeg læse at man ikke må tage sit barn med til udlandet medmindre det er aftalt med den anden forældre (med untagelse af de nordiske lande - vildt nok)

Anmeld

5. juni 2011

N&J

Anonym skriver:

Okay, hvad så med det der med at han vil have en ordning hvor intet er fast, ? han kan med andre ord fra den ene dag til den anden bede om weekenden med den lille. ? skal ordningen ikke være fast ???  

men det godt nok rart at vide at han ikke bare kan komme fra fødslen og bede om at få den lille for sig selv.  :') 

den ordning vil kun kunne lade sig gøre, hvis du går med til det, det vil statsforvaltningen aldrig gå med til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.