ahhhhh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

Jeg ville gå ind på statsforvaltningens side og læse hvad der står, så du får lidt ro i sindet.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4743

Mht. tøj, så står der dette på statsforvaltningens hjemmeside:

Børnenes far kræver, at jeg leverer tøj med børnene, når de skal på samvær hos ham. Har jeg pligt til det?

Svar: Ja, du skal levere en passende mængde tøj og fodtøj med børnene på samvær hos deres far. 
og denne.
Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?

Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

Til gengæld kan jeg læse at man ikke må tage sit barn med til udlandet medmindre det er aftalt med den anden forældre (med untagelse af de nordiske lande - vildt nok)

jeg fik afvide af statsamtet at JEG måtte ta min datter med til udlandet uden handes fars undskrift... men HAN må ik... heller ik selvom vi har fælles forældremyndighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

jeg fik afvide af statsamtet at JEG måtte ta min datter med til udlandet uden handes fars undskrift... men HAN må ik... heller ik selvom vi har fælles forældremyndighed

Jeg tror det er fordi du har bopælspligten?, for som det står så er det en far der spørger om han må i forbindelse med samværd, men jeg ved det ikke.

Dog undre det mig at jeg ikke skulle forevise noget som helst på at min datters far ikke havde fælles forældremyndighed, da jeg fik lavet hendes pas, det var kun mig der skulle skrive under og de tjekkede intet, så ville enhver forældre jo kunne få lavet et pas og smutte med barnet hvis de ville, men gad vide om det havde været anerledes om jeg havde været en mand og mørk i huden - det havde det nok - faktisk overhovedet ikke retfærdigt, til tros for at det var belejligt for mig

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

Jeg tror det er fordi du har bopælspligten?, for som det står så er det en far der spørger om han må i forbindelse med samværd, men jeg ved det ikke.

Dog undre det mig at jeg ikke skulle forevise noget som helst på at min datters far ikke havde fælles forældremyndighed, da jeg fik lavet hendes pas, det var kun mig der skulle skrive under og de tjekkede intet, så ville enhver forældre jo kunne få lavet et pas og smutte med barnet hvis de ville, men gad vide om det havde været anerledes om jeg havde været en mand og mørk i huden - det havde det nok - faktisk overhovedet ikke retfærdigt, til tros for at det var belejligt for mig

ja det lyder mærkeligt.... for da min datters far skulle ha hende med til udlandet SKULLE jeg med IND på paskontoret og vise mit sysikringskort og hendes og skrive under mens de så på det... og han skulle også være der..

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

ja det lyder mærkeligt.... for da min datters far skulle ha hende med til udlandet SKULLE jeg med IND på paskontoret og vise mit sysikringskort og hendes og skrive under mens de så på det... og han skulle også være der..

men I har fælles forældremyndighed, det har vi ikke, men det undrer mig virkeligt at de bare tager mine ord for gode varer, altså jeg kunne jo lyve - det kunne de jo ikke vide

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

det er lidt vildt at der er så stor kontrol på det når jeg bare kan vade ind og få lavet et pas.. 

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

det er lidt vildt at der er så stor kontrol på det når jeg bare kan vade ind og få lavet et pas.. 

de sage også til mig at hvis det var mig som skulle lave pas til hende så var hendes far UDEN betydning... og så tænker jeg bare... der er jo altså ik ALTID moderen som har barnet boende... men tror de ser det på sysikringskortet.... at barnet har samme adresse som den der opretter det... for ellers tror jeg ik bare sådan lige man kan lave pas til dem... men ved det ik

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

men I har fælles forældremyndighed, det har vi ikke, men det undrer mig virkeligt at de bare tager mine ord for gode varer, altså jeg kunne jo lyve - det kunne de jo ikke vide

jeg har også fuld forældre myndighed over den bette men der kan jeg også godt lave pas uden at skulle sige noget... og skal heller ik oplyse om jeg har fællesforældre myndighed ved den store hvis jeg skulle lave pas der.... jeg tror det er fordi det var hendes far der skulle lave pas og de kunne se at adresserne ik var ens... på syesikringskortene altså...

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

de sage også til mig at hvis det var mig som skulle lave pas til hende så var hendes far UDEN betydning... og så tænker jeg bare... der er jo altså ik ALTID moderen som har barnet boende... men tror de ser det på sysikringskortet.... at barnet har samme adresse som den der opretter det... for ellers tror jeg ik bare sådan lige man kan lave pas til dem... men ved det ik

Men selv om moderen havde bopælspligten, så kunne faderen jo godt have fælles forældremyndighed, og så skulle man nemlig have faderens underskrift - jeg forstår det ikke - lidt mystisk

Anmeld

5. juni 2011

aya-zia

N&J skriver:

Men selv om moderen havde bopælspligten, så kunne faderen jo godt have fælles forældremyndighed, og så skulle man nemlig have faderens underskrift - jeg forstår det ikke - lidt mystisk

ja sådan vil jeg også mene det er... men fik afvide af kommunen at det ik er tilfældet....

Anmeld

5. juni 2011

N&J

aya-zia skriver:

ja sådan vil jeg også mene det er... men fik afvide af kommunen at det ik er tilfældet....

hold da op, så er det jo egentligt ret nemt at kunne smutte med ens barn, hvis man er en kvinde og har bopælspligten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.