Mettefpigen skriver:
Mine forældre blev skilt da jeg var 2 år, og min mor har haft rimelig mange problemer med min far da jeg var yngre.... Han var ikk så god til at passe de weekender jeg skulle være hos ham, og hun havde ikk de store problemer med at få weekenderne fjernet hvis han ikk kunne styre det.. Dem der står for det, går meget ind for at mændende passer de weekender som børnene skal være hos dem..
Tøj skal der være med som mange andre skriver, men mad,bleer ALT andet andet som barnet har brug for skal han sørge for... Og børnepenge skal han selvfølgelig betale...
Men må sige at jeg synes han lyder som et ....!! Men som sagt ved hvordan det er for barnet når faren ikk er så villig til at være sammen med det, så hvis han viser sig hurtigt at være sådan en så vil jeg råde dig til ikk at lade det kører videre for det kan hurtigt gøre ondt på barnet når det blir større...
Men få et møde sammen og find ud af hvad han vil have og derfra find ud af noget, for han kan 100% ikk selv bestemme hvornår han vil have barnet det skal være fastlagt!!...
Held og lykke og håber ikk jeg lyder for "skrap", det er ihvertfald ikk meningen! 
Må jeg spørge dig om noget personligt, ved godt det er individuelt, men hvis nu dine forældre fra starten havde haft den aftale at din far fx. kom og så dig hver 3. mdr. eller en gang hver halve år, og så formåede at være til stedet den ene dag en gang hver halve år eller lign. (og det var fast sådan altid) havde du så fortrukket det fremfor det du fik?
For jeg har tænkt meget over det med samværd, skulle min datters far få lyst engang (nu kan vi godt ses og tale sammen uden problemer), men jeg vil hellere at vi fastsætter noget som han kan holde også selvom det er en dag hver 3. mdr eller en gang hvert halve år så længe der er kontinutet i samværdet - hun kender jo ikke til andet, og jeg tænker at hvis hun ved fra start at det er sådan det foregår med far, så føler hun forhåbentligt også at han vil hende uden at skulle igennem alt det med at han ikke holder sine aftaler fordi han i bund og grund ikke er i stand til at være far mere end en enkelt gang imellem - ved godt det er lidt forvirrende skrevet, men håber du kan forstå det
, altså at hun ikke føler sig svigtet, men føler at far er der fast - bare ikke hver dag, som han jo aldrig har været.
Anmeld