Grrrr...Fakta!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Nettemor

Frk-Lotusblomst skriver:

Hehe, vi bruger ordet tutter om sådan nogen grå plastic ting man bruger til at få en vogn fri - De ligner dem i metal, men er rund yders og har så sådan et ligge "håndtag. "

hehe der kan man bare se. vi brugte det om de der ruller i plastik som kunne genbruges..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

nettemor skriver:

hehe der kan man bare se. vi brugte det om de der ruller i plastik som kunne genbruges..

Dem bruger vi ikke længere hheller. heh, nu komme de i papir og ikke dem hvor de kan åbnes i toppen og gemmes, men dem der skal slåes i stykker.

Anmeld

2. juni 2011

eElak

Wimmie skriver:

Øv, havde en træls oplevelse i Fakta i dag - faktisk så træls at jeg skrev et klagebrev, og jeg klager ellers meget sjældent, men nu synes jeg det var nok. Jeg vil behandles ordentligt når jeg skal smide mine penge i en butik.

Hej

Jeg skriver sjældent klager, men jeg har desværre gentagne gange oplevet ubehøvlet betjening i Fakta, Nørre Alle 14, 5610 Assens.
I dag blev det for meget, og derfor denne klage.
Jeg skulle handle stort ind og er pt. gravid og må ikke løfte over 2 kg, så jeg havde brug for en indkøbsvogn. Jeg opdagede at jeg ikke havde en mønt til en vogn, så jeg ville hæve over beløb inde i butikken og gik derind, købte en vare og bad om at få den på "hundrede kr over beløb" da det enten var lige på beløbet eller i hele hundrede over. Jeg bad kassedamen om at få tilbage i mønter eller en 50'er og resten i 20'ere og 10'ere.
Jeg sagde at det var til en indkøbsvogn, men jeg fik et meget uhøfligt svar om at det kunne jeg ikke få. Jeg spurgte hvorfor og hun sagde at det havde hun da slet ikke vekselpenge nok til. Jeg så da hun gav mig min hundredekroneseddel at kassen langt fra var tom for penge (mønter).
Jeg tog min seddel, gik igennem butikken igen, købte en liter mælk til ca. 6 kr, betalte med min hundredekroneseddel og fik uden problemer penge tilbage i 50'er og mønter...
Jeg var mildest talt forarget over den måde jeg blev behandlet på - det var jo endda så jeg kunne "leje" en vogn så jeg kunne handle i butikken.
Jeg må indrømme at jeg i min harme kørte hen og handlede resten af mine varer et andet sted - på trods af at Fakta ellers er min foretrukne butik.
Kassedamen var en midaldrende dame (tror nok hun hedder Sonja), og jeg har aldrig oplevet andet end sure miner fra hende, og som kunde føler jeg mig nærmest kun til besvær når hun sidder ved kassen.
Er lidt trist over at skulle klage, men jeg synes ikke det var en acceptabel behandling. Hun kunne muligvis ikke se at jeg var besværet, men jeg vil da håbe at hun kan finde ud af at behandle alle ens; gravide som ikke gravide, ældre og handicappede. Ikke alle kan bare bære 2 fyldte kurve gennem supermarkedet.
Håber I tager sagen til eftertragtning.

Mvh. Winnie Mikkelsen

Er det mig der er sippet ligefrem at klage?
Jeg indrømmer at jeg måske er lidt hormonel, men jeg har haft ret så ondt de sidste par dage, så der skal ikke så meget til at hidse mig op som normalt
Men som sagt så er det heller ikke kun én gang, den kassedame er simpelthen noget af det  mest nedladende og ubehøvlede

Det kan godt være at du har været udsat for en ubehagelig oplevelse, men det er dårlig stil at skrive hendes navn på en offentlig side! 

Beskrivelsen og butikkens navn er rigeligt i sig selv! 

I øvrigt - er der ikke automater i sin fakta til tilbagebetaling af mønter? Det er der i langt de fleste Fakta butikker efterhånden...  for så er det nok mere elektronikken som gør det.... 

Anmeld

2. juni 2011

Nettemor

Frk-Lotusblomst skriver:

Dem bruger vi ikke længere hheller. heh, nu komme de i papir og ikke dem hvor de kan åbnes i toppen og gemmes, men dem der skal slåes i stykker.

ja ved godt man ikke kan få dem længere, også derfor at der hvor jeg var der passede vi meget godt på dem. når vi talte kasse op og der var mange mønter kom de i sådan en og så blev de brugt til byttepenge dagen efter..

Anmeld

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

nettemor skriver:

ja ved godt man ikke kan få dem længere, også derfor at der hvor jeg var der passede vi meget godt på dem. når vi talte kasse op og der var mange mønter kom de i sådan en og så blev de brugt til byttepenge dagen efter..

Hvilket også var meget bedre. Kan selv huske dem. Det var også meget nemmere, især hvis mna havde fået rigtig mange møndter ind om dagen, så istedet for at tælle 105 tyvere op,kunne man bare samle dem deri istedet. Det var luksus. og egentlig lidt spild man ikke burger dem længere. 

Anmeld

2. juni 2011

Nettemor

Frk-Lotusblomst skriver:

Hvilket også var meget bedre. Kan selv huske dem. Det var også meget nemmere, især hvis mna havde fået rigtig mange møndter ind om dagen, så istedet for at tælle 105 tyvere op,kunne man bare samle dem deri istedet. Det var luksus. og egentlig lidt spild man ikke burger dem længere. 

præcis. men kan være de mistede for mange af dem og det var for dyrt at blive ved med at lave nye.

Anmeld

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

nettemor skriver:

præcis. men kan være de mistede for mange af dem og det var for dyrt at blive ved med at lave nye.

Jah hvem ved, men de er ihvertlfald at foretrække.

Anmeld

2. juni 2011

Benjamins'mor

Jeg synes bestemt det er iorden du klager, det er da bare fuldstændigt uacceptabelt at hun behandler folk sådan.

Jeg handler sjællendt i fakta (kun når de har gode tilbud). For synes sjællendt der sidder nogle ved kassen (så vasker de gulv eller lign.), og selvom de ser en, kommer de ikke hen til kassen.

Anmeld

3. juni 2011

Wimmie

MajaPiraya skriver:

Det er altså min mor Sonja du skriver om .... Jeg skal nok tage en snak med hende, hvis du er sød ikke at klage!

Ej, det var kun for sjov. Men jeg synes at det er fint at du klager, jeg har selv arbejdet i en butik, hvor jeg ekspederede kunder, og jeg fik at vide, at om der kom klager - om hvad som helst, så skulle jeg tage det med en smil og takke for at kunden har gjort mig opmærksom på denne detalje. Og det synes jeg går ind for klager! Det er godt og konstruktivt at få feed-back på den service man får (eller mangel på den) i en butik.

Haha! Jeg nåede lige at tænke *pis*

Anmeld

3. juni 2011

Wimmie

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er jeg ked af at høre - At du har følt dig uretfærdig behandlet i Fakta. Jeg arbejder i fakta, godt nok ikke i Assens, men sætter stor ære i at hjælpe så vidt muligt. Og sure minder hører ingen steder henne i butikken.

Ang. problemet. (Du kan sagtens hæve over beløbet uden at købe en varer), Derudover når du hæver over, må vi gerne sige nej til at give mønter tilbage. Vi har de mønter vi har i kassen og skal passe på dem, du kan jo ikke vide om vi har flere i pengeskabet eller om vi er ved at løbe helt tør. Hvorimod at når man nu kommer og betaler med f.eks 100 kr SKAL vi give tilbare bedst muligt. - Dvs. du købte for 6 kr derfor skal du, hvis vi har mønterne, have 50, 20, 20, 2, 2 = 94 kr tilbage.

- Jeg er ikke ude på at retfærdiggøre hendes handling, for det lyder som om hun er en krukke, men vil bare lige forklare vores retningslinier.  Normalt ikke et problem, men det kan jo ske at man løber tør for byttepenge, og derfor er nødt til at passe på ikke at øsle med dem.

Og som bliver forslået ang. tutter. Dem har fakta ingen af. VI har nogengange 1 metaldims til at ligge, men kun hvis en anden kunde har glemt en.

Ville lige sige at jeg ikke synes det er helt fair at bringe hendes navn herinde. Det kunne jo være hun var her selv, eller har bekendte der er herinde.

Men du får lige en  og så håber jeg ikke hun har skræmt dig helt væk.

Som sagt er jeg normalt glad for Fakta, og selvom hende kassedamen stort set altid er sur, så synes jeg godt om selve butikken. Jeg ved heller ikke 100% om jeg havde klaget hvis det kun havde været i dag, men det var vist bare det berømte bæger der flød over. Hun kan også sidde og vrisse hvis man f.eks. beder om prisen på en vare, og man føler sig virkelig altid til besvær...

At man ikke altid kan få ud i mønter er da også ok synes jeg - bestemt skal der også være en grænse, men når jeg nu siger at det er til en vogn, så synes jeg egl. det er flabet, for det betyder jo bare at jeg ellers ikke kan handle der. Måske burde jeg selv have sørget for at have en tyver eller tier på mig, men det havde jeg så bare ikke i dag.

I bund og grund kunne jeg jo bare have hævet over, fået i mønter, brugt mønten i vognen og veksle tilbage til en hundredekroneseddel bagefter, så hun atter havde mønter.

Jeg havde nok heller ikke taget det så tungt hvis hun havde været venlig, høflig og beklagende, men hun var virkelig grov

Ang. det med navnet, så har jeg i det mindste ikke skrevet efternavn, hehe... og jeg er som sagt ikke engang sikker på hendes fornavn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.