Grrrr...Fakta!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

Mileva skriver:

Synes det er helt fair at klage.. En kassemedarbejder skal være smilende og imødekommen - ellers får man jo ingen kunder..

Men, som en anden sagde, så må man gerne sige nej til at give mønter tilbage på en dankortshævning.. Nu har jeg selv været i Netto og hold op hvor vi fik mange sure miner når vi sagde, nej desværre.. Selvfølgelig prøver man alt hvad man kan for at behage kunden, og selvom butikken har et pengeskab betyder det ikke det er fyldt til renden med mønter og sedler..

Vi oplevede tit i Netto vi ikke kunne få hverken 10'er eller 20'er.. Så vi måtte selv løbe til en bank tæt på og veksle, og det var ikke altid de kunne.. Også må man desværre sige nej til kunden da pengemanden jo ikke kommer hverdag

Men forstår udemærket godt din vrede over det.. Næste gang si' du gerne vil hæve 10 kroner - for det må man gerne

Man skal klage over de ting man falder over i en butik, ellers bliver det jo ikke ændret Har selv givet en bemærkning eller to men på vejen når jeg har været inde og handle et sted hvor kassemedarbejderen har været ubehøvlet.. Så sent som i sidste uge var vi i Rema1000 - og vi handler der tit.. Det var en 'forholdsvis' ny kassemedarb... Tror hun har været der små 2 mdr.. Men alligevel stod vi i kø i næsten 30 min.. Der var 2 foran os.. Yderligere tog det hende næsten et kvarter at få vores vare igennem og få min betaling overstået.. Der stod jeg på tåspidser.. Godt nok handlede vi stort ind.. Men hun anede ikke hvad en netmelon var eller hvad en avocado var. Det skulle hun have hjælp til.. Både hun og hendes chef fik en bemærkning fra os af..

I Fakta må man ikke hæve 10 kr. Det ska være på beløbet eller hele 100'rede over.

Og den med at sige noget til kassearbejderen eller chefen er god. Jeg kan ikke lade vær med at komme me bemærkninger hvis jeg er i en butik og kassedamen er en sur gris og virkelig langsom eller ubehøvlet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

metski83

Syntes det er i orden. Meget dårlig opførsel fra ekspedienten.

Anmeld

2. juni 2011

Worldwide

Frk-Lotusblomst skriver:

I Fakta må man ikke hæve 10 kr. Det ska være på beløbet eller hele 100'rede over.

Og den med at sige noget til kassearbejderen eller chefen er god. Jeg kan ikke lade vær med at komme me bemærkninger hvis jeg er i en butik og kassedamen er en sur gris og virkelig langsom eller ubehøvlet.

Hmm underligt.. Altså efter et bestemt tidspunkt kan man slet ikke hæve over i nogle butikker, men jeg har da aldrig været udesat for ikke at kunne hæve en 10'er..

Selvfølgelig kan man da godt blive hammer sur og ked af det lige i det en kunde siger en bbemærkning, speciet hvis det har været en skod dag.. Men så må man kigge en gang på sig selv og sige 'ta dig sammen til du har fri'..

Jeg har det såen lidt, hvis kassedamen er sjusket og mine vare bliver kørt sammen til en kæmpe vælling ofr enden af båndet, jamen så kan jeg godt finde på at være i så åh så langsom med at få kortet eller pengene frem.. Og gerne småmønter.. Jeg hader det selv når kunder gør det, men kan ikke lade vær  Når man sidder som ansigt ud ad til for en butik skal man skisme også 'opfører' sig ordenligt og smile og i det hele taget sælge butikken..

Anmeld

2. juni 2011

twinny

Jeg lukker altid øjene for sådan nogle ting.. Gider ikk bruge min tid på det... heh. Men kan godt forstå du gør det...

Men det der er ingenting i forhold til fakta i Lyngby...  Der får man kastet varene i nakken...  Men gider ikk bruge min tid på at klage.. Jeg ville også hade mit job, hvis jeg sad der.

Anmeld

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

Mileva skriver:

Hmm underligt.. Altså efter et bestemt tidspunkt kan man slet ikke hæve over i nogle butikker, men jeg har da aldrig været udesat for ikke at kunne hæve en 10'er..

Selvfølgelig kan man da godt blive hammer sur og ked af det lige i det en kunde siger en bbemærkning, speciet hvis det har været en skod dag.. Men så må man kigge en gang på sig selv og sige 'ta dig sammen til du har fri'..

Jeg har det såen lidt, hvis kassedamen er sjusket og mine vare bliver kørt sammen til en kæmpe vælling ofr enden af båndet, jamen så kan jeg godt finde på at være i så åh så langsom med at få kortet eller pengene frem.. Og gerne småmønter.. Jeg hader det selv når kunder gør det, men kan ikke lade vær  Når man sidder som ansigt ud ad til for en butik skal man skisme også 'opfører' sig ordenligt og smile og i det hele taget sælge butikken..

I fakta kan man ikke. VI kan ikke trykke på dankort knappe med en 10'er over.

JAh det med varerne er også irriterendem, og når man har æg eller skrøbelige varer og de ikke ligger dem til siden. HMF.

men jah, man er butikkens ansigt ud ad til og det gør bare så meget at man er smilende, behjælpelig og venlig, og det kræver jo ikke det helt store af medarbejderen.

Anmeld

2. juni 2011

Worldwide

Frk-Lotusblomst skriver:

I fakta kan man ikke. VI kan ikke trykke på dankort knappe med en 10'er over.

JAh det med varerne er også irriterendem, og når man har æg eller skrøbelige varer og de ikke ligger dem til siden. HMF.

men jah, man er butikkens ansigt ud ad til og det gør bare så meget at man er smilende, behjælpelig og venlig, og det kræver jo ikke det helt store af medarbejderen.

Hehe kunne nu være smart med sådan en '10'er' knap Havde vi heller ikke i netto, men vi kunne selv bestemme hvilket beløb der skulle hæves over

Jeg har dalme fået ødelagt mange ugeblade ved det er blevet kørt helt ned for enden af båndet.. Simpelthen så øv! Også bliver kassedamen sur over man gerne vil have det byttet...

Jeg elsker dog at arbejde i butik også selvom man tit får nogle kunder man kunne bande helt til helvede og tilbage igen

Anmeld

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

Mileva skriver:

Hehe kunne nu være smart med sådan en '10'er' knap Havde vi heller ikke i netto, men vi kunne selv bestemme hvilket beløb der skulle hæves over

Jeg har dalme fået ødelagt mange ugeblade ved det er blevet kørt helt ned for enden af båndet.. Simpelthen så øv! Også bliver kassedamen sur over man gerne vil have det byttet...

Jeg elsker dog at arbejde i butik også selvom man tit får nogle kunder man kunne bande helt til helvede og tilbage igen

Det kunne man også før i fakta, men nu kan man kun trykke + dankort hvis det er 100, 200 osv man skal have over.

Jeg kan også godt selv lide at arbejde i butik, det er ikke min fremtid, men kan godt lide kontakten med mennesker. Og jah, man kan bande nok så meget af kunder. Men når dagen er omme tager jeg det med et smil, og starter atid forfra og glemmer kundens brok så jeg ikke tager det med mig næste gang kunden kommer.

Jah der er tit nogen der bliver sure hvis man vil have en ny varer. Jeg derimod tilbyder dem en ny varer, jeg er udemærket klar over det er min fejl, hvis jeg ødelægger en varer på båndet. også hvis en kunde taber noget på vej ud af butikken tilbyder jeg dem nyt.

Anmeld

2. juni 2011

Nettemor

Frk-Lotusblomst skriver:

Det er jeg ked af at høre - At du har følt dig uretfærdig behandlet i Fakta. Jeg arbejder i fakta, godt nok ikke i Assens, men sætter stor ære i at hjælpe så vidt muligt. Og sure minder hører ingen steder henne i butikken.

Ang. problemet. (Du kan sagtens hæve over beløbet uden at købe en varer), Derudover når du hæver over, må vi gerne sige nej til at give mønter tilbage. Vi har de mønter vi har i kassen og skal passe på dem, du kan jo ikke vide om vi har flere i pengeskabet eller om vi er ved at løbe helt tør. Hvorimod at når man nu kommer og betaler med f.eks 100 kr SKAL vi give tilbare bedst muligt. - Dvs. du købte for 6 kr derfor skal du, hvis vi har mønterne, have 50, 20, 20, 2, 2 = 94 kr tilbage.

- Jeg er ikke ude på at retfærdiggøre hendes handling, for det lyder som om hun er en krukke, men vil bare lige forklare vores retningslinier.  Normalt ikke et problem, men det kan jo ske at man løber tør for byttepenge, og derfor er nødt til at passe på ikke at øsle med dem.

Og som bliver forslået ang. tutter. Dem har fakta ingen af. VI har nogengange 1 metaldims til at ligge, men kun hvis en anden kunde har glemt en.

Ville lige sige at jeg ikke synes det er helt fair at bringe hendes navn herinde. Det kunne jo være hun var her selv, eller har bekendte der er herinde.

Men du får lige en  og så håber jeg ikke hun har skræmt dig helt væk.

med 'tutter' tror jeg der menes ruller med mønter

til TS jeg er lidt i syv sind. jeg kan godt forstå du syns det er en mærkelig opførsel. og har hun penge i kassen kan jeg ikke se problemet i at du får mønter tilbage. (men du kunne jo evt ha spurgt inden du hævede over ?)og kan slet ikke forstå hendes problem når nu du skulle ind og handle der lige efter. så kunne du jo evt betale noget af beløbet i mønter.

men håber da at denne klage virker (og håber du giver den til chefen i den lokale fakta.)

Anmeld

2. juni 2011

slettet_7530

Af samme grund er mine fortrukne indkøbssteder, superbrugsen og Føtex

Anmeld

2. juni 2011

Frk-Lotusblomst

nettemor skriver:

med 'tutter' tror jeg der menes ruller med mønter

til TS jeg er lidt i syv sind. jeg kan godt forstå du syns det er en mærkelig opførsel. og har hun penge i kassen kan jeg ikke se problemet i at du får mønter tilbage. (men du kunne jo evt ha spurgt inden du hævede over ?)og kan slet ikke forstå hendes problem når nu du skulle ind og handle der lige efter. så kunne du jo evt betale noget af beløbet i mønter.

men håber da at denne klage virker (og håber du giver den til chefen i den lokale fakta.)

Hehe, vi bruger ordet tutter om sådan nogen grå plastic ting man bruger til at få en vogn fri - De ligner dem i metal, men er rund yders og har så sådan et ligge "håndtag. "

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.