Hej alle
Jeg kom til at tænke på noget, da jeg læste jeres indlæg...
Naturligvis elsker vi alle vores unger og de er det vigtigste i vores liv. Men det er vel også vigtigt, at man føler sig som andet end mor. Jeg har i hvert fald brug for at føle mig som Anne, kæreste, veninde, datter, søster etc. Hvis jeg kun var mor ville min verden blive meget lille, føler jeg.
Den energi jeg får af at være sammen med andre mennesker og specielt mine gode dejlige veninder, tager jeg jo med hjem og øser ud af til min søn og kæreste.
Jeg er sammen med mine veninder sådan på skift et par gange om ugen. Enten går vi på café, i byen eller er hos hinanden. Men mit behov for at se mine veninder hænger ikke nødvendigvis sammen med, at jeg skal stå på den lokale bar til klokken lort om morgenen med ømme tæer og rander under øjnene. Faktsik er det ikke den form for samvær jeg får mest glæde ud af. Tværtimod elsker jeg, når vi har tid til at fordybe os i hinandens liv et par timer, og vi får vendt verden

Til de af jer, der ikke er sammen med jeres veninder eller prioriterer dem, så synes jeg I skal prøve at overveje at komme i gang med det. Det behøver ikke være kompliceret eller være til kl 5 om morgenen. Det giver rigtig god energi at hygge med en veninde en alm. tirsdag aften, når ungerne er lagt i seng og manden er parkeret i kælderen

KH
Anne
Anmeld