Skal dit barn være organdonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

132319

Det der med at skære i en krop, det gør de jo ret ofte, netop for at se hvad dødsårsagen er 

Jer der skriver sådan, ville I så heller ikke få jeres barn obduceret hvis det døde af uforklarlige årsager.

...For mig handler det ikke om at jeg SKAL tænke på skræksenarier men om at være afklaret, der er en STOR forskel. For nogle år siden skulle min søster og jeg tage stilling til om min farmor skulle obduceres, om hun skulle brændes osv. fordi min far som er enebarn, var i Indien uden vi kunne få kontakt til ham. Det var ikke rart at stå og skulle tage stilling og jeg ville ønske at vi dengang have talt om hvad han syntes. Han var jo trods alt nærmeste pårørende med det sidste at skulle have sagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

AnneBJ

132319 skriver:

Ja, uden tvivl!

Hvis det frygtelige skulle ske at mine børn mistede livet, ville jeg donerere alt hvad jeg kunne. Jeg kan se noget smukt i at deres organer ville redde andre børns liv 

Er selv organdoner med fuld tilladelse uden pårørendes accept. Jeg vil brændes og så kan de lige så godt tage hvad de kan bruge inden 

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

132319 skriver:

Det der med at skære i en krop, det gør de jo ret ofte, netop for at se hvad dødsårsagen er 

Jer der skriver sådan, ville I så heller ikke få jeres barn obduceret hvis det døde af uforklarlige årsager.

...For mig handler det ikke om at jeg SKAL tænke på skræksenarier men om at være afklaret, der er en STOR forskel. For nogle år siden skulle min søster og jeg tage stilling til om min farmor skulle obduceres, om hun skulle brændes osv. fordi min far som er enebarn, var i Indien uden vi kunne få kontakt til ham. Det var ikke rart at stå og skulle tage stilling og jeg ville ønske at vi dengang have talt om hvad han syntes. Han var jo trods alt nærmeste pårørende med det sidste at skulle have sagt.

Men for mig er der to sider...det er fornuften som man kan sidde med her og så er der alt det andet som man står i, i sådan en skrækkelig situation. Så jeg er fuldstændig afklaret med at visse ting ikke skal og kan tages stilling til kun med min fornuft.

Anmeld

1. juni 2011

132319

Eva. skriver:

Men for mig er der to sider...det er fornuften som man kan sidde med her og så er der alt det andet som man står i, i sådan en skrækkelig situation. Så jeg er fuldstændig afklaret med at visse ting ikke skal og kan tages stilling til kun med min fornuft.

Du behøver ikke køre mere i det, jeg HAR forstået at vi ikke bliver enige 

Men du behøver ikke mistolke i form af at folk vil tænke på skræksenarier blot fordi de har taget stilling. Det er -for at bruge et ultra primitivt ord, af mangel på bedre- noget fis!

Anmeld

1. juni 2011

Kløver

Eva. skriver:

Det er også min mening...og jeg tror ikke på man får noget godt ud af at gå og tænke skrækscenarier igennem...ingen kan heldigvis vide hvordan man reagerer i sådan en situation og jeg håber ikke at der er nogen af os herinde der nogensinde skal forholde sig til det at miste et barn

Helt sikkert, ville være så frygteligt

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Det har jeg ikke taget stilling til, og gud forbyde at jeg nogensinde kommer til det!

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Det har jeg ikke taget stilling til, og gud forbyde at jeg nogensinde kommer til det!

Præcis...

Anmeld

1. juni 2011

Talbutikken

Zeus skriver:

Inspireret af den anden tråd..

Skal dit barn være organdonor, hvis det utænkelige skulle ske?

Har du den samme holdning ang dine egne organer, som til dine børns?

Ja..! længere er den ikke. Har altid syntes at det er yders dobbelt moralsk, gerne at ville modtage organer men ikke selv donere

Nu skete det utænkelig jo for mig, men da min datter var død på stedet, kom spørgsmålet ikke på banen.. Men hvis det var, have jeg givet min tilladelse.  

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Talbutikken skriver:

Ja..! længere er den ikke. Har altid syntes at det er yders dobbelt moralsk, gerne at ville modtage organer men ikke selv donere

Nu skete det utænkelig jo for mig, men da min datter var død på stedet, kom spørgsmålet ikke på banen.. Men hvis det var, have jeg givet min tilladelse.  

Der fik du lige tårerne frem i mine øjne. Jeg ved ikke hvad der er sket med din datter (selvom du sikkert har skrevet om det herinde). Men det gør mig i hvert fald utrolig ondt!

Anmeld

1. juni 2011

Talbutikken

smillaluna skriver:

Der fik du lige tårerne frem i mine øjne. Jeg ved ikke hvad der er sket med din datter (selvom du sikkert har skrevet om det herinde). Men det gør mig i hvert fald utrolig ondt!

Tak

Min datter blev kørt ned for snart 4 mdr. siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.