Skal dit barn være organdonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Zeus

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at nogen skulle skære i mine små børns kroppe, uanset det "gode formål"... Jeg faktisk ikke hvad jeg ville gøre, når jeg stod i situationen - selvom jeg selv er organdonor, fordi det bare er noget andet, når det er dem  Omvendt, ville jeg ønske, at der var nogen der ville redde mine børn, hvis de en dag fik brug for et organ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

SiLiMiMa

jeg har selv et donotkort i pungen, og de må tage alt, men jeg har altså svaret nej her... jeg kan slet ikke holde tanken ud, så det vil jeg ikke forholde mig til lige nu.......

heidi

Anmeld

1. juni 2011

132319

Eva. skriver:

Jo, det ved jeg nemlig...der sker aldrig mine børn noget...slut prut finale....

Øhm ok så 

Selvom man er overbevist om at der aldrig vil ske noget, det ønsker ingen jo for sine børn, så synes jeg det er vigtigt at man tager valget alligevel. Uanset om det er for eller imod. Så skal man ikke stå med det midt i sorgen.

For mig har det aldrig været en svær beslutning, vil man have skal man efter min mening også være villig til at give. 

Anmeld

1. juni 2011

eElak

Det vil jeg absolut ikke tænke på det før jeg står i en situation, hvor jeg kan blive nødsaget til at tage stilling.. 

Som selvfølgelig aldrig kommer til at ske!

Anmeld

1. juni 2011

Mira0911

Det vil jeg slet ikke bestemme... Det skal mine børn selv afgøre... Det er deres krop.. 

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

132319 skriver:

Øhm ok så 

Selvom man er overbevist om at der aldrig vil ske noget, det ønsker ingen jo for sine børn, så synes jeg det er vigtigt at man tager valget alligevel. Uanset om det er for eller imod. Så skal man ikke stå med det midt i sorgen.

For mig har det aldrig været en svær beslutning, vil man have skal man efter min mening også være villig til at give. 

Jeg kan da på ingen måde sidde at tage stilling til noget så langt ude, langt væk, urealistisk.....og når jeg sider at der intet sker mine børn så ved jeg da selvfølgelig godt at man ikke kan sige sådan...men altså, visse ting behøver man jo ikke gå og forholde sig til og da især ikke noget hvor man ikke aner noget om hvordan man vil reagere.

Så det og en del andet vil jeg end ikke spilde min tid på at tænke på...det er livet for kort til...nuet er her og nu og det forholder jeg mig til.

Og jeg har haft det inde på livet, et barn i min familie...skrækkeligt.

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Det vil jeg absolut ikke tænke på det før jeg står i en situation, hvor jeg kan blive nødsaget til at tage stilling.. 

Som selvfølgelig aldrig kommer til at ske!

Præcis...sådan forholder jeg mig også til den sag.

Anmeld

1. juni 2011

Zeus

Mira0911 skriver:

Det vil jeg slet ikke bestemme... Det skal mine børn selv afgøre... Det er deres krop.. 

Hvordan skal en 2-årig selv bestemme? Eller en 5-årig? Er det noget du vil snakke med dem om, eller hvordan mener du, de selv skal bestemme?

Anmeld

1. juni 2011

132319

Eva. skriver:

Jeg kan da på ingen måde sidde at tage stilling til noget så langt ude, langt væk, urealistisk.....og når jeg sider at der intet sker mine børn så ved jeg da selvfølgelig godt at man ikke kan sige sådan...men altså, visse ting behøver man jo ikke gå og forholde sig til og da især ikke noget hvor man ikke aner noget om hvordan man vil reagere.

Så det og en del andet vil jeg end ikke spilde min tid på at tænke på...det er livet for kort til...nuet er her og nu og det forholder jeg mig til.

Og jeg har haft det inde på livet, et barn i min familie...skrækkeligt.

Uanset om det er urealistisk eller ej, synes jeg stadig det er vigtigt at have taget stilling, inden det utænkelige skulle ske.

....Men jeg er den forkerte at debattere dette med, da jeg 100% går ind for at organdonation fra fødslen burde indføres (og så kan man framelde sine børn, hvis det er det man lyster.)

Jeg ville ALDRIG kunne tage stilling til den slags midt i en sorg så stor, så derfor har jeg taget den på forhånd. Så ved folk også hvad min holdning er, hvis der skulle ske os alle noget på én gang.

Anmeld

1. juni 2011

Mira0911

Zeus skriver:

Hvordan skal en 2-årig selv bestemme? Eller en 5-årig? Er det noget du vil snakke med dem om, eller hvordan mener du, de selv skal bestemme?

Fik formuleret mig total dårligt! Når de har alderen og forstår hvad det går ud på, skal de selv afgøre det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.