Skal dit barn være organdonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Zeus

Mira0911 skriver:

Fik formuleret mig total dårligt! Når de har alderen og forstår hvad det går ud på, skal de selv afgøre det.. 

Hihi, okay, forstod heller ikke helt, hvordan det skulle kunne lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Lise

Jeg tog selv stilling og meldte mig til donorregistret allerede som 18-årig, men hvor vidt mine børn skal, det kan jeg ikke sige noget om. Jeg håber naturligvis at det aldrig bliver et valg jeg skal træffe - det er jo meningen at de sammen skal lægge mig i graven...om maaaaange år. Men min fornuft siger mig, at vil man gerne modtage - og det vil vi jo gerne, og det vil jeg også gerne sige på mine børns vegne, så må man også give...

Men jeg har virkelig svært ved at forholde mig til det!

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

132319 skriver:

Uanset om det er urealistisk eller ej, synes jeg stadig det er vigtigt at have taget stilling, inden det utænkelige skulle ske.

....Men jeg er den forkerte at debattere dette med, da jeg 100% går ind for at organdonation fra fødslen burde indføres (og så kan man framelde sine børn, hvis det er det man lyster.)

Jeg ville ALDRIG kunne tage stilling til den slags midt i en sorg så stor, så derfor har jeg taget den på forhånd. Så ved folk også hvad min holdning er, hvis der skulle ske os alle noget på én gang.

Du aner jo reelt ikke om dit valg nu ville stemme overens med det valg nu ville tage hvis ulykken skulle indtræffe. Så jeg kan slet ikke se at en beslutning taget nu kan bruges til noget i et helt andet liv, som det ville være for mig at miste et barn. Mit barn går over alt andet, også andre børn og det at kunne redde dem evt...det gør jeg ikke selv, der kan de tage alt...men mine børn, de står højere end alt andet og derfor kan jeg slet ikke forholde mig til hvad og hvordan i forhold til noget så utopisk som at de skulle væk fra mig.

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

132319 skriver:

Ja, uden tvivl!

Hvis det frygtelige skulle ske at mine børn mistede livet, ville jeg donerere alt hvad jeg kunne. Jeg kan se noget smukt i at deres organer ville redde andre børns liv 

Er selv organdoner med fuld tilladelse uden pårørendes accept. Jeg vil brændes og så kan de lige så godt tage hvad de kan bruge inden 

Samme her. 

Anmeld

1. juni 2011

Mira0911

Zeus skriver:

Hihi, okay, forstod heller ikke helt, hvordan det skulle kunne lade sig gøre

Hehe okey... Så er det på plads.. 

Anmeld

1. juni 2011

Mor til Ella

Zeus skriver:

Inspireret af den anden tråd..

Skal dit barn være organdonor, hvis det utænkelige skulle ske?

Har du den samme holdning ang dine egne organer, som til dine børns?

Jeg ser lidt på den på den måde at hvis mit barn blev alvorligt syg ville jeg håbe der var nogen der havde den holdning at hvis mit eget barn ikke kan leve kan det hjælpe en anden familie.

Så ja, har samme holdning med mine egne organer, de må tage alt, men mit ansigt skal de lade være, af hensyn til mine familie, det er noget de har ønsket

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Eva. skriver:

Du aner jo reelt ikke om dit valg nu ville stemme overens med det valg nu ville tage hvis ulykken skulle indtræffe. Så jeg kan slet ikke se at en beslutning taget nu kan bruges til noget i et helt andet liv, som det ville være for mig at miste et barn. Mit barn går over alt andet, også andre børn og det at kunne redde dem evt...det gør jeg ikke selv, der kan de tage alt...men mine børn, de står højere end alt andet og derfor kan jeg slet ikke forholde mig til hvad og hvordan i forhold til noget så utopisk som at de skulle væk fra mig.

Forhåbentlig mener du ikke "utopisk" 

Anmeld

1. juni 2011

132319

Eva. skriver:

Det kan jeg vel, lige så vel som du kan sige at du ikke kan -Lad være med at tro at du ved hvordan jeg tænker 

Min holdning er at hvis man vil modtage, så skal man også være villig til at give -Og jeg vil til hver en tid modtage et organ, både til mit barn og mig selv hvis det var nødvendigt 

Kommer blot med min holdning, som sagt er det for MIG rart at vide at folk ved hvad der skal ske hvis mine børn og jeg skulle omkomme i en ulykke, samtidig.

Jeg håber aldrig aldrig aldrig at det sker men det KAN ske og derfor har jeg det bedst med at være fuldstændig afklaret.

Anmeld

1. juni 2011

9510

132319 skriver:

Ja, uden tvivl!

Hvis det frygtelige skulle ske at mine børn mistede livet, ville jeg donerere alt hvad jeg kunne. Jeg kan se noget smukt i at deres organer ville redde andre børns liv 

Er selv organdoner med fuld tilladelse uden pårørendes accept. Jeg vil brændes og så kan de lige så godt tage hvad de kan bruge inden 

Det er det samme her

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

132319 skriver:

Det kan jeg vel, lige så vel som du kan sige at du ikke kan -Lad være med at tro at du ved hvordan jeg tænker 

Min holdning er at hvis man vil modtage, så skal man også være villig til at give -Og jeg vil til hver en tid modtage et organ, både til mit barn og mig selv hvis det var nødvendigt 

Kommer blot med min holdning, som sagt er det for MIG rart at vide at folk ved hvad der skal ske hvis mine børn og jeg skulle omkomme i en ulykke, samtidig.

Jeg håber aldrig aldrig aldrig at det sker men det KAN ske og derfor har jeg det bedst med at være fuldstændig afklaret.

Jeg kan sagtens læse hvad du skriver, jeg siger bare at jeg ikke kan forholde mig til noget som jeg ved er det værste der kunne ske...og jeg ville være så ligeglad med at man skulle give og tage hvis det handlede om at jeg mistede alt....men jeg aner ikke hvad jeg ville vælge og nu sker der heller ikke mine børn noget...så let er det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.