What to do ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Vingummien

Mooolly skriver:

Hej tøser  

Jeg har for nyligt fundet ud af at jeg er gravid , jeg er i 5 uge  

jeg er helt fast besluttet på at beholde barnet , men min kæreste han vil slet ikke have jeg beholder det , han har 4 børn i forvejen og ønsker ikke flere lige nu . 

Han truer med at gå fra mig og blir ved at prøve at overtale mig til abort :/ 

jeg ved ikke hvordan jeg skal håndterer situationen .. 

jeg har fået 3 aborter før har har fortrudt ..

er der nogen der har været ude for noget lignene eller bare har et godt råd til hvad jeg kan stille op ?  

knus

Jeg havde beholdt barnet, godt ske at han har børn i forvejen, men hvis du også vil have dine egne. Og han var jo med til at lave det, og det kunne han i princippet bare have ladet være med

Og man skal ikke true med sådan noget, og at du har fået aborter i før er jo også hårdt for kroppen.

Og at være alene er ikke så hårdt som man tror.

Men du skal selvfølgelig også tage dine følelser for ham med i overvejelserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Chamomile

Jeg tror desværre ikke, at du kan sige noget som vil gavne. Du må fokusere på dig selv, og din baby- og så håbe at han vil være klar til at være far endnu engang, når chokket har lagt sig. 

Anmeld

1. juni 2011

Rockertand

Mooolly skriver:

Jeg har altid sagt til ham at jeg ikke er på p-piller og at hvis jeg blev gravid ville jeg beholde det , han har bare ikke taget det seriøst .. han er 23

OMG - har han 4 børn og er 23 år??  Hold da op, et eller andet sted kan jeg måske så godt forstå, at han ikke vil have flere børn lige nu (og bør nok pakke "den" langt væk og først tage den frem igen om ca. 10 år) - men nu er du jo gravid, og så må han være mand nok til at tage ansvar for situationen - ellers må han betale ved kasse 1.

Anmeld

1. juni 2011

Mooolly

STN skriver:

Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort i din situation, for som du skriver, så er det ikke sjovt at sætte et barn i verden, som faren ikke vil være der for..... Så hvis du vælger at beholde barnet, så vælger du også din kæreste fra, for du skal ikke overtale ham, det vil ikke holde i længden - han skal selv ville det... Desuden synes jeg også at mændene har noget at skulle have sagt i sådanne situationer - jeg mener, bare fordi det er kvinderne, der bærer barnet, så synes jeg også man skal lytte til hvad faren til barnet siger... men det kommer vel også an på hvordan prioriterer.... det bedste ville jo være at sætte et barn i verden, som var ønsket for begge parter....

Men held og lykke med det - følg dit hjerte!

Det har du helt ret i , men jeg mener os at man må ta konsekvenserne af sine handlinger , og han har hele tiden vidst at jeg kunne blive gravid .. hvis han virkelig ikke ville have et barn kunne han have brugt kondom eller i det mindste trukket sig ud inden han kom .. 

men ja , drømmen er da helt klart at det var ønsket fra begge sider og at han var lige så glad som jeg er ..

Anmeld

1. juni 2011

Nadia Foged

Mooolly skriver:

Ja han har sagt fra starten at han ikke vil ha flere , men samtidig har han været total lgeglad med at jeg ikke har været på p-piller eller noget .. Og jeg har sagt at jeg beholder barnet hvis jeg blir gravid ..

Okay.. og nu spørger jeg så bare, har du aldrig tænkt over om du ville være sammen med en der ikke ville have flere???

Anmeld

1. juni 2011

Mooolly

Rockertand skriver:

OMG - har han 4 børn og er 23 år??  Hold da op, et eller andet sted kan jeg måske så godt forstå, at han ikke vil have flere børn lige nu (og bør nok pakke "den" langt væk og først tage den frem igen om ca. 10 år) - men nu er du jo gravid, og så må han være mand nok til at tage ansvar for situationen - ellers må han betale ved kasse 1.

haha jeg forstår ham nemlig os godt , men lige præcis derfor burde han vide hvad der sker nar man har sex

Anmeld

1. juni 2011

Mooolly

Nadia Foged skriver:

Okay.. og nu spørger jeg så bare, har du aldrig tænkt over om du ville være sammen med en der ikke ville have flere???

jo , men han vidste os godt at jeg ville og han sagde vi kunne snakke om det om et par år

Anmeld

1. juni 2011

Mooolly

Chamomile skriver:

Jeg tror desværre ikke, at du kan sige noget som vil gavne. Du må fokusere på dig selv, og din baby- og så håbe at han vil være klar til at være far endnu engang, når chokket har lagt sig. 

Det håber jeg virkelig os , man kan altid håbe han vokser med opgaven

Anmeld

1. juni 2011

Mooolly

Vingummien skriver:

Jeg havde beholdt barnet, godt ske at han har børn i forvejen, men hvis du også vil have dine egne. Og han var jo med til at lave det, og det kunne han i princippet bare have ladet være med

Og man skal ikke true med sådan noget, og at du har fået aborter i før er jo også hårdt for kroppen.

Og at være alene er ikke så hårdt som man tror.

Men du skal selvfølgelig også tage dine følelser for ham med i overvejelserne

det er ikke så meget mine følelser for ham jeg tænker på , har mistet ret meget for ham pga. alt det her , men bare mer hvad man lige skal fortælle et lille barn når det spørg hvor og hvem far er

Anmeld

1. juni 2011

Vingummien

Mooolly skriver:

det er ikke så meget mine følelser for ham jeg tænker på , har mistet ret meget for ham pga. alt det her , men bare mer hvad man lige skal fortælle et lille barn når det spørg hvor og hvem far er

Sandheden dog ikke på den hårde måde. Men at mor og far valgte at bo hver for sig, da det var det der var bedst i jeres tilfælde. Man skal selvfølgelg ikke sige i hovedet på barnet at far ikke vil have ham/hende, medmindre han så vælger ikke at vil have noget med barnet at gøre overhovedet.

Men ikke sikkert han mener det hvis du vælger at beholde det.

Ved godt det er privat, men har de 4 han har i forvejen samme mor? for hvis de ikke har det kan det jo være det skræmmer ham lidt, og han forstiller sig måske det hele vil blive ødelagt pga barnet, men han får det bare udtrygt forkert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.