1 dag i dagpleje i dag.. Berolig mig :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

mth1987

Lou87 skriver:

Hmm ja det ku jeg vel egentligt...
Men 10 kg om måneden før skat er heller ikk nok jo - mit budget er på ca 10 :/

Jeg er sikker på at der ka gøres lidt fra bankens side. Hvis du siger St du pga af pers. Årsager sku ha en anden udd.Og så ka i nok skære ned på nogle ting bare for et halvt år, det skader ikk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Det skal nok gå. Det er altid hårdt i starten. Da Liam skulle indkøres var jeg stadig på barsel, så han kunne få en laaaaaang indkøringsperiode. Men den lille fis var bare SÅ god til at finde sig til rette, så der gik ikke andet end et par dage før dp foreslog han sov til middag hos hende. Og vupti, så havde jeg en masse dage alene. Det var næsten det værste

Min mand arbejder også i butik og har dage hvor han ikke ser Liam. Han synes også det var rigtig hårdt i starten, men man vænner sig til det. Især når man ikke kan gøre noget ved det alligevel.

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

mth1987 skriver:

Jeg er sikker på at der ka gøres lidt fra bankens side. Hvis du siger St du pga af pers. Årsager sku ha en anden udd.Og så ka i nok skære ned på nogle ting bare for et halvt år, det skader ikk

Synes bare ikk rigtig vi har sådan vildt meget overflødigt..
Tv og internet, ja, men vi går ik til alt mulig og sådan..

Men ja - tænker lidt om man sku snakke med evt sin fagforreing, mon ikk de har lidt styr på hva priserne er for elev plads og sådan ?

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

Rikke&Liam skriver:

Det skal nok gå. Det er altid hårdt i starten. Da Liam skulle indkøres var jeg stadig på barsel, så han kunne få en laaaaaang indkøringsperiode. Men den lille fis var bare SÅ god til at finde sig til rette, så der gik ikke andet end et par dage før dp foreslog han sov til middag hos hende. Og vupti, så havde jeg en masse dage alene. Det var næsten det værste

Min mand arbejder også i butik og har dage hvor han ikke ser Liam. Han synes også det var rigtig hårdt i starten, men man vænner sig til det. Især når man ikke kan gøre noget ved det alligevel.

Jeg tror også uden det ska lyde forkert at mændende ikk tager det lige så tungt.. men jeg synes måske bare at to gange om ugen er rigeligt for mig ikk og se min datter inden sengetid

Anmeld

3. juni 2011

Lone Jakobsen

nutche skriver:

ja en time kan gøre en kæmpe forskel når det handler om tiden med sit barn. har lidt travlt nu, men prøver at svare dig lidt mere udførligt senere

her var det så slemt at jeg nærmest følte mig chikaneret af min nærmeste overordnet. det var virkelig et problem. jeg har ellers været 10 år i detail, men efter jeg fik den yngste, følte jeg pludselig at mit job var ufatteligt meningsløst. det sagde mig bare slet ingenting.

at jeg så var super heldig at kunne skifte til noget der betyder så utroligt meget for mig.... ja det er jo bare super lækkert

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

nutche skriver:

her var det så slemt at jeg nærmest følte mig chikaneret af min nærmeste overordnet. det var virkelig et problem. jeg har ellers været 10 år i detail, men efter jeg fik den yngste, følte jeg pludselig at mit job var ufatteligt meningsløst. det sagde mig bare slet ingenting.

at jeg så var super heldig at kunne skifte til noget der betyder så utroligt meget for mig.... ja det er jo bare super lækkert

Okay - det er simpelthen også bare for meget når det når ud i sådan noget altså!! Det kan bare ikk passe at det der med og chikanere og mobning ska finde sted på en voksen arbejdsplads..
Men sådan var det også der hvor jeg var elev, så der sku jeg heller ikk forsætte bagefter, det var helt sikkert!

Anmeld

3. juni 2011

Lone Jakobsen

Lou87 skriver:

Okay - det er simpelthen også bare for meget når det når ud i sådan noget altså!! Det kan bare ikk passe at det der med og chikanere og mobning ska finde sted på en voksen arbejdsplads..
Men sådan var det også der hvor jeg var elev, så der sku jeg heller ikk forsætte bagefter, det var helt sikkert!

nej og det er bare så hårdt fordi ens job er er meget stor del af ens hverdag, så det betyder virkelig meget at man er gald og tilfreds når man møder om morgenen.

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

nutche skriver:

nej og det er bare så hårdt fordi ens job er er meget stor del af ens hverdag, så det betyder virkelig meget at man er gald og tilfreds når man møder om morgenen.

SÅ enig
Det er muligt man ikk er li gode venner med alle sine kollegager, men hvis der bare er en hvor det slet ikk spiller, eller ja som du siger, chefen.. ja så duer det ikk!

Anmeld

5. juni 2011

Lone Jakobsen

Lou87 skriver:

SÅ enig
Det er muligt man ikk er li gode venner med alle sine kollegager, men hvis der bare er en hvor det slet ikk spiller, eller ja som du siger, chefen.. ja så duer det ikk!

nej især når man så ber om hjælp og ikke får det. jeg klagede ofte over vedkomne, men fik ingen hjælp.

Anmeld

5. juni 2011

Isabeau

Lou87 skriver:

Hej De Damer..

Ja så er vi kommet til den dag hvor lillefisen skal starte i dagpleje.
På en måde er man jo skide stolt over hvor stor hun er når hun sådan kravler rundt nu og rigtig følger sin udvikling osv..
Men på den anden side, så når denne dag rammer, så føler man pludselig det hele er gået allllllllllllt for stærkt

Jeg har knapt en måned og køre hende ind i, så jeg tror måske nok jeg nok skal klare denne her måned.. Men når først jeg startet job op, ja så er jeg sku ikk så sikker på hvordan det skal gå..

Jeg er desværre et fjols og har valgt mig butiksuddannelsen, og et endnu større fjols fordi jeg har endt med og arbejde i center !!
Så jeg står i den situation jeg arbejder to gange om ugen fra 10-20, dvs jeg når nok ikk engang og se min datter inden sengetid, og det er sku nok det der slider mine tanker til døde
(jeg kan pt ikke af personlige årsager skifte tøj.. og har ej heller råd til og læse om tror jeg)

Er der nogen derude der står eller har stået i samme situation som mig job mæssigt som enten kan hjælpe eller berolige mig, og sige det nok skal gå ????

Tak fordi du læste med

- og nu vil jeg så begi mig i dagpleje.... for første gang... suk

Jeg kan tydeligt huske første dag  

Jeg fik lov at være der med Stella en times tid den første dag, dagen efter var hun der selv i et par timer, og dagen efter igen var hun der til middag, hvor jeg hentede hende, og hun sov lur derhjemme. Torsdag sov hun der, og jeg hentede hende kl. 14.00 - det gik bare så fint og så let

Tudede ellers et par dage før, og tænkte jeg kommer aldrig til at kunne undvære hende, så jeg havde planlagt at støvsuge, vaske op og lign. i huset, mens Stella var i dagpleje, for at få tiden til at gå.... Alligevel sad jeg de første par dage bare og kiggede med fjernsynet i baggrunden.

Men det er slet ikke så galt og man mærker hurtigt om det klikker mellem barnet og dagplejer, og dig og dagplejer

Pøj pøj!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.