1 dag i dagpleje i dag.. Berolig mig :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Lou87

BB78 skriver:

Åhhh Lou, du viser lige mine tanker dér  Jeg er selv i vilrede lige pt. Jeg har 2 timers transport hver vej i tog til mit arbejde. Aner virkelig ikke hvordan det skal gå, når jeg starter på arbejde igen. 

Faderen og farmor kan sagtens hente og aflevere - men hvad med moderen 

2 timer !!!!  Arhjggg ... hvorfor det ????
Det jo også helt vildt, heldigvis har jeg kun en halv time hver vej, men den der lukkevagts tid dræber mig - jeg vil jo først være hjemme kvart i ni!! Øv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Lou87

lisesp83 skriver:

Håber du kan få nogle svar på dit ?

Jeg brugte 1 uge til indkøring, og det gik bare strygende. Hun er der en hel dag nu. Fra 7.30 - 15.30..

Ja håber nogen kan berolige mig med jeg ikk er den eneste i så fald..

Oki, lyder dejligt at hun blev kørt så hurtigt ind, håber jeg også min pige kan

Anmeld

1. juni 2011

Kaufie

Det er nok dig, det gør mest ondt på!

Se det som en mulighed for faren at komme lidt mere på bane (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget han deltager i forvejen - men fra hentetid til puttetid vil han nu et par dage om ugen være 110% på)

Når du har så lange dage, har du vel også fri på alm hverdage, hvor du kan holde din datter hjemme og hyggenygge med hende?

Min den store blev afleveret 7.15 og hentet 16.30 hver eneste f***** dag - så der var stort set kun weekender til at hygge - dét synes jeg faktisk er værre!

Nu er jeg heldigvis et andet sted og kun på 30 timer, så verden ser meget anderledes ud for min lille datter, der skal starte dp til august. 

Anmeld

1. juni 2011

Den lykkelige

Har ingen råd.. desværre..
Men har det præcis som dig.. jeg arbejdede på fisketorvet i københavn hvor jeg har været i lære.. men har inden jeg blev gravid ændret karriere retning.. Jeg havde også 2 lukkevagter om ugen til 20 på fisketorvet.. Og vi var der gerne til 20.30 og lukke ned.. også havde jeg ca 45 min hjem.. Godt nok sene dage..  Kunne slet ikke se det skulle fungere med familie livet.. så endte med at få en anden uddannelse..

Håber du finder ud af det.. held og lykke..

Anmeld

1. juni 2011

Lone Jakobsen

uh du kan tro jeg føler med dig.

da min yngste skulle starte i dp. arbejde jeg selv i butik, og havde det bare rigtigt skidt med at skulle starte igen. jeg havde slet ikke lyst til at skulle tilbage i butikken. de skæve arbejdstider og det absolut intetsigende arbejde gjorde mig helt trist indeni.

da jeg samtidig havde det dårligt med mine kollegaer, valgte jeg at tage springet og sige jobbet op. det er det absolut bedste jeg har gjort. jeg er blevet langt mere glad og tilfreds, mit nye job giver så langt mere mening, og jeg har fået meget mere tid til alle mine dejlige unger

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Kaufie skriver:

Det er nok dig, det gør mest ondt på!

Se det som en mulighed for faren at komme lidt mere på bane (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget han deltager i forvejen - men fra hentetid til puttetid vil han nu et par dage om ugen være 110% på)

Når du har så lange dage, har du vel også fri på alm hverdage, hvor du kan holde din datter hjemme og hyggenygge med hende?

Min den store blev afleveret 7.15 og hentet 16.30 hver eneste f***** dag - så der var stort set kun weekender til at hygge - dét synes jeg faktisk er værre!

Nu er jeg heldigvis et andet sted og kun på 30 timer, så verden ser meget anderledes ud for min lille datter, der skal starte dp til august. 

Far er meget på, og elsker det da også, og tror bestemt også det er MIG og ikke min datter det er hårdest for..
Men også det jeg ville frem til med indlægget

Jeg har en ugentligt fridag jo og vil så vidt muligt også holde hende hjemme der, eller ihvertfald hende tidligt alt efter hvor mange gøremål jeg har som jo ikk kan nåes de andre dage grundet de sene tider. Men derfor er det stadig de to vagter til kl 20 der dræber mig

Dejligt for dig dit nye job gør det bedre

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Den lykkelige skriver:

Har ingen råd.. desværre..
Men har det præcis som dig.. jeg arbejdede på fisketorvet i københavn hvor jeg har været i lære.. men har inden jeg blev gravid ændret karriere retning.. Jeg havde også 2 lukkevagter om ugen til 20 på fisketorvet.. Og vi var der gerne til 20.30 og lukke ned.. også havde jeg ca 45 min hjem.. Godt nok sene dage..  Kunne slet ikke se det skulle fungere med familie livet.. så endte med at få en anden uddannelse..

Håber du finder ud af det.. held og lykke..

Ja det blir bare sådan nogle dumme lange dage.. jeg vil også først være hjemme ca kvart i ni og der sover hun jo så det er nok mest det der bekymrer mig at jeg ikk hele to gange om ugen er der til og putte hende.. det vil jo klart være hende og self kæresten også, man glæder sig til og komme hjem til.. og så når man det bare ikk 5 ud af 7 dage øv.. men tak for dinforståelse.. og dejligt for dig du har valgt andre veje, hvis jeg vidste min økonomi kunne klare at jeg læste igen, så ville jeg gøre det!! men jeg har et budget på 11.700 ca der ska betales såå.. går ikk på en su det gør det bare ikk!

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

nutche skriver:

uh du kan tro jeg føler med dig.

da min yngste skulle starte i dp. arbejde jeg selv i butik, og havde det bare rigtigt skidt med at skulle starte igen. jeg havde slet ikke lyst til at skulle tilbage i butikken. de skæve arbejdstider og det absolut intetsigende arbejde gjorde mig helt trist indeni.

da jeg samtidig havde det dårligt med mine kollegaer, valgte jeg at tage springet og sige jobbet op. det er det absolut bedste jeg har gjort. jeg er blevet langt mere glad og tilfreds, mit nye job giver så langt mere mening, og jeg har fået meget mere tid til alle mine dejlige unger

Ja det er bare SÅ SURT !!
Jeg kan nu egentligt godt li mit job, det er interessant nok for nu - men er ikk mit ønskejob.. og tjah har som sådan heller ikk noget mod mine kollegager, men ved at den ene har den holdning at man ihvertfald SAGTENS kan arbejde i butik og til de tider, for det ku hun i sine gamle dage.. Men nu er JEG jo altså bare ikk HENDE!!
Jeg vil sku gerne være sammen med mit barn altså.

Ja jeg har også tænkt på det men man får jo desværre karaktæne hvis man selv smutter og i disse tider er det bare skidt ikk og beholde sit job når man har et  Plus jeg vil jo ikk få helt det samme i dagpenge, så ville det bare blive surt penge mæssigt i stedet.

Anmeld

1. juni 2011

Den lykkelige

Lou87 skriver:

Ja det blir bare sådan nogle dumme lange dage.. jeg vil også først være hjemme ca kvart i ni og der sover hun jo så det er nok mest det der bekymrer mig at jeg ikk hele to gange om ugen er der til og putte hende.. det vil jo klart være hende og self kæresten også, man glæder sig til og komme hjem til.. og så når man det bare ikk 5 ud af 7 dage øv.. men tak for dinforståelse.. og dejligt for dig du har valgt andre veje, hvis jeg vidste min økonomi kunne klare at jeg læste igen, så ville jeg gøre det!! men jeg har et budget på 11.700 ca der ska betales såå.. går ikk på en su det gør det bare ikk!

Kan godt forstå du ikke synes om det.. men så må du tage de 5 andre dage  Og måske det rart nok for din kæreste/mand at han har mulighed for hende alene.. Men altså kan sagtens forstå dine tanker..
Jeg havde kun mulighed for at vælge ny retning fordi jeg var alene på det tidspunkt.. men kunne se på min chef som havde to børn hvad det gjorde.. vill jeg ikke.. så ville nå det i tide..
Nu ved jeg ikke hvor stor en forretning det er du er i.. men kan du ikke spørge nogle af ungarbejderne om de vil tage lukkevagterne, så du kun har fra 9-17 eller 10-18..?

Anmeld

1. juni 2011

Anne85

Min datter er også lige startet i dp idag... Vi har dog kun to små uger til indkøring (og så ramler vi endda ind i kr. Himmelfart og pinse)

Mht arbejdstider - jeg er sygeplejesker hvilket bestemt også betyder skæve arbejdstider - nattevagter, aftenvagter hvor jeg først er hjemme 23.30, tidlige morgenvagter, 12 timers vagter, weekend vagter osv osv osv - MEN jeg ser sårn her på det: måske jeg ikke er der til at putte ungerne hver eneste aften MEN så er deres dejlige far og han blir på den måde lige så vigtig som jeg - OG så giver de skiftende arbejdstider også en masse luft - jeg har ofte 1-2 fridage i løbet af ugen, når jeg skal i aftenvagt kan vi tage den med ro herhjemme om morgenen og ungerne skal ikke afleveres kl lort om morgenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.