1 dag i dagpleje i dag.. Berolig mig :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

oerbaek

kender det alt for godt jeg er også en af de "heldige med butiks udd" da jeg kom tilbage fra barsel med min den 1 dreng var jjeg kun på min arbejdsplads i 3 uger så havde jeg fundet noget andet dog stadig i butik men i den by jeg selv bor i så jeg slap for den lange transport og sene vagter var nemlig også i et center. Men selvom jeg kom til at arbejde i min egen by var arbejdstiden alligevel fra 9,30-17,30 hver eneste dag det kunne jeg simpelthen ikke holde ud... men jeg har ikke råd, lige nu i hvertfald, til at tage en ny udd, men valgte i stedet at arbejde som pædagog medhjælper i en børnehave hvilket for mig er meget bedre både med tiderne men også jobbet i sig selv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

mth1987

Har du overvejet en anden elevuddannelse. Det jo trods alt det dobbelte af su første år. Og ku måske gå nu Lasse har fået job.Har da ikk hørt noget om de personlige årsager til at du ikk ka skifte??

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Den lykkelige skriver:

Kan godt forstå du ikke synes om det.. men så må du tage de 5 andre dage  Og måske det rart nok for din kæreste/mand at han har mulighed for hende alene.. Men altså kan sagtens forstå dine tanker..
Jeg havde kun mulighed for at vælge ny retning fordi jeg var alene på det tidspunkt.. men kunne se på min chef som havde to børn hvad det gjorde.. vill jeg ikke.. så ville nå det i tide..
Nu ved jeg ikke hvor stor en forretning det er du er i.. men kan du ikke spørge nogle af ungarbejderne om de vil tage lukkevagterne, så du kun har fra 9-17 eller 10-18..?

Jeg er self glad for jeg har min kæreste, det er jo trods alt hendes far, så de får jo også et tæt bånd ud af det og så ska hun ikk afleveres hos bedsteforældrene hele tiden og sådan..
Men ja - det er bare så hårdt for mig og tænke på at det er to gange om ugen
Og nej jeg står desværre i en optiker butik, hvor jeg er salgsassistent/stylist og derved billigere end optikeren og ha gående så mange timer..
Men altså hvis det går helt galt må jeg jo bare efter ferieræset er overstået prøve og spørge om ikk det er muligt på en eller anden måde og skippe bare den ene af de to lange vagter.. selvom jeg ikk ka se hvordan... men så har jeg da nævnt det for hende.

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Anne85 skriver:

Min datter er også lige startet i dp idag... Vi har dog kun to små uger til indkøring (og så ramler vi endda ind i kr. Himmelfart og pinse)

Mht arbejdstider - jeg er sygeplejesker hvilket bestemt også betyder skæve arbejdstider - nattevagter, aftenvagter hvor jeg først er hjemme 23.30, tidlige morgenvagter, 12 timers vagter, weekend vagter osv osv osv - MEN jeg ser sårn her på det: måske jeg ikke er der til at putte ungerne hver eneste aften MEN så er deres dejlige far og han blir på den måde lige så vigtig som jeg - OG så giver de skiftende arbejdstider også en masse luft - jeg har ofte 1-2 fridage i løbet af ugen, når jeg skal i aftenvagt kan vi tage den med ro herhjemme om morgenen og ungerne skal ikke afleveres kl lort om morgenen.

Åhh tusind tak for dit svar.. Mit hjerte blødede en lille smule op, selvom det stadig er hårdt og tænke på

Men du har helt ret i, at så er hendes dejlige far der jo heldigvis.
Man vil jo bare så gerne være der ved dem hele tiden
Og det er nok hårdere for mig og tænke på jeg ikk er der til og putte end omvendt... og som du også siger, så har jeg morgenerne med hende hvor der ikk ska stresses fordi jeg møder sent.
Og en enkelt ugentlig fridag, og den må jeg jo bare udnytte så godt jeg kan

Kan godt se du næsten har det værre end mig med de skiftende tider - ikk at det er hån.. men bare rart li og høre man ikk er den eneste Og tager hatten af for dit job, det gir også bare så meget mere mening end mit kedelig butiks job

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

oerbaek skriver:

kender det alt for godt jeg er også en af de "heldige med butiks udd" da jeg kom tilbage fra barsel med min den 1 dreng var jjeg kun på min arbejdsplads i 3 uger så havde jeg fundet noget andet dog stadig i butik men i den by jeg selv bor i så jeg slap for den lange transport og sene vagter var nemlig også i et center. Men selvom jeg kom til at arbejde i min egen by var arbejdstiden alligevel fra 9,30-17,30 hver eneste dag det kunne jeg simpelthen ikke holde ud... men jeg har ikke råd, lige nu i hvertfald, til at tage en ny udd, men valgte i stedet at arbejde som pædagog medhjælper i en børnehave hvilket for mig er meget bedre både med tiderne men også jobbet i sig selv  

"Dejligt" og høre jeg ikk er den eneste "dumme" hihi
Jeg kan ikk li se nu hvordan jeg bare skal klare en uge i de tider jeg har.. suk.. så forstår godt du gik kold efter de 3 uger..
Men nu må jeg li se hvordan situationen er når jeg kommer tilbage, for har skænket tanken og arbejde i den by jeg bor og spare transport tid, men også få arbejds tid kun til 17.30.. det tror jeg godt jeg ku overleve... for så vil jeg trods alt ha tiden med hende om morgenen og nå hjem og spise sammen alle sammen...

Okay det er da også super fedt du så ku finde det i stedet
Men ska man ikk være uddannet indenfor noget pædagoisk for det ?

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

mth1987 skriver:

Har du overvejet en anden elevuddannelse. Det jo trods alt det dobbelte af su første år. Og ku måske gå nu Lasse har fået job.Har da ikk hørt noget om de personlige årsager til at du ikk ka skifte??

Jamen jeg vil stadigvæk kun ha udbetalt ca 7-8000 stk mener jeg, så det jo ikke nok... men har tænkt på måske at når jeg fylder 25 sku en voksen elev løn vidst være lidt højere.. ?!
Men der er stadig også bare et halvt år til

Du ved godt hvorfor det er jeg ikk "tør" søge nyt job pt
Vil bare ikk skrive for meget herinde...

Anmeld

1. juni 2011

Anne85

Lou87 skriver:

Åhh tusind tak for dit svar.. Mit hjerte blødede en lille smule op, selvom det stadig er hårdt og tænke på

Men du har helt ret i, at så er hendes dejlige far der jo heldigvis.
Man vil jo bare så gerne være der ved dem hele tiden
Og det er nok hårdere for mig og tænke på jeg ikk er der til og putte end omvendt... og som du også siger, så har jeg morgenerne med hende hvor der ikk ska stresses fordi jeg møder sent.
Og en enkelt ugentlig fridag, og den må jeg jo bare udnytte så godt jeg kan

Kan godt se du næsten har det værre end mig med de skiftende tider - ikk at det er hån.. men bare rart li og høre man ikk er den eneste Og tager hatten af for dit job, det gir også bare så meget mere mening end mit kedelig butiks job

Jeg er faktisk glad for mine arbejdstider... Mine børn skal aldrig afleveres møg tidligt om morgenen eller hentes sent... Og mindst en gang i ugen kan de holde en fridag ;-) jeg ville synes det var så synd hvis min mand og jeg begge havde et 8-16 job - så skulle ungerne være i inst. fra 7-17 ;-) så vi nyder godt af at vi begge har skæve arbejdstider - selvom det selvfølgelig betyder at der er en del aftener hvor der kun er en forældre hjemme - men sårn er det og ungerne nyder bare at den der er her er her 100 % :-)

Anmeld

1. juni 2011

Lou87

Anne85 skriver:

Jeg er faktisk glad for mine arbejdstider... Mine børn skal aldrig afleveres møg tidligt om morgenen eller hentes sent... Og mindst en gang i ugen kan de holde en fridag ;-) jeg ville synes det var så synd hvis min mand og jeg begge havde et 8-16 job - så skulle ungerne være i inst. fra 7-17 ;-) så vi nyder godt af at vi begge har skæve arbejdstider - selvom det selvfølgelig betyder at der er en del aftener hvor der kun er en forældre hjemme - men sårn er det og ungerne nyder bare at den der er her er her 100 % :-)

Ja det er rigtig nok...
Må prøve og finde glæden frem i at hun da trods alt ikk er hele dagen i instituation... Hun vil være der ca fra 9 til 15.30...
Og så må jeg som sagt glæde mig over hendes far så har hende og de kan knytte sig sammen.

Anmeld

2. juni 2011

mth1987

Lou87 skriver:

Jamen jeg vil stadigvæk kun ha udbetalt ca 7-8000 stk mener jeg, så det jo ikke nok... men har tænkt på måske at når jeg fylder 25 sku en voksen elev løn vidst være lidt højere.. ?!
Men der er stadig også bare et halvt år til

Du ved godt hvorfor det er jeg ikk "tør" søge nyt job pt
Vil bare ikk skrive for meget herinde...

Kommer an på hvor du får plads henne men et halvt år på måske 10.000 kr og et job der gør du ser din datter hver dag det vel værd at overveje. Jeg tror jeg tager 12 ugers hgs til august og så venter på der kommer en spændende elevplads

Anmeld

2. juni 2011

oerbaek

Lou87 skriver:

"Dejligt" og høre jeg ikk er den eneste "dumme" hihi
Jeg kan ikk li se nu hvordan jeg bare skal klare en uge i de tider jeg har.. suk.. så forstår godt du gik kold efter de 3 uger..
Men nu må jeg li se hvordan situationen er når jeg kommer tilbage, for har skænket tanken og arbejde i den by jeg bor og spare transport tid, men også få arbejds tid kun til 17.30.. det tror jeg godt jeg ku overleve... for så vil jeg trods alt ha tiden med hende om morgenen og nå hjem og spise sammen alle sammen...

Okay det er da også super fedt du så ku finde det i stedet
Men ska man ikk være uddannet indenfor noget pædagoisk for det ?

Nej det skal man ikke som medhjælper, der er dog lige kommet en ny udd der hedder PAU pædagogisk assistent uddannelsen, men du kan godt stadig være medhjælper uden at være uddannet hvilket jo så bare er mit held

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.