Strækmærker på børn....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Tina&Laura

Eva. skriver:

Lige netop og som om huden er ved helt at gå fra hinaden...

Er også glad for jeg ingen har.
Det ser sygt ud.

Men godt det ikke gør så ondt som det ser ud til at gøre jo. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Dinna88

Eva. skriver:

Har lige opdaget at min søns ryg er fyldt med mange virkelig blå violette strækmærker, meget tydelige og voldsomme, synes jeg.. nogen der har hørt om børn der får strækmærker...jeg har aldrig set det eller hørt om det og synes virkelig det er synd at han skal have sådan nogle..

Nogen der har erfaringer...? udover gravid strækmærker?

Min kæreste har nogle meget besynderlige striber hen over begge kraveben - og har altid haft dem. Jeg kan spotte dem på alle billeder. Når man strækker huden ligner de strækmærker og når man kører fingeren henover kan man mærke dem, ligesom man man med nogle strækmærker - men hvorfor de er der ved jeg ikke, men nu ved du da, at de forekommer hos andre børn også ;-) Og så på kravebenene? Besynderligt!

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Det ser bare vildt ud... men jo, han er vokset 20 cm og taget 16 kg på, på 17 mdr... men øv, altså..er sgu synd for ham.. altså strækmærkerne...

Min søn har dem også.
Han voksede 25 cm og fra str 37 i sko til 42 på et år.
Hans sidder på ballerne og hen over lænen, men er helt lyse.

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Tina&Daniel skriver:

Er også glad for jeg ingen har.
Det ser sygt ud.

Men godt det ikke gør så ondt som det ser ud til at gøre jo. 

Ja, det er det...jeg har nogle fine små nogle, så han er nok også arvelige diponeret, men har da aldrig haft så store som han har..de er nok 10 cm lange og en halv cm bred, nogle af dem..

Anmeld

30. maj 2011

Tina&Laura

Eva. skriver:

Ja, det er det...jeg har nogle fine små nogle, så han er nok også arvelige diponeret, men har da aldrig haft så store som han har..de er nok 10 cm lange og en halv cm bred, nogle af dem..

Det lyder voldsomt.

Du kunne jo prøve at give ham en god fed creme som han kan bleve smurt med her mens han vokser rigtig meget. 

Det gør min kæreste når han træner allermest.

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Tina&Daniel skriver:

Det lyder voldsomt.

Du kunne jo prøve at give ham en god fed creme som han kan bleve smurt med her mens han vokser rigtig meget. 

Det gør min kæreste når han træner allermest.

Ja, men det hjælper jo desværre bare ikke... øv...men jeg håber ikke der kommer flere...

Anmeld

30. maj 2011

Amagerpigen82

Min kæreste har også mange strækmærker fra da han voksede som barn på ben/baller/ryg. Selvom han er mørk (ikke etnisk dansker) og ar dermed normalt er ret tydelige er de dog meget diskrete i dag, og man lægger ikke mærke til dem når man ikke kigger nøje efter. De er absolut ikke skæmmende.

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig alt for meget om udseendet på længere sigt, - selvom det da er irriterende lige her i teenageårene.

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

Eva. skriver:

Har lige opdaget at min søns ryg er fyldt med mange virkelig blå violette strækmærker, meget tydelige og voldsomme, synes jeg.. nogen der har hørt om børn der får strækmærker...jeg har aldrig set det eller hørt om det og synes virkelig det er synd at han skal have sådan nogle..

Nogen der har erfaringer...? udover gravid strækmærker?

Hans hud har vel bare ikke kunnet følge med højden!!!

Anmeld

30. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Ja...eller jeg har i hvert fald ikke set dem før, så tror de er meget nye, de er helt violette i farven...han er også ret ked af det nu, og forbander den møgsygdom langt væk som jo har gjort at han ikek voksede nok før...

kan jeg godt forstå han er Det jo ikke noget med man har lyst til at rende rundt med, hverken som hankøn, eller i den alder...

Anmeld

30. maj 2011

MomseJulia

Min datter på 17 har desværre en masse på lårbassene..

Hun vokset 3 cm og et par kg på i løbet af en måned, og var før utrolig slank, og nu en fin normal vægtiig pige, desværre med stræk mærker, fordi hun nok få kg på..

det er fandeme synd for Jeppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.