Mine første bukser :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Stiner

Happiness skriver:

Super. Der må jeg kigge på! Men skal først lige lære at tråde den rigtigt.... Gør ellers som der står, eller det gør jeg jo åbenbart ikke Den kludrer i undertråden konstant. Men må prøve igen her inden lillemanden kommer til verden...

Forsøg på hjælp...

Når det er kun er undertråden der driller, vil jeg spørge dig, om du er opmærksom på, om den vender den rigtige vej?

Altså:

Når du har sat spolen (den tråden sidder på) ind i spolekapslen (metalkapslen, som den skal sættes ind i), skal du prøve at vende spolekapslen så du kigger på spolen. Hiv nu forsigtigt i tråden. Spolen skal dreje MED uret! Ellers skal den vendes! Når du har sikret dig dette, skal tråden føres ind i det lille hak, der er i kapslen. På nogle kapsler er der en lille fjeder, som den også skal under - men de kan se forskellige ud.

Undskyld, hvis jeg skyder under mål, men jeg er håndarbejdslærer og i LANGT de fleste tilfælde, hvor undertråden driller, er det dette det handler om. HVIS du da ellers har fået spolet, så tråden ligger pænt og jævnt på spolen - hvis ikke det ser pænt ud er det her problemet ligger....

Kan du bruge det til noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

CmarianN

Maalene skriver:

Så har jeg fået gang i min nye symaskine for første gang - og det blev til et par bukser til lillepigen

Selvom der er lidt små-fejl her og der, så er jeg egentlig lidt stolt Hihi...

Hvor er de bare søde og fine 

P.s: Maaaleeenneee, SE NU MIT PROFIL BILLED 

Anmeld

30. maj 2011

mortilnoahogmelina

Maalene skriver:

Mon ikke det sagtens kan lade sig gøre?

Vil ihvertfald se frem til at sy nogle til dig

(Er lige igang med at svare dig over brev)

Jo det er jeg sikker på det godt kan

Dejligt søde .

Anmeld

30. maj 2011

Stjernestoev

Hvis man gerne vil i gang med at sy, så kan jeg anbefale at låne elsebeth gynthers bøger :-)

Anmeld

30. maj 2011

Happiness

Stiner skriver:

Forsøg på hjælp...

Når det er kun er undertråden der driller, vil jeg spørge dig, om du er opmærksom på, om den vender den rigtige vej?

Altså:

Når du har sat spolen (den tråden sidder på) ind i spolekapslen (metalkapslen, som den skal sættes ind i), skal du prøve at vende spolekapslen så du kigger på spolen. Hiv nu forsigtigt i tråden. Spolen skal dreje MED uret! Ellers skal den vendes! Når du har sikret dig dette, skal tråden føres ind i det lille hak, der er i kapslen. På nogle kapsler er der en lille fjeder, som den også skal under - men de kan se forskellige ud.

Undskyld, hvis jeg skyder under mål, men jeg er håndarbejdslærer og i LANGT de fleste tilfælde, hvor undertråden driller, er det dette det handler om. HVIS du da ellers har fået spolet, så tråden ligger pænt og jævnt på spolen - hvis ikke det ser pænt ud er det her problemet ligger....

Tak for råd. Det er meget muligt at jeg har gjort det  Det er efterhånden jo mange år siden jeg sidst har siddet ved en symaskine...

Det må jeg forsøge mig med! For ellers har jeg nemlig fulgt vejledningen til punkt og prikke, så blev jo til sidst temmelig hidsig.... Ikke godt når tingene driller med mange hormoner i kroppen....

Det er 5 måneder siden jeg sidst forsøgte mig, og blev så irriteret, at jeg ikke har forsøgt mig siden...

Anmeld

30. maj 2011

Happiness

Stiner skriver:

Forsøg på hjælp...

Altså:

TAK!!!! Det var bare det der gik galt!

Nu virker den! Juhhuuuuu!!!

Nu ved jeg hvem jeg skal kontakte når det går galt

Men mange tak for hjælpen. Var ellers ved at give op.

Anmeld

30. maj 2011

Stiner

Happiness skriver:

TAK!!!! Det var bare det der gik galt!

Nu virker den! Juhhuuuuu!!!

Nu ved jeg hvem jeg skal kontakte når det går galt

Men mange tak for hjælpen. Var ellers ved at give op.

Jamen, hvor er det dejligt, at jeg sådan kan hjælpe med det "tekniske" på langdistance. I virkeligheden en lille ting, som kan forhindre én i at lave noget fedt! Du henvender dig bare, hvis der skulle dukke nye problemer op, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe!

Så er det jo bare med at komme i gang med at sy! God fornøjelse!

Anmeld

30. maj 2011

Maalene

Mira0911 skriver:

Hvor er de altså cool... 

Tusind mange tak søde

Anmeld

30. maj 2011

Maalene

CmarianN skriver:

Hvor er de bare søde og fine 

P.s: Maaaleeenneee, SE NU MIT PROFIL BILLED 

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Eeeeej, hvor er jeg bare glad på jeres vegne søde - hvor er det fantastisk - og hvor har I bare fortjent det

Neej, det var da nok lige den bedste nyhed jeg har fået længe... Hvor er det bare stort

KÆMPE stort tillykke med den lille spire til jer begge to søde

Anmeld

30. maj 2011

CmarianN

Maalene skriver:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Eeeeej, hvor er jeg bare glad på jeres vegne søde - hvor er det fantastisk - og hvor har I bare fortjent det

Neej, det var da nok lige den bedste nyhed jeg har fået længe... Hvor er det bare stort

KÆMPE stort tillykke med den lille spire til jer begge to søde

Hehe - tak smukke 

Vi er simpelthen også bare så glade.... 

Det er SÅ uvirkeligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.