Hvor meget tog i på under under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Bryndis

Frk.S skriver:

Jeg er SÅ enig.

Kan ikke forstå at nogen tror, at det er en vægtløs baby de har i maven, som ligger med en vægtløs moderkage i vægtløst fostervand!

Jeg selv har taget ca. 8 kg på, og jeg er 27+5. Jeg tog nogle kg på i starten, så stod det rimelig stille lidt, og nu har jeg så taget et godt ryk igen her de sidste uger - men det er jo også nu at babyen virkelig vokser, hvilket også kan ses på maven. Så det tager jeg ikke så tungt.

Ja det skulle man virkelig tro at nogen trode at det hele er vægtløst. Forstår virkelig ikke hvorfor der er så mange der går så meget op i det for det ER jo en BABY man har i maven. IKKE luft.

Jeg tog det heller ikke tungt når mine kilo blev højere og højere. Sådan er det bare når man er gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

heaven

jeg tog lige præcis 6 kg på i det hele....... men det varede også UFATTELIGT længe før man kunne se noget på mig, da jeg er godt polstret i forvejen - især mave og røv

mine første ventbukser købte jeg først i uge 24 eller sådan noget, det var et godt stykke efter md-scanningen....

Jannie

Anmeld

29. maj 2011

Maddox

25 kg første gang og 17 kg anden gang..

Har heldigvis tabt alle kilo + flere til, begge gange

Anmeld

29. maj 2011

siw84

Frk.S skriver:

Glem nu den vægt!!! Eller ikke helt, men lidt. Det er jo bare et tal, og det er jo ikke fordi du har taget en masse fedt på - du har øget blodmængde, større bryster, din livmoder vejer mere, barn + moderkage vejer, osv.

Det er meningen at du skal tage på, og du må IKKE gå på kur - det er ikke godt for barnet.

Du må selvfølgelig godt tænke over hvad du spiser, og sørge for at spise sundt - men en egentlig kur, hvor du forsøger at tabe dig eller holde vægten hvor den er nu er NO-GO!!! Hvis du ikke kan acceptere det, var du ikke klar til at blive gravid. Sorry, ikke for at være ond, men jeg er bare træt af hvor mange der har så meget fokus på at tage så lidt på som muligt! Tænk nu på barnet i maven i stedet for tallet på vægten!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.