Hvor meget tog i på under under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.703 visninger
43 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Jeg har idag været til træning og efter det stod jeg på vægten for at se hvor meget jeg har taget på under min graviditet..

JEG HAR TAGET 5,4KG  og jeg er kun 21+1 uger..

Jeg kan simpelthen ked af det synes det er rigtig meget og vil HELST IKKE TAGE MERE PÅ

Min jordemorder har sagt at det er normalt at tage 10 kg på men jeg kan ikke forstille mig at tage 5 mere..

Hvad skal jeg gøre?

Vil gerne begynde på slankekur hvad synes I? er der nogen der har det ligesom mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

siw84

jeg tog 11,5 kg på under min graviditet.

du skal bestemt ikke gå på slankekur.. det vil dit barn ikke have godt af.. du skal jo også tænke på at det jo ikke er fedt du tager kg på af.. det er jo barnets vægt der gør det + moderkager, fostervadet osv.. så du vil med stor sansynlighed tabe det meste igen efter du har født.. jeg tabte de 10 kg dagen efter jeg havde født min søn.. så lad være med at tænke på det som om at det er dig der tager på men at det er dit barn der vokser.. og så synes jeg altså ikke at de 5 kg er meget ud fra hvor langt du er henne

Bare tænk på dit dejlige barn vokser og bliver stærkt så tror jeg nok du skal klare det..

Anmeld

29. maj 2011

Nessie

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har idag været til træning og efter det stod jeg på vægten for at se hvor meget jeg har taget på under min graviditet..

Jeg kan simpelthen ked af det synes det er rigtig meget og vil HELST IKKE TAGE MERE PÅ

Min jordemorder har sagt at det er normalt at tage 10 kg på men jeg kan ikke forstille mig at tage 5 mere..

Hvad skal jeg gøre?

Vil gerne begynde på slankekur hvad synes I? er der nogen der har det ligesom mig??

Du er gravid, det er meningen du skal tage på

Jeg tog 10 kg på, og fik at vide at det var meget fint.

Slankekur er en rigtig dårlig idé at begive sig ud i, når man er gravid. Bare sørg for at spise ordentligt og varieret, og drik en masse vand, så bliver det ikke helt galt.

Anmeld

29. maj 2011

Mother-love

Anonym skriver:

Hej piger..

Hvad skal jeg gøre?

jeg skal have et pks imorgen og jeg har taget 18 kg på i min graviditet.. det er gået voldsomt her til sidste men har også fået en del vand i kroppen samt så siger de at min prinsesse er en stor pige så det trøster jeg mig selv med hehehe

Anmeld

29. maj 2011

9510

ved den 1. graviditet tabte jeg 20-25 kg

ved nr 2 tog jeg 12 kg på

Anmeld

29. maj 2011

Frøken J.

Hej piger..

Hvad skal jeg gøre?

No no no no no no! No slankekur! Det er ikke sundt under en graviditet.  http://www.youtube.com/watch?v=974X5dFxI1g Hehehe..

Nej, jeg forstår godt dine tanker, og har haft samme bekymringer. Jeg er i dag 22+0 og har taget 7,6 kilo på, og synes heller ikke det er fedt. Men omvendt ved jeg, da jeg før har tabt mig, at jeg har de rette redskaber til at tabe det igen bagefter, så nu prøver jeg på ikke at stresse så meget, men spise en sund varieret kost og få bevæget mig i det omfang jeg kan  

Btw er 10-15 kilo normalt  

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

15 kilo her.. og de 11 af dem har jeg tsabt igen.. barnet vejer jo en del, moderkagen vejer et kilo. fostervandet vejer 1 kg. så det du har taget på er ikke fedt.. men baby og alt det andet.. fostervand og moderkage...  

slankekur er ikke en god til i graviditeten.. 

man får sgu ikke en mave uden at den kommer til at veje noget det er jo ikke luft. men et barn. 

Anmeld

29. maj 2011

hilma

du er gravid, der går man altså  ikke på slankekur....

efter en brav kamp, tog jeg 12 kg på, de sidste 4 kg tog jeg vist på 2 uger før jeg fødte..tabte 6 kg den dag jeg fødte og de andre 6 halv anden uge efter. 

jeg ville selv ønske at jeg tog mere på, så jeg var mere end bare mave, men jeg gik så bare totalt efter myten, ventede en dreng, så jeg havde en kuglemave, rettere sagt jeg var kun mave

Anmeld

29. maj 2011

2721

9,9 kg og det syntes jordmoren var lidt i underkanten
Du må ALDRIG gå på slankekur når du er gravid!

Anmeld

29. maj 2011

svanen73

16 kg med mine tvillinger og nu pt 18 kg (er i uge 38)

Som de andre skriver, man skal ta på du bærer et liv under hjertet.

Ved ik om det bare er mig, men jeg begriber nogen gange ik det kommer bag på folk...alle de ting der sker ved en graviditet. Man bærer altså et barn og ja...self kroppen forandre sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.