Hvor meget tog i på under under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Den lykkelige

Jeg tog 22 kg på.. Du må IKKE gå på kur.. Det er helt normalt og endda godt med din vægt..

Se link.. kør lidt ned, der er ca kurve..

http://mamanet.dk/gravid/livsstil/vaegtstigning-under-svangerskabet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Sitrani

Jeg er 35+1 i dag og har indtil videre taget 15 kg på  Hvilket jeg synes er fint, når jeg tænker på at jeg mere eller mindre har været "invalid" under det meste af min graviditet... Pga. blodprop i benet og derefter bækkenløsning.... Men der skal nok ryge lidt mere på her til sidst, hvor baby vokser hurtigt.... Jeg har det sådan, at det jeg tager på udover "baby-vægt" må jeg bare gøre noget ved, når jeg har født... desuden er det godt at have lidt at tære på, når man skal amme

Anmeld

29. maj 2011

Muffinmus

25 og 18 kg...

Så lad nu være med at flippe skråt over sølle 5 kg nu...det er ingenting og helt ok.

Anmeld

29. maj 2011

Frk.S

Glem nu den vægt!!! Eller ikke helt, men lidt. Det er jo bare et tal, og det er jo ikke fordi du har taget en masse fedt på - du har øget blodmængde, større bryster, din livmoder vejer mere, barn + moderkage vejer, osv.

Det er meningen at du skal tage på, og du må IKKE gå på kur - det er ikke godt for barnet.

Du må selvfølgelig godt tænke over hvad du spiser, og sørge for at spise sundt - men en egentlig kur, hvor du forsøger at tabe dig eller holde vægten hvor den er nu er NO-GO!!! Hvis du ikke kan acceptere det, var du ikke klar til at blive gravid. Sorry, ikke for at være ond, men jeg er bare træt af hvor mange der har så meget fokus på at tage så lidt på som muligt! Tænk nu på barnet i maven i stedet for tallet på vægten!!!  

Anmeld

29. maj 2011

Talbutikken

Henholdsvis 10 kg, 5 kg og 6 kg.. Mangler stadigvæk 7 kg for at være nede på den vægt jeg havde for 12 år siden, men ved at jeg aldrig kommer der ned igen og er udemærket tilfreds med det.

Lad dog være med at fokusere på hvor meget du har taget på, sæt i stedet pris på at du snart står med din lille guldklump i armene, spis sund og varieret, det samme når bebs er kommet, så er der ikke en ko på isen og du vil snart blive dig selv igen

Anmeld

29. maj 2011

Nessie

svanen73 skriver:

16 kg med mine tvillinger og nu pt 18 kg (er i uge 38)

Som de andre skriver, man skal ta på du bærer et liv under hjertet.

Ved ik om det bare er mig, men jeg begriber nogen gange ik det kommer bag på folk...alle de ting der sker ved en graviditet. Man bærer altså et barn og ja...self kroppen forandre sig.

Ha ha, jeg har også undret mig, det lyder tit som om folk tror at man bare får lidt luft i maven

Anmeld

29. maj 2011

Clisolka

Jeg nåede at tage 22 kg på  Til slut i min graviditet tog vægten et spring, idet jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge...

Det er et NO-GO at gå på slankekur som gravid! 10 kg er meget normalt at tage på i løbet af en graviditet 

Anmeld

29. maj 2011

Sitrani

Frk.S skriver:

Glem nu den vægt!!! Eller ikke helt, men lidt. Det er jo bare et tal, og det er jo ikke fordi du har taget en masse fedt på - du har øget blodmængde, større bryster, din livmoder vejer mere, barn + moderkage vejer, osv.

Det er meningen at du skal tage på, og du må IKKE gå på kur - det er ikke godt for barnet.

Du må selvfølgelig godt tænke over hvad du spiser, og sørge for at spise sundt - men en egentlig kur, hvor du forsøger at tabe dig eller holde vægten hvor den er nu er NO-GO!!! Hvis du ikke kan acceptere det, var du ikke klar til at blive gravid. Sorry, ikke for at være ond, men jeg er bare træt af hvor mange der har så meget fokus på at tage så lidt på som muligt! Tænk nu på barnet i maven i stedet for tallet på vægten!!!  

Er helt enig med dig!!!

Anmeld

29. maj 2011

chael

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har idag været til træning og efter det stod jeg på vægten for at se hvor meget jeg har taget på under min graviditet..

JEG HAR TAGET 5,4KG  og jeg er kun 21+1 uger..

Jeg kan simpelthen ked af det synes det er rigtig meget og vil HELST IKKE TAGE MERE PÅ

Min jordemorder har sagt at det er normalt at tage 10 kg på men jeg kan ikke forstille mig at tage 5 mere..

Hvad skal jeg gøre?

Vil gerne begynde på slankekur hvad synes I? er der nogen der har det ligesom mig??

INGEN og jeg mener under ingen omstændigheder INGEN!!!!!! Slankekur når man er gravid!!!!!

Du kan gå på kur når du har født!

Da jeg ventede min datter, der tog jeg 32 kg på, det var jo helt vanvittigt sindsygt og det er aldrig noget jeg vil lade ske igen. Og jeg har desværre kæmpet med de overflødige kg siden.

Med min søn der tabte jeg mig 8 kg, pga voldsom kvalme, dem tog jeg så på igen i løbet af graviditeten.

Denne gang, der har jeg indtil nu taget 2 kg på ca. og er 22+4. Så det har jeg det helt fint med

Syntes bare du skal være glad for du ikke har taget uhæmmet meget på og at du sagtens kan smide dem igen efter fødslen.

*CAmilla 22+4

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Engang imellem spekulerer jeg på om nogle kvinder slet ikke er informeret om at det er normalt at tage 15 kg på under en graviditet?!!!

Første gang tog jeg 25 kg på, anden gang tog jeg 27-28 kg på - HVER gang har jeg tabt det hele igen. De første 20 kg er altid røget inden for de første par måneder og de sidste 5-8 kg er røget inden dere var gået 1/2 år. Det har selvfølgelig været lige i overkanten - men som min læge siger er det åbenbart naturligt for mig at tage så meget på under en graviditet - og jeg har jo vist hver gang at jeg sagtens kune smide dem igen

Du må aldrig gå på kur under en graviditet - tænk på at du er ved at gro et kilen menneske derinde der har brug for næring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.