Hvor meget tog i på under under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

chael

STN skriver:

Er helt enig med dig!!!

Fuldstændig enig!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Fenja09

Hvis din startvægt er "normalvægtig", så er det helt naturligt at du tager på - også 5,4 kg, hvilket ikke er meget i forhold til mange andre. Er du ikke blevet oplyst om eller har læst om, hvad der er normalt at tage på med den vægt du har ?

En af de eneste ting som virkelig er et NO GO når man er gravid er slankekur - nøjes med at spise sundt og varieret og så ellers nyde at der vokser et lille menneske indeni dig, som har brug for alt den næring den kan få. ¨

Personligt mener jeg, at man som gravid er nødt til at sætte sig selv lidt i baggrunden og tænker på barnets ve og vel, fremfor ens egen forfænglighed.

/Fenja

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Glem nu den vægt!!! Eller ikke helt, men lidt. Det er jo bare et tal, og det er jo ikke fordi du har taget en masse fedt på - du har øget blodmængde, større bryster, din livmoder vejer mere, barn + moderkage vejer, osv.

Det er meningen at du skal tage på, og du må IKKE gå på kur - det er ikke godt for barnet.

Du må selvfølgelig godt tænke over hvad du spiser, og sørge for at spise sundt - men en egentlig kur, hvor du forsøger at tabe dig eller holde vægten hvor den er nu er NO-GO!!! Hvis du ikke kan acceptere det, var du ikke klar til at blive gravid. Sorry, ikke for at være ond, men jeg er bare træt af hvor mange der har så meget fokus på at tage så lidt på som muligt! Tænk nu på barnet i maven i stedet for tallet på vægten!!!  

Jeg ved godt at det ikke er fedt men bare tænken at man har taget så meget på når man kun er 21 uger er overvældende.

Jeg ved ikke om jeg kan acceptere at tage mere end de 5,4 kg på..

jeg kender en som kun har taget 3 kg på og er 28 uger henne men der ska sige at hun er overvægtige, men alligevel 

Håber i forstår mig 

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Jeg tog 4 kg på. Min yndlingsspise imens jeg var gravid var advocado og vindruer 

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Tak pige for jeres god råd.

INGEN SLANKEKUR HER

Men så må jeg håbe at jeg ikke tager så meget på..hihi

Når jeg læse på hvor meget i har taget på er jeg meget overraskede at de taget det så stille og roligt..

MEN hvordan taber i dem igen?

Går i på kur efter fødslen? eller hvad?

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Jeg tog 4 kg på. Min yndlingsspise imens jeg var gravid var advocado og vindruer 

Tog du kun 4 kg på i hele din graviditet?

Hmm

Anmeld

29. maj 2011

twinboys

12kg med tvillinger nåede dog kun til uge 25+0 så kom de til verden

Anmeld

29. maj 2011

Sabina

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har idag været til træning og efter det stod jeg på vægten for at se hvor meget jeg har taget på under min graviditet..

JEG HAR TAGET 5,4KG  og jeg er kun 21+1 uger..

Jeg kan simpelthen ked af det synes det er rigtig meget og vil HELST IKKE TAGE MERE PÅ

Min jordemorder har sagt at det er normalt at tage 10 kg på men jeg kan ikke forstille mig at tage 5 mere..

Hvad skal jeg gøre?

Vil gerne begynde på slankekur hvad synes I? er der nogen der har det ligesom mig??

Jeg har indtil videre taget 12 kg på. Men fordi jeg var så undervægtig før jeg blev gravid, siger min jordemoder og lægen at det ville være sundt for mig, at tage 15 kg på. Så min krop ligesom kan holde til det

Men jeg hader også at gå på vægten søde, jeg bliver så ked af det når jeg ser vægten stiger. Men sådan er det jo at være gravid. Jeg er forresten i uge 35+0 .

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Anonym skriver:

Tog du kun 4 kg på i hele din graviditet?

Hmm

Jeps men jeg er også for tyk i forvejen. Efter fødslen var der forsvundet 6 kg igen. Silas vejede 3430 gram da han kom ud. 

Anmeld

29. maj 2011

Maja88

jeg tog 21kg på, på 39uger.. og jeg vejede for meget i forvejen..Holdte mig dog under det 3 cifrede..

men de sidste 3 tog jeg på, på den sidste uge.

jeg fødte i marts og mangler nu 6kg og har ikke gjort noget for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.