Lille Victor (Advarsel - Hjerteskærende!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Isabella_mor

Sees. skriver:

Har du et link til den anden tråd?

jo her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Sees

Mimic skriver:

man ser desværre ofte, at myndighederne, bare tager de papirer der er lige for hånden og ser dem som valide, stakkels Victor, der er blevet endnu en brik i det her kæmpe puslespil...

håber at myndighederne får øjnene op og at de snart lærer at se familierne som mennesker og ikke bare som "sager" på et skrivebord...

100% enig!

Jeg sad med hovedet fuld af tåre og snot, da jeg så videoen, og det løb mig klodt ned af ryggen. Især da Victor skriger "HJÆLP MIG FAR!!" og til sidst i videoen hvor dommer, sagsbehandler og børnepsykolog siger "vi gør jo bare vores job!"
Ja, det skal jeg da lige love for - Se nu på barnet, istedet for kampen mellem forældrene!

Anmeld

29. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Sees. skriver:

Det er vel en desperat fars håb om at få øjnene op på de kloge mennesker, der tager disse beslutninger

Jeg synes det mest triste er at det behøver at komme så langt ud.

At 2 voksne mennesker vælger at få et barn sammen, og herefter udsætter det for sådan en omgang. Jeg synes det er sørgeligt at der er så mange mennesker derude der ikke kan finde ud af det sammen på en ordentlig måde.

Anmeld

29. maj 2011

Mimic

Sees. skriver:

100% enig!

Jeg sad med hovedet fuld af tåre og snot, da jeg så videoen, og det løb mig klodt ned af ryggen. Især da Victor skriger "HJÆLP MIG FAR!!" og til sidst i videoen hvor dommer, sagsbehandler og børnepsykolog siger "vi gør jo bare vores job!"
Ja, det skal jeg da lige love for - Se nu på barnet, istedet for kampen mellem forældrene!

de folk der er med ude at tvangsfjerne børn, må virkelig have en dårlig smag i munden...

har ikke selv set videoen til ende, da jeg simpelthen synes den er for brutal, Victor er jo rædselsslagen og bliver revet ud af en tryg og hyggelig hverdag, til en der kun vil have ham fordi hun har set sig sur på faderen til hendes barn.

myndighederne må få øjnene op for, hvor meget de smadrer, det er jo ikke kun barnet det går ud over, men i lige så høj grad familien omkring...

Anmeld

29. maj 2011

Sees

Rikke&Liam skriver:

Jeg synes det mest triste er at det behøver at komme så langt ud.

At 2 voksne mennesker vælger at få et barn sammen, og herefter udsætter det for sådan en omgang. Jeg synes det er sørgeligt at der er så mange mennesker derude der ikke kan finde ud af det sammen på en ordentlig måde.

"Jeg har nu set HELE videoen igennem og læst alle svar, det lader til at ikke ret mange af jer har set videoen til ende, for det der rent faktisk forgår er, at lille Victor bliver hentet hos faderen da forældrene har været i retten angående forældremyndigheden, her har moderen tabt i både byretten og landsretten alligevel omstøder højesteret dommen og giver hende samkvem, det vil sige victor skal pludselig til at lege mor og barn med en mor han ikke har haft kontakt til i flere år, da moderen ikke har kunnet varetage hendes egne behov og dermed selvfølgelig heller ikke en lille drengs, i og med at højesteret ha valgt at omdømme dommen kommer de og fjerner ham med magt til samkvem med en mor som drengen tydeligvis ikke er tryg ved i og med at han rent faktisk ikke kender hende."

Dette er citeret fra en anden bruger herinde, i den tråd, der også omhandler dette emne

Men hvad havde du gjort som mor, hvis du stod med et barn, der var MEGET ked af at komme på besøg hos sin far? Sendt barnet afsted alligevel, fuld bevidst om at barnet var DYBT ulykkelig over det?

Anmeld

29. maj 2011

Topp

syntes det er USMAGELIGT at en privat sag om et barn skal udlægges på nettet - både med film osv.

Anmeld

29. maj 2011

N&J

"Jeg har nu set HELE videoen igennem og læst alle svar, det lader til at ikke ret mange af jer har set videoen til ende, for det der rent faktisk forgår er, at lille Victor bliver hentet hos faderen da forældrene har været i retten angående forældremyndigheden, her har moderen tabt i både byretten og landsretten alligevel omstøder højesteret dommen og giver hende samkvem, det vil sige victor skal pludselig til at lege mor og barn med en mor han ikke har haft kontakt til i flere år, da moderen ikke har kunnet varetage hendes egne behov og dermed selvfølgelig heller ikke en lille drengs, i og med at højesteret ha valgt at omdømme dommen kommer de og fjerner ham med magt til samkvem med en mor som drengen tydeligvis ikke er tryg ved i og med at han rent faktisk ikke kender hende."

Dette er citeret fra en anden bruger herinde, i den tråd, der også omhandler dette emne

Men hvad havde du gjort som mor, hvis du stod med et barn, der var MEGET ked af at komme på besøg hos sin far? Sendt barnet afsted alligevel, fuld bevidst om at barnet var DYBT ulykkelig over det?

Det vil aldrig være i barnets bedste interesse at far eller mor bagtaler/eller bare siger grimme ting om hinanden, opiler et barn, der har brug for tryghed. det faderen gør i videoen er at bruge sit barn - og det er bare ikke i orden.

Der er flere tilfælde af mødre herinde, som ikke har ønsket at udlevere deres børn grundet forskellige omstændigheder (den ene fordi faderen havde slået hende flere gange foran børnene - så vidt jeg kan huske), men hun måtte rette sig efter loven ligesom alle andre, og forsøgte så godt hun nu kunne at gøre det til en god oplevelse for sine børn, til tros for at de grædende sagde at de ikke ville afsted og lign., det er altså os der skal beskytte vores børn - og i det her tilfælde så har faderen jo, hvis alt hvad han påstår er sandt handlet ikke kun juridisk forkert, men bestemt også forkert ift. at skulle beskytte sin søn, nu mistede han midlertidigt sin ret - den eneste taber i det her, er barnet, og der var ingen steder i den video hvor jeg så en far der forsøgte at have sit barns bedste interesse for øje, havde vi set en video med moderen er det ikke sikkert det havde været anerledes, men bare det at han vil dokumentere at hans barn hentes med magt (fordi han jo har brudt reglerne), og han så ikke forsøger - bare forsøger at gøre det til en ikke traumatisk oplevelse - det kunne jeg aldrig gøre mod mit barn, at jeg så bagefter ville være frustreret og græde i dagevis fordi jeg mente at min barns velfærd var i fare, så ville jeg da aldrig gøre mit barn mere utryg og ked af det i situationen - og ville aldrig bryde en aftale når jeg vidste (og det kan man jo læse sig til i loven) at det ville betyde at jeg kunne riskere at få mit barn taget fra mig. 

Jeg forstår udemærket godt at faderen vil beskytte sit barn - i hvert fald ift. det der står på skrift, men det ser jeg ingen steder i videoen, og jeg tror ærligt talt at en børnesagkundig ikke vil se positivt på hans rolle og ageren i den video, tror nærmere det vil skade ham. 

Anmeld

29. maj 2011

Muffinmus

sådan en mor skulle fandme bare have lov til at sejle i sin egen sø....tænk at være så egoistisk at smadre sit barn liv for egen vindings skyld....

Dumme kælling siger jeg bare, hvis alt hænger sammen som beskrevet. Hvordan kan nogen synes man er en god mor hvis man opfører sig sådan, ikke mindst moren selv burde sidde med den dårligste smag i munden, men sådanne mennesker har mangel på empati og føler derfor intet til skyld....sørgeligt.

Anmeld

29. maj 2011

Kb

Der er altid to sider af en historie, så jeg vil ikke utale mig om, hvad der er rigtigt eller forkert i den her situation.

Men fatTER bare ikke hvordan det kan være så svært for to voksne mennesker at samarbejde om deres børn, som trods alt engang er lavet i kærlighed..... Ved at se den film er der ingen af forældrene som vinder min sympati. De hader tilsyneladende hinanden og bruger bevist deres søn til at ramme hinanden. 

Børn vil have BÅDE mor og far ALTID og det uanset hvor dum far syntes mor er eller omvendt. Det hedder betingelsesløs kærlighed. Og far kan ikke få søn til at stoppe med at elske sin mor, selvom han mener han burde.... Det er en kedelig historie, som aldrig får en lykkelig slutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.