Lille Victor (Advarsel - Hjerteskærende!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Phoenix

Stakkels dreng. Hvor er det synd han skal udstilles sådan - selvom jeg sagtens kan forstå faderens desperation. Udfra sagens oplysninger virker det som om, at sagen er taklet yderst uprofessionelt af myndighederne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Phoenix

KaMa skriver:

Hvis man nu vender det hele på hovedet, så kan det "medie-stunt" også være et udtryk for en meget manipulerende far, som ikke ser barnets tarv. Måske sidder der en "svag" mor et sted, som rigtig gerne vil være mor for Victor, som igennem myndighederne endelig har fået ret i, at du har en krav på. At faren holder hendes søn fra hende er måske ikke fordi, at hun er en dårlig mor.

Bare en tanke. Alarmklokkerne ringer i hvert fald voldsomt, når jeg ser den video.

Igen det kan også være en super desperat far.. jeg skal ikke kunne sige det.

Det kan selvfølgelig være rigtigt. Det er vigtigt at holde sig for øje at man kun høre en side af sagen.

Og det er i hvert fald ikke i orden at udstille sit barn som faren har gjort.

Anmeld

29. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Sees. skriver:

Jeg vil godt have lov til at linke til denne video, og denne side på FB - Det er hjerteskærende, og ifølge denne far og hans kæreste, dybt uretfærdigt! Stakkels stakkels lille dreng

- Forhistorien er her - Skrevet af Victors fars kæreste.

"I takt med jeres stigende interesse i denne sag, skylder vi jer at forklare sagsforløbet inden tvangsfuldbyrdelsen. Det er for mange uforståeligt hvordan det kan gå så galt, når man ikke kender forhistorien. Her er forløbet bag og årsagen til denne vanvidsaktion:

Victor har opholdt sig hos far siden efteråret 2006 og har haft bopælsadresse hos far siden aug. 2007. I perioden derfra og frem til november 2009 har mor ikke passet sit samvær efter aftalen og det har skabt store problemer for Victors trivsel, da mor ikke har evnet at tage ordentligt vare på ham. Der blev lavet en børnesagkyndig undersøgelse, som var fyldt med fejl. Mor søger i november 2009 om fastsættelse af 7/7 ordning ( i håb om at få bopælsadressen og alt det der følger med) - mor får lov at rette i den børnesagkyndige undersøgelse, far ser intet til den før han får udleveret den til mødet omkring samvær.

De erkender i statsforvaltningen, at undersøgelsen ikke er valid, men vælger alligevel at bruge den i deres afgørelse. Mor får herefter fastsat midlertidig 7/7 ordning.

Mor søger om bopæl og fuld forældremyndighed.

I februar 2010 vinder far bopælen i retten. De vurderer at far er Victors primære omsorgsperson og far er den der bedst kan sikre Victor en stabil hverdag og sørge for samvær med mor.
Den fælles forældremyndighed fortsætter, mor skal have weekendsamvær hver 14 dag fra fredag til søndag.

Mor anker sagen til landsretten.

I maj 2010 vinder far igen bopælen i landsretten, fælles forældremyndighed fortsætter, men spørgsmålet om samvær lægges over på statsforvaltningen - 7/7 ordning fortsætter derfor indtil der bliver lavet en ny samværsaftale.

Victor skal starte i skole i august 2010 og glæder sig til det.
Far ønsker at flytte inden skolestart, for at skabe bedre betingelser for Victor og mere ro i tilværelsen, da mor konstant skaber problemer der skaber uro i Victors hverdag.
Far kontakter statsforvaltningen for at rådføre sig mht. flytning, og får af vide at han bare kan flytte og at der ingen problemer er i det, da han har bopælen.
Vi udarbejder et samværsforslag til Statsforvaltningen/Victors mor - hvor hun i allerhøjeste grad bliver tilgodeset bedst muligt. Dvs. hver 2 weekend, mange ferie/helligdage og fornuftigt sammensat så hun har ham i længere perioder af gangen. (Til trods for at vi ikke mener hun er i stand til at tage sig af ham).

Mor bliver varslet 6 uger før flytning, i henhold til reglerne.

Vi hører intet og flytningen bliver planlagt. Victor indmeldes til skolestart efter sommerferien og alt praktisk er på plads.

Far bliver nu indkaldt til vejledningsmøde/fastsættelse af samvær.
Til hans store overraskelse handler mødet pludselig ikke om samvær, men i stedet har mor søgt midlertidig bopæl og fuldforældremyndighed på baggrund af flytningen.

Hun lover statsforvaltningen at hun vil bibeholde den tætte kontakt Victor har til sine bedsteforældre (på fars side) og at hun ikke mener Victor er skoleklar, og derfor har aftalt med børnehaven at han kan fortsætte der. Begge dele er løgn. Der var ingen aftale med børnehaven, og hun har på ingen måde kontakt til oscars forældre.

Statsforvaltningen vælger ikke at undersøge de oplysninger de har fået, og overdrager bopælen midlertidigt til mor, indtil retten kan afgøre hvor han skal bo, da begge forældre anmoder om af få sagen bragt for retten igen.
Far skal have Victor i uge 29, men han bliver ikke afleveret i børnehave hvor han skulle hentes. Først d. 30 bliver han afleveret til samvær (som er den eneste dag børnehaven har set Victor, selvom han skulle have fortsat udfra hvad mor lovede statsforvaltningen).

Victor reagerer kraftigt i dagene efter, sover dårligt, får vredesudbrud, tisser i bukserne og fortæller mange bekymrende ting - ligesom han plejer når han har været hos sin mor.
Victor vil ikke hjem til sin mor og far vælger derfor at beholde ham og finde ud af hvad de så skal gøre.
Victor begynder at falde til ro, nyder at lege med lillebror, bliver mere og mere sig selv og får bedre styr på tisseriet og sine mareridt. Han er så glad i de dage han er hos os.

Mor bliver informeret og truer med bål og brand - og at myndighederne må komme og tage Victor fra ham.

Victor begynder at falde til ro, nyder at lege med lillebror, bliver mere og mere sig selv og får bedre styr på tisseriet og sine mareridt. Han er så glad i de dage han er hos os.
Mor politianmelder far for at være gået under jorden med Victor (velvidende om at han opholder sig hjemme ved far)
Hun kontakter den sociale skadestue og hospitaler for at kunne dokumentere at hun er iiiiih så bekymret.

Hun sender en anmodning til fogedretten om udlevering af Victor, hvor hun skriver at hun frygter for sin søns skæbne, at far er desperat og farlig, og at han er gået under jorden med Victor. Alt sammen løgn.

Far bliver ringet op af fogedretten og får en kort snak, samt information om dato for retsmøde.
Han får af vide at han skal komme ind med dokumenter til dommeren, hvis han har nogen indsigelser imod hendes anmodning.

Far vælger at møde personligt op i fogedretten 20 min efter, for at fortælle at han IKKE er gået under jorden, og at Victor har det godt og befinder sig hos os.
Vi skriver et modsvar til mors anmodning, hvor vi maner hendes vanvittige løgne til jorden, og samler alle relevant dokumenter sammen.
Jeg møder personligt op i fogedretten og afleverer en mappe til dommeren.

D. 9 august møder de i fogedretten, og dommeren udviser stor forståelse for, hvorfor Victor ikke er afleveret til mor. Hun mener statsforvaltningens midlertidige afgørelse er helt hen i vejret.
Dog bliver Oscar bedt om at aflevere Victor i København samme dag kl. 19.00
Victor vil ikke hjem og bliver derfor ikke udleveret.

Mor bliver telefonisk informeret om at han ikke kommer - hun kontakter igen fogedretten, uden at fortælle at hun er blevet kontaktet og HAR fået af vide at han ikke kom.
Hun får nu Victors sagsbehandler til at kontakte fogedretten, for at fortælle at det er meget vigtigt at Victor kommer hjem, da det er blevet besluttet at han skal fortsætte 1 år i børnehave.
(på samme møde sidder de og udarbejder handleplan for skolestart - altså en stor fed løgn. Mor har haft et lille "venindeforhold" til hende -far har aldrig mødt hende)

Mors advokat anmoder om tavngsfuldbyrdelse med magtanvendelse.
Fogedretten vurderer nu, på baggrund af mors oplysninger, at sansynligheden for at Victor opholder sig på vores bopæl er meget lille, og at det forventes at vi ikke er hjemme når de kommer.

D. 12 august Kl. 18.05 ringer det på døren og deres overraskelse var stor da jeg åbnede døren. Mors billede hang pludselig ikke sammen.
Hvor er den farlige far og hvor er den stakkels Victor som hun er SÅ bekymret for, at hun ligefrem frygter for hans skæbne.
Det de kom til, var en familie, legende børn - en almindelig hverdagsaften hvor aftensmaden er klar og alt ånder ro og fred.

Hvad gør en dommer så?

- Man må vel få billedet til at hænge sammen - og herefter gå derfra med dårlig samvittighed og tårer i øjenene."

http://www.youtube.com/watch?v=pv-caWlD3wU

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_112495022171645&view=permalink&id=112496665504814

pyha, jeg kunne ikke engang se (høre) halvdelen af klippet!!! tænk at stå der og ikke kunne gøre en skid!!!! jeg var sgu nok gået amok

Anmeld

30. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Sees. skriver:

"Jeg har nu set HELE videoen igennem og læst alle svar, det lader til at ikke ret mange af jer har set videoen til ende, for det der rent faktisk forgår er, at lille Victor bliver hentet hos faderen da forældrene har været i retten angående forældremyndigheden, her har moderen tabt i både byretten og landsretten alligevel omstøder højesteret dommen og giver hende samkvem, det vil sige victor skal pludselig til at lege mor og barn med en mor han ikke har haft kontakt til i flere år, da moderen ikke har kunnet varetage hendes egne behov og dermed selvfølgelig heller ikke en lille drengs, i og med at højesteret ha valgt at omdømme dommen kommer de og fjerner ham med magt til samkvem med en mor som drengen tydeligvis ikke er tryg ved i og med at han rent faktisk ikke kender hende."

Dette er citeret fra en anden bruger herinde, i den tråd, der også omhandler dette emne

Men hvad havde du gjort som mor, hvis du stod med et barn, der var MEGET ked af at komme på besøg hos sin far? Sendt barnet afsted alligevel, fuld bevidst om at barnet var DYBT ulykkelig over det?

Jeg kan slet ikke forstille mig den situation, så ved ikke hvad jeg havde gjort. Men ihvertfald ikke spredt det ud på internettet.

Anmeld

30. maj 2011

Sabina

av av  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.