Tvangsfjernelser i dagens Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

N&J

Mira0911 skriver:

Hvorfor siger retshjælpen så noget fis?

I don't know, men jeg ved det ikke er så mange år siden den blev indført

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Ellim

Jeg syntes at det er et rigtig svært emne (måske også fordi jeg ikke har så stor viden og erfaring inde for området) Men ud fra første vedhæftet tekst hvor pigen holdes under opsyn ved brug af mobil syntes jeg at det lyder fuldstændig tosset - og at de så er veninder, det virker uprofessionelt.. Men det er jo kun en side af sagen.. Men hvis det er sandt syntes jeg at det er en fejl fra kommunens side og at du måske skulle flytte fokus over hos andre børn der virkelig behøver hjælp... For dem er der desværre en del af..

Anmeld

29. maj 2011

Madam Blå

Jeg synes godt nok det er en svær sag.. Jeg vil ikke træde nogen over tæerne, men der er en grund til, at børn bliver tvangsfjernet. Hvis familien i forvejen, af kommunen, ses som værende ressourcesvag - de har i forvejen børn uden for hjemmet og har i mange år haft hjemmehos'ser, så er det en familie, som kommunen har fokus på.

De fleste ser det som et tegn på et ikke så velfungerende hjem, når børnene er for voksne. Det er ikke sundt for dem, de skal have lov og mulighed for at være den alder, de har.

Man kan sagtens anbringe flere børn hos den samme familie, uden at sagbehandler og plejefamilie er venner. Det er som nævnt tidligere, børn og unge udvalget, der afgører om et barn skal fjernes. Det er ikke sagbehandleren. Desuden så er lønnen ikke særlig høj.. Og slet ikke for en pige, der går i skole og til fritidsinteresser. De timer, hun er væk fra plejethjemmet, trækkes fra i lønnen.

I lige den her sag, kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke har en hjemmehosser mere. Det er så sørgeligt, at kommunen sparer på sådan noget

Anmeld

29. maj 2011

TinaPina

lion skriver:

Jeg er desværre nød til at sige dig imod. Jeg VED at kommuner godt kan find epå at fjene et barn på en sagdbehandlers ord, som ikke er sandt

Da det ikke er sagsbehandlere der selvstændigt tager de her beslutninger, så tror jeg simpelthen ikke på dét.

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

N&J skriver:

I don't know, men jeg ved det ikke er så mange år siden den blev indført

Ja men underligt at sige sådan noget når det ikke passer... 

Anmeld

29. maj 2011

lion

TinaPina skriver:

Da det ikke er sagsbehandlere der selvstændigt tager de her beslutninger, så tror jeg simpelthen ikke på dét.

Det er jo op til dig selv. Men jeg har selv været gennem det system og kender mange der også har.

Anmeld

29. maj 2011

TinaPina

lion skriver:

Det er jo op til dig selv. Men jeg har selv været gennem det system og kender mange der også har.

Jeg står "på den anden side af hegnet" måske derfor vores holdninger er så forskellige.

Anmeld

29. maj 2011

N&J

Mira0911 skriver:

Ja men underligt at sige sådan noget når det ikke passer... 

Men der skal jo være nogle særlige forhold til før de gør det, måske mener de ikke at det er tilfældet i din venindes tilfælde, men jeg kender i hvert fald til et sted på sjælland hvor de har børn i den alder, så det sker desværre, heldigvis vil de fleste komme til en plejefamilie, hvilket altid vil være bedre end et "hjem" med skiftende pædagoger, også selvom man forsøger at begrænse det til to pers. højst der skiftes til at tage sig af det enkelte barn. 

Anmeld

29. maj 2011

aarhusmor

Jeg er ved at uddanne mig indenfor området og har en drøm om at kunne forske i hvad der sker når man anbringer børn ude fra hjemmet.

Jeg er medlem af flere grupper for anbragte børn på FB og jeg må indrømme nogle enkelte virker ret velfungerende. Det kan jo godt gøre i skrift og tale uden at det er rigtigt osv. Men min fornemmelse er at kommunen kan lave fejl og tit fjerner børnene, hvor man måske istedet kunne give uddannelse, vejledning og overvågning istedet. Hvis forældre elsker deres barn og ikke udøver vold, misbrug osv. - burde man så ikke give familien chancen. Det er hvad jeg føler for pt. Jeg ved ikke om en undersøgelse kan ændre på det, det er derfor jeg gerne vil undersøge det.
Men jeg tror kommunen laver fejl og mest af alt så tror jeg at kommunen ikke vil indrømme når den laver sådanne fejl og endnu mere så ville jeg være glad hvis der var et "eksternt organ" der kunne undersøge sådanne sager.

Jeg har en veninde der fik fjernet sit barn efter 3 uger. Jeg er enig i at noget skulle gøres. Men jeg mener godt at de kunne have været en familie, med hjælp. Istedet for at den lille fyr nu vokser op på børnehjem

Anmeld

29. maj 2011

lion

TinaPina skriver:

Jeg står "på den anden side af hegnet" måske derfor vores holdninger er så forskellige.

Ja det kan være. Men jeg kan godt forstå at du tænker sådan, for det er jo ikke sjovt at tænke på det kan ske.

Men mennesker kan lave fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.