Tvangsfjernelser i dagens Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

tinasmor

Mimic skriver:

ja den har sikkert en årsag, men når der er bevis for at sagsbehandler og plejemor har et forhold der minder om at de er veninder OG når pljefamilien mystisk nok kommer til at miste en indtægt og skal bruge et nyt barn, så synes jeg sagen lugter langt væk, sagen er blevet anket og skal snart i retten igen...

Jeg må sige mig enig her.

Jeg har en veninde som arbejder indenfor området og hun siger, at der nærmest bliver fjernet for få børn i forhold hvad der vil være i barnets tarv. Men pga økonomi og manglende steder, så er der nogle der får lov til at gå alt, alt for længe inden der sker noget.

Jeg kan stadigvæk unders vildt meget ved fekes Tønder- eller Brønderslev sagen, men det er så en helt anden diskution.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Carina:-)

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Det passer altså ikke at der ALTID er en grund til det.. Overhoved. For små 2 år siden var der os et par af egen lomme som havde førsøgt at få en baby og havde bruge omkring 100.000 kr, og da det så lykkedes dem at blive gravid var hun selvf lykkelig og kom til at sige noget med "Jamen så kommer jeg jo snart til at blive tyk " fordi hun var GLAD. Men hvad skete der, ja de fik dæl dusme fjernet barnet efter fødslen pga den kommentar ! ! Og det PASSER ! Desværre! Og det er slet slet ikke første gang børn tvangsfjernes uden grund ..

Har du set det skrifteligt?

At det står i det brev/note kommunen har lagt på bordet på et af de møder de jo har været til?

For ellers tror jeg du skal tage det med et gran salt .

Ingen tvivl om at det er svært når børn fjernes,men hvem husker ikke sagen om kasper på 3 år der belv banket ihjel?

Kommunen havde fået hug for at tvangsfjerne for mange,så de tog sig god tid når en ny sag landede på ders bord.Det kostede så en 3 årig livet.

Og mhs til hvor børn gerne vil være.

Jeg var voksen før jeg ikke længere savnede/ønskede at være hos mine forældre-Og jeg var udsat for grov omsorgsvigt/vold

Ifølge familiemedlemmer fra jeg var helt ny(kan heller ikke selv huske andet)

Jeg har fået af vide fra et familiemedlem,at jeg altid kom og sagde undskyld fordi jeg havde været slem når jeg var blevet tæsket.Og jeg fik altså bank alt efter hvad humør mine forældre var i ,og ikke efter opførsel.

Børn elsker deres forælder ,og kan manipuleres til at det hele nok skal gå bare de kommer hjem igen.

Så self. vil pigen gerne hjem-Hun kender ikke til andet.

Men det handler jo om at prøve at minimere skader,og bryde sociale cirkler.Ellers er det skruen uden ende.Og hende der har massive prob. som voksen.Så hun heller ikke magter at være en ordentlig forældre.

Alt respekt for at du prøver at skabe debat,men jeg tror altså ikke på at kommuner bruger posevis af penge for sjov skyld

Anmeld

28. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg tror så heller ikke, at det danske system er fejlfrit og dermed ikke sker tvangsfjernelser, som ikke burde ske.... Det er mennesker der sidder bag og mennesker begår altså fejl uanset om dk har penge eller ej... Ja, det koster penge, men derfor kan de godt begå fejl....

Derimod er jeg fuld med på, at vi burde tvangsfjerne flere.... men at sige, at der ikke sker fejl, fordi det koster penge, ja den må i sku længere ud på landet med, for det passer altså ikke....

Anmeld

28. maj 2011

LC

Tænker at der er en grund til de vil have den pige fjernet... De gør det ikke uden grund og uden hun har problemer.

Det er ekstremt dyrt for en kommune at tvangsfjerne børn og de vil gøre rigtig meget for at undgå det. Er trods alt billiger for kommunen at betale for aflastning i weekenderne + hjemme-hos ordninger end en fuldtids tvangsfjernelse...

og nu er det i sidste ende ikke sagsbehandleren der bestemmer udfaldet af en tvangsfjernelse det er børne og unge udvalget i kommunen der har det sidste ord, sagsbehandleren kan bare foreslå en tvangsfjernelse...

Men hvis ikke der var hold i sagen og sagsbehandleren gjorde det som en vennetjeneste så ville børne og ungeudvalget nok stoppe sagen og lade pigen blive boende hvor hun var..

Tænker lidt at forældrene må have dokomentation fra Skole, lærer, rideskole, pigens veninders forældre, osv for at hun har det godt... Hvis det udelukkende er sagsbehandleren og plejefamilien der mener det modsatte. Så burde det jo ikke være et problem at fremlægge dokumentation for at hun er velfungerende - hvis hun er det...

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

Der sker fejl, MEN man fjerner ikke bare børn for at fjerne...tilgengæld er der mange mange børn der ikke fjernes fordi der ikke er penge til det.. det er dælme sørgeligt.

Anmeld

28. maj 2011

LC

Mathias Villads skriver:

Jeg tror så heller ikke, at det danske system er fejlfrit og dermed ikke sker tvangsfjernelser, som ikke burde ske.... Det er mennesker der sidder bag og mennesker begår altså fejl uanset om dk har penge eller ej... Ja, det koster penge, men derfor kan de godt begå fejl....

Derimod er jeg fuld med på, at vi burde tvangsfjerne flere.... men at sige, at der ikke sker fejl, fordi det koster penge, ja den må i sku længere ud på landet med, for det passer altså ikke....

Selvfølgelig kan der ske fejl, men synes nu ikke det her er en fejl...

Det er beskyldninger om at sagsbehandler og plejefamilie gør det af økonomiske grunde.. hvis det er rigtig så gør de det jo bevidst, og ikke fordi de har fejlvurderet sagen...

Anmeld

28. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Carina:-) skriver:

Har du set det skrifteligt?

At det står i det brev/note kommunen har lagt på bordet på et af de møder de jo har været til?

For ellers tror jeg du skal tage det med et gran salt .

Ingen tvivl om at det er svært når børn fjernes,men hvem husker ikke sagen om kasper på 3 år der belv banket ihjel?

Kommunen havde fået hug for at tvangsfjerne for mange,så de tog sig god tid når en ny sag landede på ders bord.Det kostede så en 3 årig livet.

Og mhs til hvor børn gerne vil være.

Jeg var voksen før jeg ikke længere savnede/ønskede at være hos mine forældre-Og jeg var udsat for grov omsorgsvigt/vold

Ifølge familiemedlemmer fra jeg var helt ny(kan heller ikke selv huske andet)

Jeg har fået af vide fra et familiemedlem,at jeg altid kom og sagde undskyld fordi jeg havde været slem når jeg var blevet tæsket.Og jeg fik altså bank alt efter hvad humør mine forældre var i ,og ikke efter opførsel.

Børn elsker deres forælder ,og kan manipuleres til at det hele nok skal gå bare de kommer hjem igen.

Så self. vil pigen gerne hjem-Hun kender ikke til andet.

Men det handler jo om at prøve at minimere skader,og bryde sociale cirkler.Ellers er det skruen uden ende.Og hende der har massive prob. som voksen.Så hun heller ikke magter at være en ordentlig forældre.

Alt respekt for at du prøver at skabe debat,men jeg tror altså ikke på at kommuner bruger posevis af penge for sjov skyld

Hihi tror vist ikke den svar var til mig

Anmeld

28. maj 2011

LC

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Det passer altså ikke at der ALTID er en grund til det.. Overhoved. For små 2 år siden var der os et par af egen lomme som havde førsøgt at få en baby og havde bruge omkring 100.000 kr, og da det så lykkedes dem at blive gravid var hun selvf lykkelig og kom til at sige noget med "Jamen så kommer jeg jo snart til at blive tyk " fordi hun var GLAD. Men hvad skete der, ja de fik dæl dusme fjernet barnet efter fødslen pga den kommentar ! ! Og det PASSER ! Desværre! Og det er slet slet ikke første gang børn tvangsfjernes uden grund ..

Den tror jeg ikke på... Der har lagt mere i den sag end en udtalelse...

hvis hun har sagt det i starten af sin graviditet, så ville hun være blevet fulgt nøje hele graviditeten, og havde hun ellers reageret normalt på alt, så havde hun ikke fået fjernet barnet...

Anmeld

28. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
LC skriver:

Selvfølgelig kan der ske fejl, men synes nu ikke det her er en fejl...

Det er beskyldninger om at sagsbehandler og plejefamilie gør det af økonomiske grunde.. hvis det er rigtig så gør de det jo bevidst, og ikke fordi de har fejlvurderet sagen...

Og det tror jeg også sker desværre, hvor der er mennesker og penge sker der fejl... folk blir grådige... Og på den konto sker der fejl... og nej i de fleste tilfælde sker der ikke fejl, for selvfølgelig er der konpetente mennesker, der for det meste sidder der, men systemet er ikke fejlfrit...

Anmeld

28. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

LC skriver:

Den tror jeg ikke på... Der har lagt mere i den sag end en udtalelse...

hvis hun har sagt det i starten af sin graviditet, så ville hun være blevet fulgt nøje hele graviditeten, og havde hun ellers reageret normalt på alt, så havde hun ikke fået fjernet barnet...

Jaja man må tro hvad man vil og alle har deres mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.