Tvangsfjernelser i dagens Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
43 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Mimic

Jeg skriver KUN det her for at få lidt fokus på, hvor galt det kan gå når kommuner i DK, tvangsfjerner bare for at tvangsfjerne, og hvad der sker når sagsbehandler har et lidt for tæt forhold til den enkelte plejefamilie.

En nær ven af  familien er igennem dette mareridt nu og jeg kan skrive under på at deres datter på 11½ har det godt, hun er den eneste af deres 3 børn, der ikke er ramt af sygdom (psykisk/fysisk), men hun er moden af sin aldre og bekymrer sig meget om hendes forældre...

Følgende er en note der er blevet sendt til medier og aviser, for at skabe fokus på problemet og for at få louise hjem igen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Mimic

op op

Anmeld

28. maj 2011

Mimic

den må ikke bare blive væk...

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Jeg har nu været inde i tråden to gange. Den første gang fordi det lyder spændende, men opgav fordi teksten er så lille.

2. gang fordi jeg ville se hvad folk havde skrevet. Jeg tror måske folk opgiver fordi det kræver lidt at det

Anmeld

28. maj 2011

Mimic

klik på billederne, de kan forstørres billedet åbner i et nyt vindue og klikker man igen, bliver de læsbare

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Mimic skriver:

klik på billederne, de kan forstørres

Ah! Smart. Jeg ser måske lige på det senere.
Er lige gået igang med maden  

Anmeld

28. maj 2011

Kay

"glæder" mig til at høre om sagen i medierne... for det er der den høre hjemme...

Anmeld

28. maj 2011

TinaPina

Den slags har altid en årsag og ingen kommune i danmark har penge nok til at fjerne børn unødigt fra hjemmet.

Men det er selvfølgelig altid svært at forstå, acceptere og leve med for "dem det går ud over"

Anmeld

28. maj 2011

Mimic

TinaPina skriver:

Den slags har altid en årsag og ingen kommune i danmark har penge nok til at fjerne børn unødigt fra hjemmet.

Men det er selvfølgelig altid svært at forstå, acceptere og leve med for "dem det går ud over"

ja den har sikkert en årsag, men når der er bevis for at sagsbehandler og plejemor har et forhold der minder om at de er veninder OG når pljefamilien mystisk nok kommer til at miste en indtægt og skal bruge et nyt barn, så synes jeg sagen lugter langt væk, sagen er blevet anket og skal snart i retten igen...

Anmeld

28. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

TinaPina skriver:

Det passer altså ikke at der ALTID er en grund til det.. Overhoved. For små 2 år siden var der os et par af egen lomme som havde førsøgt at få en baby og havde bruge omkring 100.000 kr, og da det så lykkedes dem at blive gravid var hun selvf lykkelig og kom til at sige noget med "Jamen så kommer jeg jo snart til at blive tyk " fordi hun var GLAD. Men hvad skete der, ja de fik dæl dusme fjernet barnet efter fødslen pga den kommentar ! ! Og det PASSER ! Desværre! Og det er slet slet ikke første gang børn tvangsfjernes uden grund ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.