han vil søge 50/50

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Lillefe

Nessie skriver:

Ikke for at jokke nogen over tæerne, men er det dig eller barnet det ikke er godt for?
Der er mange steder at det fungerer fint med 50/50, og mange kvinder glemmer at barnet altså ikke kun er deres, men at faren har lige så meget "ret" til det.

Men nej, jeg kunne heller ikke forestille mig at de ville lave en 50/50 deling, når barnet er så lille

Held og lykke med det hele

Ved du hvad der er også mange tilfælde for det slet ikke fungere.. og jeg kender et af de værste tilfælde så jeg går slet slet ikke ind for den slags.. de stakkels børn bliver forvirrede.. og hvis forældrene ikke er enige går det KUN ud over barnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Man skal huske på at forvaltningen arbejder udfra hvad der er i barnets tarv. En 50/50 ordning er for de fleste ikke for deres bedste da de bliver splittet ikke blot mellem to husstande men også mellem to opdragelser osv. De kan have svært ved at finde fodfæste i dagligdagen og have svært ved at finde deres kerne, hvem er jeg osv. For barnet kan en 7/7 ordning være meget kaotisk og barnet kan føle at blive revet op fra det kendte hver gang barnet skifter hjem.

Her har vi ordningen 9-5 eller nok nærmere 10-4 - altså min datter kommer hos sin far torsdag efter skole og bliver afleveret mandag morgen i skolen. Men sådan har det kun været i et par år - førda hed det fra fredag til søndag.

Det er os det jeg mener... For det kan umuligt være sundt for et barn at have to hjem... 

Længere ude i fremtiden tænker jeg os en 10-4 ordning... altså om nogle år

Anmeld

28. maj 2011

Lillefe

DAs mor skriver:

Der er jo faktisk lavet undersøgelser der viser at det ikke er det bedste for barnet og "bo i en kuffert"! Har ikke lige kunnet finde nogle på nettet udover dette (se punkt 3):

http://voresborn.dk/junior-familie-og-parforhold/7205-dele

Vi har en 9/5 ordning til David på 4½ år- det er temmeligt tæt på 7/7 Men David er ikke i tvivl om hvor han bor! Hvis han en dag ytrer ønske om at bo hos sin far må vi lave det om så det er mig der kun har ham 5 dage... Jeg tror på ingen måder det er godt ikke at have en fast base!

Anmeld

28. maj 2011

Nessie

DAs mor skriver:

I øvrigt synes jeg den måde du skriver på tager udgangsounkt i fars og mors "ret" og ikke hvad der er bedst for barnet

Det jeg egentlig reagerer på er, at rigtig mange kvinder glemmer at mændene mange gange også gerne vil have børnene i hverdagen, og at de føler at det er deres "ret" at have dem mest.

Jeg kender en del weekend-fædre, og det er svært for dem kun at se deres børn hver 14. dag. Hvordan ville moren have det, hvis situationen var omvendt?

Jeg mener bare, at man skal huske at tænke på alles tarv, og ikke kun mor og barns, som det jo ofte bliver.

Og ja, nogle børn kan ikke finde ud af en 50/50 ordning, og så må man finde en anden aftale, men andre har det altså fint med det

Anmeld

28. maj 2011

Lillefe

DAs mor skriver:

I øvrigt synes jeg den måde du skriver på tager udgangsounkt i fars og mors "ret" og ikke hvad der er bedst for barnet

Anmeld

28. maj 2011

Nessie

Lillefe skriver:

Ved du hvad der er også mange tilfælde for det slet ikke fungere.. og jeg kender et af de værste tilfælde så jeg går slet slet ikke ind for den slags.. de stakkels børn bliver forvirrede.. og hvis forældrene ikke er enige går det KUN ud over barnet..

Det har du fuldstændig ret i. Fungerer det ikke for barnet, så må der findes en anden ordning.
Jeg tænker bare på de stakkels fædre, der går fra en hverdag hvor han ser børnene hele tiden, og så pludselig kun skal se dem få gange om måneden.

Mange gange stiller moren sig på tværs, fordi hun selv vil have dem fuld tid, og det er jo ikke i barnets tarv, men i morens

Anmeld

28. maj 2011

Lillefe

Nessie skriver:

Det har du fuldstændig ret i. Fungerer det ikke for barnet, så må der findes en anden ordning.
Jeg tænker bare på de stakkels fædre, der går fra en hverdag hvor han ser børnene hele tiden, og så pludselig kun skal se dem få gange om måneden.

Mange gange stiller moren sig på tværs, fordi hun selv vil have dem fuld tid, og det er jo ikke i barnets tarv, men i morens

Nej det er rigtigt men hvis der er konflikter tror jeg slet slet ikke løsningen er 50/50, det ville da kun gøre det værre for barnet desværre.. Og desværre findes der jo latterlige kvinder som ikke tænker på barnet. Men der er jo også mænd som er sådan. 

Det værste er at det går ud over barnet når forældrene har hvidt forskellige meninger om opdragelse.. og jeg tænker sku lidt.. hvorfor i alverden sætter man et barn til verden uden man er blevet enige om den slags.. det forstår jeg virkeligt ikke... 

Anmeld

28. maj 2011

eliasogmor

Anonym skriver:

Mit barns far vil til at søge om 50/50... 

Jeg er dybt ulykkelig.. Aner ikke hvad der skal ske, for jeg ønsker ikke at mit barn skal være splittet i to hjem... Det mener jeg ikke er godt for hende... 

Ved nogen af jer om man skal være enige om det før det kan lade sig gøre ?

pyh stakkels dig, jeg hader og den 50/50, min veninde er flyttet fra hendes kæreste og de har den 50/50 og det fungere ikke for børnene... så håber for dig det ikke kan lade sig gøre, men for dem faldt det naturligt... gad godt have de der link på at det ikke er godt anyone???

Anmeld

28. maj 2011

LinLin

Nessie skriver:

Det jeg egentlig reagerer på er, at rigtig mange kvinder glemmer at mændene mange gange også gerne vil have børnene i hverdagen, og at de føler at det er deres "ret" at have dem mest.

Jeg kender en del weekend-fædre, og det er svært for dem kun at se deres børn hver 14. dag. Hvordan ville moren have det, hvis situationen var omvendt?

Jeg mener bare, at man skal huske at tænke på alles tarv, og ikke kun mor og barns, som det jo ofte bliver.

Og ja, nogle børn kan ikke finde ud af en 50/50 ordning, og så må man finde en anden aftale, men andre har det altså fint med det

For mig at se skal det være barnets tarv - slut! Selvfølgelig skal det hænge sammen, men forældremes "behov" må altså vige for barnets

Anmeld

28. maj 2011

Nessie

Lillefe skriver:

Nej det er rigtigt men hvis der er konflikter tror jeg slet slet ikke løsningen er 50/50, det ville da kun gøre det værre for barnet desværre.. Og desværre findes der jo latterlige kvinder som ikke tænker på barnet. Men der er jo også mænd som er sådan. 

Det værste er at det går ud over barnet når forældrene har hvidt forskellige meninger om opdragelse.. og jeg tænker sku lidt.. hvorfor i alverden sætter man et barn til verden uden man er blevet enige om den slags.. det forstår jeg virkeligt ikke... 

Og det er det jeg mener, der er så utroligt mange der tager børnene som gidsler, og taler grimt om hinanden til børnene, og det er så tarveligt, for børnene elsker jo begge forældre lige højt.

Egentlig burde man, når man får børn, aftale hvad der skal ske i tilfælde af, at man gik fra hinanden, for er man gået fra hinanden og ikke kan blive enige om noget som helst, ja så går det kun ud over børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.