Moster Lagkage skriver:
nå da, jeg læste nemlig en artikel med at det var uforklarligt, og læger og andre ikke kunne sige hvad problemet var, og dermed afhjælpe det, og derfor skulle det gå over af sig selv. men nogle mente at det kolik børnkunne have til fælles var for mange sanseintryk. altså de ikke helt kan fordøje alt det der sker omkring dem, og det derfor går over efter 3-5 måneder da de så er mere modne, og blevet bedre til at sotere og fordje de ting de oplever.
men nok om det, det hjælper jo kke ligefrem dig og den situation du står i.
jeg har været til kranio sakral med min datter 2 måneder, hun havde problemer med at slappe af, og var hele tiden anspændt. efterfølgende blev hun meget bedre til at passere luft. hun bøvser og prutter rigtig lystigt nu, såmåske det var en mulighed.
Ja, der er en anden der også har foreslået kraniosakral terapi. Det må jeg vist lige huske på, hvis zoneterapien ikke virker. Sjovt du siger det med sanseindtrykkene.
For jeg synes nemlig det hele er startet i den weekend, hvor han var 15-16 dage gammel. Der var et hav af mennesker her, og min svigermor rendte rundt med ham konstant og delte ham ud til højre og venstre og når jeg endelig fik lagt ham til ro i liften, stod de med hovedet nede i den og "hvorfor skal han sove, skal han ikke op, skal vi ikke vække ham, hvorfor skal birgit ikke holde ham"!!!! Konstant var der bare uro, det var jo sådan at jeg nærmest gik i spåner til sidst... Puha... Men kan det mon ha haft indflydelse på, hvordan hans mave ter sig?
Anmeld