Jer med kolik-børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Angelspot

I min mødregruppe er en dreng på 2½ mdr. Han har også kramper i maven så snart han skal spise og han har svært ved at komme af med luften. Han kom til kiropraktor og efter 3 behandlinger var han en helt anden dreng! Han hviler mere i sig selv og vil gerne snakke og have kontakt nu. Og han græder slet ikke så lang tid eller ligger og vrider sig. Så det var også en mulighed. Han havde haft en træl fødsel og var deraf blevet stiv i lænden og havde en stiv nakke, så det var rigtig godt til ham at blive løsnet op.

Baby ligger på mors mave og bliver behandlet ved en kiropraktor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

marloutti

birthee skriver:

Er han flaske- eller brystbarn???

Han har fået flaske fra han var fire dage gammel...

Anmeld

30. maj 2011

D-Micka

marloutti skriver:

Hvordan opfører de sig ang. gråd?

Min søn på fem uger græder stort set hver gang han har spist og nogen gange også mens han spiser. Han trækker sig sammen i kraftige mavekramper og græder virkelig, så man kan høre det bare gør skide ondt...

Og han græder og vrider sig, før der kommer en prut eller bøvs og før afføring.

Og han sover også meget uroligt og vrider sig i mavesmerter og knirker og brummer i ét væk.

Er det mon kolik? Eller "blot" umodne tarme.

Skal siges han er født tre uger før termin, selvom de jo siger det ingen betydning har...

Jeg er lidt træt af at alle bare smiler og siger at det jo går over, når han blir tre mdr. Det er sgu pissehårdt at høre på han har så ondt....

Vi har prøvet zoneterapi to gange nu. Måske han skal ha lidt flere behandlinger før det virker... Håber jeg virkelig det gør..

Har I erfaringer med det?

På forhånd tak...

Knus... Marlene.

Måske lyder det lidt dumt.. 

Men kan anbefale MAM anti-kolik flaske koster 56 kr. i føtex..

Det har ihvertfald været min redning ..

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

Moster Lagkage skriver:

nå da, jeg læste nemlig en artikel med at det var uforklarligt, og læger og andre ikke kunne sige hvad problemet var, og dermed afhjælpe det, og derfor skulle det gå over af sig selv. men nogle mente at det kolik børnkunne have til fælles var for mange sanseintryk. altså de ikke helt kan fordøje alt det der sker omkring dem, og det derfor går over efter 3-5 måneder da de så er mere modne, og blevet bedre til at sotere og fordje de ting de oplever.

men nok om det, det hjælper jo kke ligefrem dig og den situation du står i.

jeg har været til kranio sakral med min datter 2 måneder, hun havde problemer med at slappe af, og var hele tiden anspændt. efterfølgende blev hun meget bedre til at passere luft. hun bøvser og prutter rigtig lystigt nu, såmåske det var en mulighed.

Ja, der er en anden der også har foreslået kraniosakral terapi. Det må jeg vist lige huske på, hvis zoneterapien ikke virker. Sjovt du siger det med sanseindtrykkene.

For jeg synes nemlig det hele er startet i den weekend, hvor han var 15-16 dage gammel. Der var et hav af mennesker her, og min svigermor rendte rundt med ham konstant og delte ham ud til højre og venstre og når jeg endelig fik lagt ham til ro i liften, stod de med hovedet nede i den og "hvorfor skal han sove, skal han ikke op, skal vi ikke vække ham, hvorfor skal birgit ikke holde ham"!!!! Konstant var der bare uro, det var jo sådan at jeg nærmest gik i spåner til sidst... Puha... Men kan det mon ha haft indflydelse på, hvordan hans mave ter sig?

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

D-Micka skriver:

Måske lyder det lidt dumt.. 

Men kan anbefale MAM anti-kolik flaske koster 56 kr. i føtex..

Det har ihvertfald været min redning ..

Det lyder ikke spor dumt Vi har otte af slagsen og har ikke brugt andet! Så måske havde han haft det værre, hvis vi ikke havde brugt dem... Who knows....?

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

VIPpigen skriver:

Nu er jeg nysgerrig. Mange skriver om at spædbørn med kolik skal prøve zoneterapi, og det ikke virker på dem. Min kusine er så ved at uddanne sig inde for faget.

SPØRGSMÅL: Når baby er til zoneterapi, er det så baby der bliver trykket på, eller ligger baby på maven af mor og er det mor der bliver trykket på??

Sorry det er lidt uden for emnet, men ville lige høre svaret, håber det er ok med TS

Helt ok det er babys små fødder, der blidt blir trykket på...

Anmeld

30. maj 2011

D-Micka

marloutti skriver:

Det lyder ikke spor dumt Vi har otte af slagsen og har ikke brugt andet! Så måske havde han haft det værre, hvis vi ikke havde brugt dem... Who knows....?

Det ved man jo ikke  

Men ærgeligt det ikke er den helt store redning hos jer .. 

Må jeg ha' lov at spørge om han kommer ordenligt af med sin afføring ?  

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

Rebecca Persson skriver:

Det lyder som en god idé med Bio Gaia probiotika.  Kolik kan skyldes dårlig tarmflora. Babyer uden kolik har flere typer tarmbakterier end kolikbabyer. Vær tålmodig, det er ikke sikkert, at det hjælper fra day one. 
Jeg ville få tjekket guldklumpen hos en kiropraktor med speciale i små børn. Ryghvirvler eller nakkeled, som er forskubget under fødslen, kan forværre eller udløse kolik.  

Jeg vil anbefale de højt hydrolyserede modermælkserstatninger fra apoteket (Nutramigen 1 lipil, Profylac, Althéra eller Pepticate), hvis det på nogen måde er muligt (de er dyre). Kræver måske lidt smagstilvænning over et par dage.

D-vitamin dråber kan give ondt i maven, da kokosolien, som de er opløst i, er gjort flydende ved stuetemperatur vha. en kemisk proces. Jeg anbefaler D-pearls 20 mcg fra Pharma Nord. Det er kapsler med D-vit i olivenolie, som du prikker hul på.

Lidt te af anis, fennikel og kommen, alternativt kamille, citronmellise og lindeblomst.

At bære barnet i slynge/vikle/ergonomisk bæresele (ikke Baby Björn) og svøbe barnet kan også hjælpe meget.

HÅber I finder en løsning 

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Tusind tak for alle de fine råd...

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

jeanett 26 skriver:

jeg havde en søn der havde kolik i 8mdr og det var 8 timer hver dag det er godt nok hårdt at stå alene med.

du kan os få nogle dråber (mylicon) apoteket mod kolik der hjælper tarmene

Vi har desværre ik brugt zoneterapi, da vi havde en sundhedpjeske der på sit stærkest anbefaldede vi ik brugte det.

Står vi nogen sinde i det igen prøver vi helt sikkert zoneterapi...

Åh gud, det lyder jo sindssygt hårdt, det der!! Hvordan f¤¤¤¤¤ klarede du det? Hatten af for dig...

Anmeld

30. maj 2011

marloutti

D-Micka skriver:

Det ved man jo ikke  

Men ærgeligt det ikke er den helt store redning hos jer .. 

Må jeg ha' lov at spørge om han kommer ordenligt af med sin afføring ?  

Ja, det gør han jo sådan set... Der kommer da noget hver dag. Det skifter så noget i konsistensen, sådan om det er lidt vådt eller lidt tørt. Og så er det bare helt grynet... Undskyld, det er lidt klamt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.