Jer med kolik-børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.659 visninger
51 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

marloutti

Hvordan opfører de sig ang. gråd?

Min søn på fem uger græder stort set hver gang han har spist og nogen gange også mens han spiser. Han trækker sig sammen i kraftige mavekramper og græder virkelig, så man kan høre det bare gør skide ondt...

Og han græder og vrider sig, før der kommer en prut eller bøvs og før afføring.

Og han sover også meget uroligt og vrider sig i mavesmerter og knirker og brummer i ét væk.

Er det mon kolik? Eller "blot" umodne tarme.

Skal siges han er født tre uger før termin, selvom de jo siger det ingen betydning har...

Jeg er lidt træt af at alle bare smiler og siger at det jo går over, når han blir tre mdr. Det er sgu pissehårdt at høre på han har så ondt....

Vi har prøvet zoneterapi to gange nu. Måske han skal ha lidt flere behandlinger før det virker... Håber jeg virkelig det gør..

Har I erfaringer med det?

På forhånd tak...

Knus... Marlene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Kamulla

BUM... kan kun svare for mig selv... Min søn fik konstateret Kollik som spæd... han græd oftest 4-7 timer i træk... og han vred sig af smerte kunne man se...

han havde enormt hård mave og udspilede tarme da han var 14 dage gammel

puha det var en hård tid... Nå... men får et tip om at prøve Nutramigen eller Profelac fra Apoteket som er mme til børn med mælke allergi... efter en uge med det fik jeg en HELT anden søn...

den dag idag lider han stadig af loktose intollerence, og det viser sig nu ved konstant sygdom ved mælkeprodukt indtag

Anmeld

26. maj 2011

marloutti

Camillas-photography skriver:

BUM... kan kun svare for mig selv... Min søn fik konstateret Kollik som spæd... han græd oftest 4-7 timer i træk... og han vred sig af smerte kunne man se...

han havde enormt hård mave og udspilede tarme da han var 14 dage gammel

puha det var en hård tid... Nå... men får et tip om at prøve Nutramigen eller Profelac fra Apoteket som er mme til børn med mælke allergi... efter en uge med det fik jeg en HELT anden søn...

den dag idag lider han stadig af loktose intollerence, og det viser sig nu ved konstant sygdom ved mælkeprodukt indtag

okay, tak...

Det kunne være vi skulle prøve det...

Det er jo træls at fylde sit barn med alm mælk, hvis han ikke kan tåle det...

Anmeld

26. maj 2011

Kamulla

marloutti skriver:

okay, tak...

Det kunne være vi skulle prøve det...

Det er jo træls at fylde sit barn med alm mælk, hvis han ikke kan tåle det...

netop.. det er dyrt, men køb nutramigen til over 1 uge og prøv an.. mange spædbørn bliver født med en overfølsomhed over for mælk... og det tager nogle dage før det gamle skidt er ude af kroppen

Anmeld

26. maj 2011

marloutti

Camillas-photography skriver:

netop.. det er dyrt, men køb nutramigen til over 1 uge og prøv an.. mange spædbørn bliver født med en overfølsomhed over for mælk... og det tager nogle dage før det gamle skidt er ude af kroppen

Oki, tak for det gode råd..

Anmeld

26. maj 2011

Anne G

Øv det var en skam at I har prøvet zoneterapi, det var nemlig lige mit bedste råd.. Jeg kan se at du bor på fyn, hvor har I været ved zoneterapeut henne?? 

Det er virkelig virkelig hårdt når de har det og så svært man bare slet ikke kan gøre noget.. 

til jer

Anmeld

26. maj 2011

sismofutten

Du får lige sådan en her:

Min datter havde selv kolik - selvom det jo bare hedder "At sådan er spædbørn i dag".. Det var også bare rigtig hårdt..

Hun SKREG 3-4 timer hver aften, fra omkring kl. 16/17-tiden og til hun faldt i søvn af ren udmattelse i vores arme..
Hun græd dog overhoved ikke om natten, men ellers var hun meget utilfreds om dagen - konstant..
Hun vred sig også, og træk benene helt op under sig, indtil der kom en prut og så var der lige fred i 10 min.'s tid, før hun gik i gang igen..
Den dag jeg stoppede med at amme, stoppede hun også..

Vi var også til zoneterapi, og der skulle altså tre gange til, før der var nogen ændring, så hold ud lidt endnu..

De bedste tanker til Jer - ved hvad I går igennem..

Anmeld

26. maj 2011

marloutti

Anne G skriver:

Øv det var en skam at I har prøvet zoneterapi, det var nemlig lige mit bedste råd.. Jeg kan se at du bor på fyn, hvor har I været ved zoneterapeut henne?? 

Det er virkelig virkelig hårdt når de har det og så svært man bare slet ikke kan gøre noget.. 

til jer

vi har brugt en zoneterapeut ovre ved fredericia, som vores venner har brugt til deres børn med stor succes... Så vi håber, det snart hjælper..

Anmeld

26. maj 2011

Anne G

marloutti skriver:

vi har brugt en zoneterapeut ovre ved fredericia, som vores venner har brugt til deres børn med stor succes... Så vi håber, det snart hjælper..

Okay, så håber jeg virkelig at det snart hjælper.. Begge mine har haft kolik.. De har fået 3 og 4 behandlinger og det hjalp virkelig bare så godt.. Jeg er virkelig glad for at vi fik det af vide 

Anmeld

26. maj 2011

nvm

begge mine har også haft kolik, det mega hårdt man ikke kan gøre noget for at trøste dem

det var mest aften og natte timerne, og det var non stop.

min 1 datter var den store hjælp en bæresele, den levede hun i og det var bare et hit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.