Jer med kolik-børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

marloutti

kamtok skriver:

Har du prøvet at give ham mylicon-dråber? De hjælper med at slå luften i stykker i maven, så man nemmere kan få det ud.

De kan købes på apoteket.

15 dråber blandet i lidt mælk 15 min. før et måltid (og selvom det kan være hårdt at vente de 15 min. så er det dét der gør forskellen). 

De var SUPER effektive herhjemme, da min søn havde "kolik". Han slog nogle prutter så jeg vågnede af dem om natten, de var så høje og lange at det vækkede mig - men det hjalp!

Okay, det skriver jeg mig lige bag øret... Har købt bio gaia i dag, et kosttilskud, der også skulle hjælpe på det... Så det prøver vi lige af først... Og hvis ikke de virker, hopper jeg på dit råd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Isabella_mor

kamtok skriver:

Har du prøvet at give ham mylicon-dråber? De hjælper med at slå luften i stykker i maven, så man nemmere kan få det ud.

De kan købes på apoteket.

15 dråber blandet i lidt mælk 15 min. før et måltid (og selvom det kan være hårdt at vente de 15 min. så er det dét der gør forskellen). 

De var SUPER effektive herhjemme, da min søn havde "kolik". Han slog nogle prutter så jeg vågnede af dem om natten, de var så høje og lange at det vækkede mig - men det hjalp!

det vil jeg også gerne anbefale, det hjalp virkelig os... vi gav bare villads det koncentræret.. det kunne han godt lide..

Anmeld

28. maj 2011

Mor til L&S

marloutti skriver:

Åh, det lyder virkelig godt... Han har skreget så meget i dag, så jeg er ved at gi op... Men det trøster mig meget, at der er lys for enden af tunnellen... Så vi må bare holde ud lidt endnu...

Det er MEGA hårdt, men ja der er lys forude

Ville helt sikkert blive ved med at gå til zoneterapi

Anmeld

29. maj 2011

Kløver

marloutti skriver:

Jeg giver flaske og vi har prøvet nan ha og det ændrede ingenting, desværre...

hm hvad med grøn allomin i tilskud, snakkede vores sundhedsplejerske man kunne prøve, men ved ik om det måske er noget ?

Anmeld

29. maj 2011

Rebecca Persson

Det lyder som en god idé med Bio Gaia probiotika.  Kolik kan skyldes dårlig tarmflora. Babyer uden kolik har flere typer tarmbakterier end kolikbabyer. Vær tålmodig, det er ikke sikkert, at det hjælper fra day one. 
Jeg ville få tjekket guldklumpen hos en kiropraktor med speciale i små børn. Ryghvirvler eller nakkeled, som er forskubget under fødslen, kan forværre eller udløse kolik.  

Jeg vil anbefale de højt hydrolyserede modermælkserstatninger fra apoteket (Nutramigen 1 lipil, Profylac, Althéra eller Pepticate), hvis det på nogen måde er muligt (de er dyre). Kræver måske lidt smagstilvænning over et par dage.

D-vitamin dråber kan give ondt i maven, da kokosolien, som de er opløst i, er gjort flydende ved stuetemperatur vha. en kemisk proces. Jeg anbefaler D-pearls 20 mcg fra Pharma Nord. Det er kapsler med D-vit i olivenolie, som du prikker hul på.

Lidt te af anis, fennikel og kommen, alternativt kamille, citronmellise og lindeblomst.

At bære barnet i slynge/vikle/ergonomisk bæresele (ikke Baby Björn) og svøbe barnet kan også hjælpe meget.

HÅber I finder en løsning 

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

29. maj 2011

marloutti

Maja84 skriver:

hm hvad med grøn allomin i tilskud, snakkede vores sundhedsplejerske man kunne prøve, men ved ik om det måske er noget ?

Det er vi i fuld gang med. Det virker bare som om han får endnu mere luft i maven af det. Og det gør så ondt på ham, hver gang han skal bøvse eller prutte..

Anmeld

29. maj 2011

marloutti

Mor til Liva skriver:

Det er MEGA hårdt, men ja der er lys forude

Ville helt sikkert blive ved med at gå til zoneterapi

Det gør vi helt sikkert også... Det er jo kun godt...

Anmeld

29. maj 2011

Kløver

marloutti skriver:

Det er vi i fuld gang med. Det virker bare som om han får endnu mere luft i maven af det. Og det gør så ondt på ham, hver gang han skal bøvse eller prutte..

hm ja så ved jeg desværre ikke, hvad med baby-yoga så, det skulle hjælpe meget pga de øvelser man laver, det skulle være godt for tarmsystemet, ellers er jeg nok ved at løbe tør for ideer, åh jo måske mylicon-dråber, dem brugte vi også

Anmeld

29. maj 2011

jeanett 26

jeg havde en søn der havde kolik i 8mdr og det var 8 timer hver dag det er godt nok hårdt at stå alene med.

du kan os få nogle dråber (mylicon) apoteket mod kolik der hjælper tarmene

Vi har desværre ik brugt zoneterapi, da vi havde en sundhedpjeske der på sit stærkest anbefaldede vi ik brugte det.

Står vi nogen sinde i det igen prøver vi helt sikkert zoneterapi...

Anmeld

29. maj 2011

birthee

marloutti skriver:

Hvordan opfører de sig ang. gråd?

Min søn på fem uger græder stort set hver gang han har spist og nogen gange også mens han spiser. Han trækker sig sammen i kraftige mavekramper og græder virkelig, så man kan høre det bare gør skide ondt...

Og han græder og vrider sig, før der kommer en prut eller bøvs og før afføring.

Og han sover også meget uroligt og vrider sig i mavesmerter og knirker og brummer i ét væk.

Er det mon kolik? Eller "blot" umodne tarme.

Skal siges han er født tre uger før termin, selvom de jo siger det ingen betydning har...

Jeg er lidt træt af at alle bare smiler og siger at det jo går over, når han blir tre mdr. Det er sgu pissehårdt at høre på han har så ondt....

Vi har prøvet zoneterapi to gange nu. Måske han skal ha lidt flere behandlinger før det virker... Håber jeg virkelig det gør..

Har I erfaringer med det?

På forhånd tak...

Knus... Marlene.

Er han flaske- eller brystbarn???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.