Det lyder som en god idé med Bio Gaia probiotika. Kolik kan skyldes dårlig tarmflora. Babyer uden kolik har flere typer tarmbakterier end kolikbabyer. Vær tålmodig, det er ikke sikkert, at det hjælper fra day one.
Jeg ville få tjekket guldklumpen hos en kiropraktor med speciale i små børn. Ryghvirvler eller nakkeled, som er forskubget under fødslen, kan forværre eller udløse kolik.
Jeg vil anbefale de højt hydrolyserede modermælkserstatninger fra apoteket (Nutramigen 1 lipil, Profylac, Althéra eller Pepticate), hvis det på nogen måde er muligt (de er dyre). Kræver måske lidt smagstilvænning over et par dage.
D-vitamin dråber kan give ondt i maven, da kokosolien, som de er opløst i, er gjort flydende ved stuetemperatur vha. en kemisk proces. Jeg anbefaler D-pearls 20 mcg fra Pharma Nord. Det er kapsler med D-vit i olivenolie, som du prikker hul på.
Lidt te af anis, fennikel og kommen, alternativt kamille, citronmellise og lindeblomst.
At bære barnet i slynge/vikle/ergonomisk bæresele (ikke Baby Björn) og svøbe barnet kan også hjælpe meget.
HÅber I finder en løsning 
kh Rebecca, rebeccapersson.com
Anmeld