Jer med kolik-børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

marloutti

Anne G skriver:

Okay, så håber jeg virkelig at det snart hjælper.. Begge mine har haft kolik.. De har fået 3 og 4 behandlinger og det hjalp virkelig bare så godt.. Jeg er virkelig glad for at vi fik det af vide 

Okay, det lyder betryggende at det trods alt hjalp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

marloutti

sismofutten skriver:

Du får lige sådan en her:

Min datter havde selv kolik - selvom det jo bare hedder "At sådan er spædbørn i dag".. Det var også bare rigtig hårdt..

Hun SKREG 3-4 timer hver aften, fra omkring kl. 16/17-tiden og til hun faldt i søvn af ren udmattelse i vores arme..
Hun græd dog overhoved ikke om natten, men ellers var hun meget utilfreds om dagen - konstant..
Hun vred sig også, og træk benene helt op under sig, indtil der kom en prut og så var der lige fred i 10 min.'s tid, før hun gik i gang igen..
Den dag jeg stoppede med at amme, stoppede hun også..

Vi var også til zoneterapi, og der skulle altså tre gange til, før der var nogen ændring, så hold ud lidt endnu..

De bedste tanker til Jer - ved hvad I går igennem..

Åh, det lyder meget som vores situation.... Så krydser jeg bare fingre for at zoneterapien hjælper snart...

Anmeld

26. maj 2011

Moster Lagkage

man kan hvis få noget mælkesyre baktier i helse kost butikker, som kan hjælpe på mavekneb.

men kolik er da ikke det samme som ondt  maven, er kolik ikke når der ingen forklaring kan findes? det er hvert fald det jeg har hørt.

Anmeld

26. maj 2011

marloutti

nvm skriver:

begge mine har også haft kolik, det mega hårdt man ikke kan gøre noget for at trøste dem

det var mest aften og natte timerne, og det var non stop.

min 1 datter var den store hjælp en bæresele, den levede hun i og det var bare et hit.

Nej, det værste er næsten at man slet ikke kan trøste dem... Bæresele, måske det var en mulighed...

Anmeld

26. maj 2011

marloutti

Moster Lagkage skriver:

man kan hvis få noget mælkesyre baktier i helse kost butikker, som kan hjælpe på mavekneb.

men kolik er da ikke det samme som ondt  maven, er kolik ikke når der ingen forklaring kan findes? det er hvert fald det jeg har hørt.

Ja, det kosttilskud har jeg lige hørt om...

Og det sidste jeg har hørt ang. kolik er at det bare er en fælles betegnelse for mavekneb, hård mave og generelt bare mavesmerter. Og rigtig meget gråd, en tre-fire timer hver dag i min. tre uger... Så siger man det er kolik...

Anmeld

26. maj 2011

Moster Lagkage

nå da, jeg læste nemlig en artikel med at det var uforklarligt, og læger og andre ikke kunne sige hvad problemet var, og dermed afhjælpe det, og derfor skulle det gå over af sig selv. men nogle mente at det kolik børnkunne have til fælles var for mange sanseintryk. altså de ikke helt kan fordøje alt det der sker omkring dem, og det derfor går over efter 3-5 måneder da de så er mere modne, og blevet bedre til at sotere og fordje de ting de oplever.

men nok om det, det hjælper jo kke ligefrem dig og den situation du står i.

jeg har været til kranio sakral med min datter 2 måneder, hun havde problemer med at slappe af, og var hele tiden anspændt. efterfølgende blev hun meget bedre til at passere luft. hun bøvser og prutter rigtig lystigt nu, såmåske det var en mulighed.

Anmeld

26. maj 2011

nvm

marloutti skriver:

Nej, det værste er næsten at man slet ikke kan trøste dem... Bæresele, måske det var en mulighed...

den var det bedste i verden for mig 1 gang, men min anden datter ville ikke være i den, hun ville kun svøbes meget meget stramt i en dyne og så i mine arme skulle jeg holde hende tæt ind til min krop og vugge hende...

de kære små

Anmeld

26. maj 2011

Kløver

marloutti skriver:

Hvordan opfører de sig ang. gråd?

Min søn på fem uger græder stort set hver gang han har spist og nogen gange også mens han spiser. Han trækker sig sammen i kraftige mavekramper og græder virkelig, så man kan høre det bare gør skide ondt...

Og han græder og vrider sig, før der kommer en prut eller bøvs og før afføring.

Og han sover også meget uroligt og vrider sig i mavesmerter og knirker og brummer i ét væk.

Er det mon kolik? Eller "blot" umodne tarme.

Skal siges han er født tre uger før termin, selvom de jo siger det ingen betydning har...

Jeg er lidt træt af at alle bare smiler og siger at det jo går over, når han blir tre mdr. Det er sgu pissehårdt at høre på han har så ondt....

Vi har prøvet zoneterapi to gange nu. Måske han skal ha lidt flere behandlinger før det virker... Håber jeg virkelig det gør..

Har I erfaringer med det?

På forhånd tak...

Knus... Marlene.

ammer du? for giver du flaske kan det måske hjælpe at gå over på

nan 1 HA det hjalp os

Anmeld

26. maj 2011

Rosa

Min søn græd 3 timer om morgenen 7-10 og igen ca.16.30-20 om aftenen. Selvom det er et år siden nu, så står disse klokkeslet stadig printet i mit hoved. Han vred sig ikke i smerte - krummede sig ej heller sammen. Han græd bare. Jeg er i dag overbevist om at han havde væske på ørerne allerede dengang. Jeg talte med en børnesygeplejerske som havde arbejdet med at scanne børns ører i 25 år, og hun fortalte at 99% af de spædbørn som kom ind havde fået "ingen væske"-besked fra egen læge, men det viste sig så godt som altid at der alligevel var væske. Lægerne kan simpelthen ikke se det når børnene er så små. 

Anmeld

26. maj 2011

VIPpigen

Nu er jeg nysgerrig. Mange skriver om at spædbørn med kolik skal prøve zoneterapi, og det ikke virker på dem. Min kusine er så ved at uddanne sig inde for faget.

SPØRGSMÅL: Når baby er til zoneterapi, er det så baby der bliver trykket på, eller ligger baby på maven af mor og er det mor der bliver trykket på??

Sorry det er lidt uden for emnet, men ville lige høre svaret, håber det er ok med TS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.