Øv et ar :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Aves.

Lige noget andet...da jeg var blevet opereret gik jeg med noget tape der hedder m3 i 3 måneder efter..det holdt sammen på arret og gjorde det kun blev en lille fin streg...modsat det jeg har på min ar der bare har trukket sig rigtig meget og ligner en lille fed larve... så undersøg hvad der er bedst for ar...min kirurg er meget påpasselig og ja, det var så tre mdr. med tape..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Faith

Det kan jeg godt forstå du er ked af. Ansigtet er jo på en måde ens "visitkort". Men sådan et ar plejer at blive pænere når det heler. Det vil nok altid kunne ses, men tror du vil kunne dække lidt af det med makeup. Nu har jeg jo ikke set det, men det er min erfaring at når ar heler bliver de mindre synlige.

Hvor er det godt de "fik" det hele! Kan godt forstå det har fyldt rigtig meget hos dig.

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Åh hvor kan jeg godt forstå du er ked af det.

Jeg fik fjernet en knude i skulderen i efteråret og blev opereret af to omgange fordi man mistænkte at det var et bløddelssarkom og man derfor ville have alt vævet med ud.

Det viste sig at knuden var godartet, men jeg sidder tilbage med 10cm ar der buler ind i skulderen på sådan en ucharmerende bananagtig måde.

Jeg er blevet anbefalet at kontakte plastikkirurgisk afdeling på det sygehus der opererede mig og høre om de kan gøre det pænere (det var dem der opererede mig i sin tid). Måske dit sygehus kan tilbyde dig noget tilsvarende?

Anmeld

26. maj 2011

Mor.til.stjernebørn

Kender alt for godt den følelse du sidder med... Jeg fik fjernet en stor cyste (1,3 kg) i underlivet for snart 4 mdr. siden, og jeg tænkte det samme som dig: "Der skal gøres hvad der skal til for at få den væk"... Jeg fik at vide ved første undersøgelse på sygehuset at lægen nok ville lægge et bikinisnit (som ved et kejsersnit), så det ville slet ikke blive synligt... Men da det så kom til stykket, og jeg skulle opereres, så skulle de ind og lægge et lodret snit fra ca. 2 cm. under min navle, og hele vejen ned til mit skamben... Der var jeg godt nok ked af det, for havde regnet med der ikke ville blive et "synligt" ar efter indgrebet... Jeg var ked af det længe, men efter noget tid gør det ikke så meget mere.. Jeg har stadig et "fint" lyserødt ar på maven, men lægerne har sagt at det bliver lyst med årene... Der kan godt gå lang tid, alt efter dybden af såret, så jeg tror dit ar nok skal blive pænt in no time

Så cheer up... Der kunne have gået meget værre, som du selv skriver.. Det kunne have været at de skulle ind og fjerne halvdelen af din kind for at fjerne al kræften...

Men se lyst på det... Det skal nok blive pænt igen.. Ar efter indgreb er bare langsommere om at hele, end de ar man får efter små skader

Men du skal da have mange herfra... Håber alt bliver godt med tiden... Ellers må du til en plastikkirurger og få det fikset, så du bliver som ny igen

Anmeld

26. maj 2011

Maalene

Først og fremmest er det rigtig rigtig dejligt at høre, at alt kræften er væk

Åhh,  er rigtig rigtig ked af at høre, at det er blevet lavet så grimt... Håber det vil blive bedre i løbet af et par uger, og ellers må du se om du kan få det lavet (selvom det ikke er sjovt at skulle igennem en operation)

Men tror det er HELT normalt at være ked af, at de har lavet det så grimt - selvom det vigtigste selvfølgelig er, at du er rask, så er det jo natruligt, at man bliver ked af at have grimme ar efter det, som hele tiden minder en om det...

Håber det bliver pænere eller du kan få det lavet

Anmeld

26. maj 2011

Sabsy

Muffi<3 skriver:

Øv hvor er det underligt   fik jo konstanteret hudkræft i ansigtet for noget tid siden .  Blev opereret i ansigtet ved næsen forrige tirsdag og fik af vide de fik al kræft væk ved 1 snit , så jeg var heldig og at det næsten ville blive usynligt   fik fjernet sting i tirsdags og hun lød ikke som om det var såå flot så spurgte hurtigt om jeg ville se det inden der kom plaster på , jeg valgte at lade være . Nu fik jeg modet til at kigge   Chok ,,,,  De har lavet et snit nederst ved min næse og halvt ud på min kind ..  Halvejs inde i det snit har de snittet helt op til næsen , det er så grimt   Og hvorfor sidder jeg og hyler over det ? Det er jo en bagatel mod at være rask og da jeg fik diagnosen tænkte jeg de måtte fjerne halvdelen af mit ansigt bare jeg blev rask .. Øv hvor er man forkælet

Intet kan gøre dig grim!!.. BASTA!!!Håber du trods alt har det godt

Anmeld

26. maj 2011

samantha1986

Muffi<3 skriver:

Øv hvor er det underligt   fik jo konstanteret hudkræft i ansigtet for noget tid siden .  Blev opereret i ansigtet ved næsen forrige tirsdag og fik af vide de fik al kræft væk ved 1 snit , så jeg var heldig og at det næsten ville blive usynligt   fik fjernet sting i tirsdags og hun lød ikke som om det var såå flot så spurgte hurtigt om jeg ville se det inden der kom plaster på , jeg valgte at lade være . Nu fik jeg modet til at kigge   Chok ,,,,  De har lavet et snit nederst ved min næse og halvt ud på min kind ..  Halvejs inde i det snit har de snittet helt op til næsen , det er så grimt   Og hvorfor sidder jeg og hyler over det ? Det er jo en bagatel mod at være rask og da jeg fik diagnosen tænkte jeg de måtte fjerne halvdelen af mit ansigt bare jeg blev rask .. Øv hvor er man forkælet

Som min kæreste altid siger så fokusere man altid mere på sådan noget end andre gør. Men kan godt forstå du er ked af det, for det var noget andet hvis det var et sted på kroppen som man kunne gemme væk.. men det er bare ikke muligt. Håber det bliver pænere eller der kan gøre noget ved det.

jeg fik for et par år siden fjernet to modersmærker da jeg synes de havde ændret form. det ene på brystet det anden nedenunder. Det nedenuder brystet er hele pænt. man kan se det er der men ikke noget grimt ved det. Men det på brystet sidder ved bh kanten, og hvis man har bikini på kan man se det og det er så grimt. det buler meget ud og det gør det fordi hudlægen ikke havde lukket det ordenligt eller noget i den stil så der gik betændelse i det og jeg måtte til lægen og få det renset. øv jeg er så ked af hvordan det ser ud, men jeg kan i det mindste skjule det. Så jeg kan sagtens følge dig i hvordan du har det.. men krydser alt hvad jeg kan for der kan gøres noget for dig :-)

Anmeld

26. maj 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Lige noget andet...da jeg var blevet opereret gik jeg med noget tape der hedder m3 i 3 måneder efter..det holdt sammen på arret og gjorde det kun blev en lille fin streg...modsat det jeg har på min ar der bare har trukket sig rigtig meget og ligner en lille fed larve... så undersøg hvad der er bedst for ar...min kirurg er meget påpasselig og ja, det var så tre mdr. med tape..

Jeg arbejder jo i hj plejen så i dag har de lagt noget der hedder mepilex mener jeg det hedder som også skulle gøre at det heler pænt , men om et par dage har det bedst af luft siger plastic kirugen , har sgu bare ikke lyst til at vise det

Anmeld

26. maj 2011

Lady Marion <3

MetteS81 skriver:

Hov forresten! Der findes en creme der hedder Cicaplast! Kan købes på de fleste apoteker...den er lavet specielt til ar og skulle være rigtig god!  

Ja nu er jeg blevet anbefalet creme af flere   Må da lige undersøge det .  Tak for svar

Anmeld

26. maj 2011

Lady Marion <3

SaraLM skriver:

Det er disse forbindinger jeg tænkte på!!

https://www.abenaonline.dk/Products.aspx?ProductGr oupId=010000200010

De er så ikke hudfarvede længere men det er vel lige meget?

Jeg arb. i hjemme pl. og har i dag fået lagt noget Mepilex mener jeg det hedder på ,   sådan en slags pude du kistrer direkte på såret , det skulle også give optimal heling men plastic kirugen siger at det har bedst af luft .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.